Machi Koro

18-10-2019 15:14 12 berichten
Ik heb veel over dit spel gehoord en zit er aan te denken om het met kerst te vragen want ik ken niemand het spel heeft.

Maar ik vraag me af welke versie het 'leukste' is:
- Het basisspel
- De Nacht editie
- De legacy editie

Ik twijfel met name over de normale en nacht versie, de legacy spreekt me niet zo aan want dan moet je een aantal spellen spelen tot je het eind resultaat ziet en niet iedereen die ik ken heeft altijd zin in een spelletje en alleen spelen gaat wat moeilijker.

Op de doos van de nacht editie staat dat er het basisspel in zit met uitbreiding maar ik lees her en der dat er dus niet het hele basisspel in zit maar een gedeelte aangevuld met kaartjes van de nacht editie. Dus ik vraag me af: Kun je met die nacht editie zowel dag als nacht spelen of niet? En zo nee welke versie is dan leuker?
Alle reacties Link kopieren
Ik lees mee
thuis/bord-en-kaartspellentopic-voor-ie ... 5#27047205

Jullie hebben vast ons bord-kaartspellentopic nog niet ontdekt.

Voor zover ik weet is de nachtuitgave een verzameling kaarten uit de gewone basis + de 2 uitbreidingen. Heb het niet gespeeld dus weet niet welke kaarten
er zit verder geen verschil, in dag en nacht volgens mij. dobbelstenen gooien, resultaat gebruiken, nieuwe kaart kopen. en omdat nacht bestaat uit een verzameling basis + uitbreiding zijn ze niet samen te voegen
Legacy belachelijk duur

Dus ik zou gewoon de basis doen, en eventueel uitbreiden later met de haven.
Of als je voetbalfan bent, de Machi koro voetbal, maar daar kan ik verder niets over zeggen, nooit gespeeld.

En tot ziens op het andere topic ;)
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Leuk spel! Begin met het basisspel, je kunt altijd nog uitbreiden. Ik heb de haven en metropolen, maar die laatste zit nog in plastic, omdat we nog niet uitgekeken zijn op het basisspel en die uitbreiding de haven. Het is ook niet zo’n duur spel, dus ook leuk om cadeau te doen.
nlies schreef:
18-10-2019 16:13
thuis/bord-en-kaartspellentopic-voor-ie ... 5#27047205

Jullie hebben vast ons bord-kaartspellentopic nog niet ontdekt.
Jawel, volgens mij heb ik daar ook wel eens in gepost. Maar ik dacht ik maak even een specifiek topic voor dit spel zodat ik niet al die pagina's door hoef.

En over welke 2 uitbreidingen heb je het dan? Die Metropolis uitbreiding leek mij ook leuk maar ik wil eerst kijken of ik het spel leuk vind en dan kan ik altijd nog aanvullen.
anoniem_647dc71738af4 wijzigde dit bericht op 18-10-2019 16:27
17.32% gewijzigd
TsumTsum schreef:
18-10-2019 16:24
Jawel, volgens mij heb ik daar ook wel eens in gepost. Maar ik dacht ik maak even een specifiek topic voor dit spel zodat ik niet al die pagina's door hoef.
och we reageren daar gewoon weer opnieuw hoor, en niet met: kijk even 6 bladzijdes terug, o nee het zijn er misschien wel 8. Nou ja zoek maar even"
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Ik zou gewoon het basisspel doen, uitbreidingen zou ik pas kopen nadat je het spel hebt uitgeprobeerd. Wij hebben beide uitbreidingen wel gekocht, maar dat was alleen omdat de Intertoys dicht ging en ze erg goedkoop waren. Tot nu toe hebben wij alleen het basisspel gespeeld, we zijn nog niet toegekomen aan de uitbreidingen.
Just when the caterpillar thought the world was over, it became a butterfly
Ik zou naar zo'n mooie spellenwinkel gaan en je laten informeren :).
Absoluut Machi Koro Nacht! Wij hebben deze op advies van een spellenwinkel aangeschaft i.p.v. het basisspel.
De verkoper gaf aan dat het basisspel eigenlijk 'te snel' uitgebracht is en dat er daardoor nog veel ruimte voor verbetering was. Machi Koro Nacht is de 'verbeterde versie'. Wij zijn er in ieder geval erg tevreden mee.
MarvelousMrsMaisel schreef:
18-10-2019 16:30
Ik zou naar zo'n mooie spellenwinkel gaan en je laten informeren :).
Ik was afgelopen weekend nog in een spellenwinkel alleen zag ik geen Machi Koro staan maar het kan goed zijn dat ik er overheen heb gekeken, medewerkers waren ook allemaal bezig. Iedere keer als ik daar kom om inspiratie op te doen voor een mogelijk nieuw spel dan kom ik er maar niet uit want er is zoveel leuks.
Wat ziet het er ontzettend leuk uit! Ik had er nog nooit van gehoord maar het staat nu ook op mijn verlanglijstje
Koelelementje schreef:
18-10-2019 16:59
Absoluut Machi Koro Nacht! Wij hebben deze op advies van een spellenwinkel aangeschaft i.p.v. het basisspel.
De verkoper gaf aan dat het basisspel eigenlijk 'te snel' uitgebracht is en dat er daardoor nog veel ruimte voor verbetering was. Machi Koro Nacht is de 'verbeterde versie'. Wij zijn er in ieder geval erg tevreden mee.
Aha, dat is ook wel handig om te weten.

toeffie schreef:
18-10-2019 17:12
Wat ziet het er ontzettend leuk uit! Ik had er nog nooit van gehoord maar het staat nu ook op mijn verlanglijstje
ja ik vind het er ook allemaal leuk uit zien en het doet me een beetje denken aan Simcity ofzo.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven