Matte tegels in de badkamer kalkvrij krijgen

24-08-2010 20:24 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Tja mijn moeder en schoonmoeder zeiden het nog zo.... neem geen matte tegels want die moet je zo vaak schoonmaken. Aan mijn intentie lag het niet, maar helaas werkte mijn rug de afgelopen 2 jaar niet mee... Maar nu het weer wat beter gaat wil ik de badkamer aanpakken. Wij hebben grijze matte tegels op de muur en de vloer in de douche hebben een wazig (wit) laagje waar het water langs komt/blijft liggen, ondanks dat we het wel droogmaken met een handdoek. Nu heb ik het met schoonmaakazijn geprobeerd maar dat lijkt wel erger te worden. Een normale ontkalker werkt ook niet echt goed. Wie o wie heeft de perfecte tip? Alvast bedankt!
Alle reacties Link kopieren
CillitBang, van die walgelijke reclame. Zoeken naar de spuitbus tegen kalk (komt roze schuim uit), doen wat op de verpakking staat, en Bang! Weg is je kalk!
Alle reacties Link kopieren
glassex werkt bij mij geweldig.
De viva-mix.



1/3 bleek, 1/3 soda, 1/3 water. Met de plantenspuit op je tegels spuiten, kwartiertje later inwerken en daarna afboenen.

Stralende tegels.

Het is trouwens goed voor alles.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb me onlangs op de douchedeur gestort. Cillit deed maar half werk helaas, ik kwam een stuk verder met een fles van de HG. Die hebben écht overal iets voor, super spul!
Alle reacties Link kopieren
quote:N00tje schreef op 24 augustus 2010 @ 20:36:

De viva-mix.



1/3 bleek, 1/3 soda, 1/3 water. Met de plantenspuit op je tegels spuiten, kwartiertje later inwerken en daarna afboenen.

Stralende tegels.

Het is trouwens goed voor alles.Ik heb dit laatst ook voorbij zien komen bij een andere topic. Maar je mag bleek toch nooit mengen met andere schoonmaakmiddelen? Of neem ik de waarschuwingen op dat soort flessen iets te letterlijk op?
Alle reacties Link kopieren
HG! Werkt hier als een tierelier! Heb ook de anti-schimmel variant, ook erg fijn voor de kitrandjes! (heb geen aandelen hoor )
Alle reacties Link kopieren
Hg is idd goed. Wij hebben de kalk op de douchekraan (warm water kant) 2 jaar lang op laten stapelen en dat is er nu voor het grootste deel af.
Alle reacties Link kopieren
majeba, wij ook geen aandelen, maar de anti-schimmelvariant werkt ook zo mooi voor de voegen in de badkamer..



Aankomende maand misschien de magnetron/oven-reiniger van ze proberen, als de muscle niet blijkt te werken..
Alle reacties Link kopieren
HG: ik ben mega fan! Hier heel hard water, dus veel kalk, en HG werkt als een tierelier. Er zijn drie sterktes in de ontkalker.
Alle reacties Link kopieren
Oh, de magnetronreiniger is ook super hahahaha!
Alle reacties Link kopieren
Nou, als de HG een promotieteam zoekt, dan weet ik wel iemand!!
Alle reacties Link kopieren
Krijg ik dan gratis producten????? PLEASE!!!
Alle reacties Link kopieren
Waar koop je die HG, drogist?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Hier ook een HG fan



Je koopt het inderdaad bij de drogist Nouschi.
Alle reacties Link kopieren
Hier bij de DIO en de DA drogist. Volgens mij verkopen ze het bij de AH ook maar dat weet ik niet zeker.
Alle reacties Link kopieren
cilit bang!!



Vanmiddag nog mee bezig geweest. Het nu wel pijn in mn klauwen.. dat spul bijt.. maar werkt als een tiet inderdaad!
Alle reacties Link kopieren
Bij de C1000 hebben ze ook HG of anders bij de bouwmarkten
IK heb zwartgrijze tegels in de badkamer met die witte waas, maar krijg ze niet schoon ook niet met hg of cb. Waarschijnlijk te poreus of slechte kwaliteit, ik ga binnenkort de badkamer opnieuw betegelen.
Alle reacties Link kopieren
Hier heeft de grote AH (is geen xl) een half schap vol HG..
Alle reacties Link kopieren
Hier de (kleine) Appie niet maar de plusmarkt weer wel.
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn dat er zoveel reacties zijn. Maar hebben jullie zelf ook allemaal matte (ongeglazuurde) tegels? Glassex, Cilitbang en azijn heb ik dus allemaal geprobeerd. Van de azijn krijg ik zelfs nog ergere witte vlekken dus ik denk dat ik inderdaad HG maar eens ga proberen op een klein stukje of de viva-mix. In elk geval bedankt voor jullie reacties!
Alle reacties Link kopieren
Natuurazijn helpt bij mij goed op de anti-slip tegelvloer en tegen kalk. Dit vind ik veel beter dan schoonmaakazijn en stinkt ook iets minder, haha!



Puur erop doen, goed in laten trekken en met een borstel eroverheen gaan. Dan goed wegspoelen.



Succes!
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij moet je met ongeglazuurde tegels erg oppassen met te heftige bijtende schoonmaakmiddelen zoals HG en cilit bang....
Alle reacties Link kopieren
Antikal! Dat bruist de kalk zo weg!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven