makelaar in de zaal??

07-05-2012 18:13 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb even een vraagje.

We zijn momenteel in onderhandeling. Heel erg spannend allemaal.

Er is een vrij groot gat, maar toch willen we een poging wagen. We hebben te maken met erfgenamen als ik het nieuws en de krant moet geloven is dat gunstig voor ons.

Ons eerste bod was 40.000 lager dan de vraagprijs. Daarop zijn zij 10.000 naar beneden gegaan. Toen zijn wij 5.000 omhoog gegaan. En daarop zij ook 5.000.

Nu is de vraag , wat is nu wijsheid? Weer met 5.000 of toch met 2.500 omhoog?

Wij hebben nu nog maar 10.000 te besteden. Dat is de max en daarna houdt het voor ons op. We beseffen dat het een vrij groot gat is maar we willen toch een poging wagen. Het zal niet de eerste keer zijn in deze tijd dat de verkopende partij toch flink wat naar beneden gaat.

We weten nu alleen niet wat wijsheid is. Laten we met 2.500 zien dat onze max in zicht gaat komen, denken zij misschien dan van oh jee hun max is in zicht en we willen hun niet kwijt, laten we verder naar beneden gaan. Of denken ze van ja, 2.500 wat is dat voor flauwekul zo komen we nergens?

Het gat is nu nog 20.000. Ik zou zeggen wij 10 erbij en jullie 10 eraf. Dan zitten we in het midden iedereen blij. Maar zo werkt dat natuurlijk niet. Daarnaast willen we natuurlijk zo laag mogelijk uitkomen.

Wie heeft er een tip hoe nu te handelen?

Wij hebben geen aankoopmakelaar trouwens.
quote:designed schreef op 08 mei 2012 @ 10:53:

[...]

hahahahahahahaha, sorry hoor maar die drie maanden redenatie is echt belachelijk... Een goede makelaar zal je vertellen dat een huis na drie maanden pas een plek in de markt heeft gevonden, hahahahahahahaha

Een plek in de markt gevonden? Wat is dat voor flauwekul?

Ik zoek een huis en als er een huis nieuw op de markt komt (dwz: funda), dan zie ik dat op dag 1 hoor. Die advertentie is niet eerst 3 maanden zoek in cyberspace voor ie op funda landt... Als ik geïnteresseerd ben dan wacht ik heel even om niet te happig te zijn maar binnen 3 weken staat er zeker een afspraak om te kijken.

Probleem nu is meer dat er nauwelijks een hypotheek te krijgen is...
quote:johand schreef op 08 mei 2012 @ 23:39:

Designed en Lavendelbloem, de markt zit tegenwoordig echt anders in elkaar. Een makelaar krijgt veelal een percentage van het verkoopbedrag en heeft er dus in eerste instantie baat bij een hoge prijs in te schatten. Wie weet is er een "gek" die echt een huis wil hebben in een bepaalde straat. Dat is niet van te voren in te schatten. Als er zo een gek is, dan is de klant blij en de makelaar.

Volgens mij zijn er nog maar weinig van zulke gekken en is de makelaar de enige gek in het verhaal. Hij verkoopt niks en kan dan dus ook naar zijn geld fluiten. De laatste tijd hoor je ook steeds vaker dat mensen een andere makelaar zoeken omdat het bij die van hen niet opschiet. Ik denk dus dat een goede makelaar niet de makelaar is die durft te vertellen dat er 3 prijzen zijn, maar de makelaar die het huis meteen een goede prijs geeft.

Ga even uit van 2 procent.

Huis verkoscht voor 300000 = 6000 voor de makelaar

Huis verkocht voor 275000 = 5500 voor de makelaar.

Scheelt niet veel en de makelaar krijgt de naam dat hij snel verkoopt. Dus wie houdt nu wie voor de gek?
Je hebt gelijk hoor lavendel... johand is duidelijk iemand van de klepel en de klok.
oops verkeerde topic

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven