Mijn hamster is NU aan het doodgaan. Wat nu?

08-07-2009 20:59 316 berichten
Hi,

Mijn hamster is dood aan het gaan. Heel zielig. Hij ligt op zijn zij, is koud, ademt zwaar en weinig en beweegt af en toe nog. Hoe lang duurt dit nog? Wat kan ik nog doen? Ik vind het zo zielig.
quote:Lunax schreef op 08 juli 2009 @ 21:48:

Vertel eens Ainne?De hamster is kwijt!
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het rot voor TO dat er zo'n "hilariteit" ontstaat op dit topic, en ik schrik van wat sommige mensen kunnen doen... ook al is het dan om een diertje lijden te besparen, ik zou het NIET kunnen.
Alle reacties Link kopieren
quote:tbl1966 schreef op 08 juli 2009 @ 21:54:





Optie van mijn man was om hem aan de katten te geven, maar daar protesteerde dochter heftig tegen.das wel heel grof
Alle reacties Link kopieren
quote:Teddy82 schreef op 08 juli 2009 @ 21:28:

[...]





en daarna kunnen je hem opschrapen?



iew..Nee hoor, van te voor in een boterhamzakje doen.



Maar ik ben het eens met Kjong. Je moet het beestje rustig laten sterven en er niet zo bovenop zitten. Hoe moeilijk dat voor jou ook is, dieren vinden het vaak het fijnst om rustig en alleen te sterven.
Alle reacties Link kopieren
Wat is een Gerbil???
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat TO naar de dieranarts is
quote:mastermind schreef op 08 juli 2009 @ 21:55:

Ik vind het rot voor TO dat er zo'n "hilariteit" ontstaat op dit topic, en ik schrik van wat sommige mensen kunnen doen... ook al is het dan om een diertje lijden te besparen, ik zou het NIET kunnen.Overlijden is NIET altijd lijden!
quote:Lunax schreef op 08 juli 2009 @ 21:56:

Wat is een Gerbil???Een woestijnratdinges.
Alle reacties Link kopieren
quote:mastermind schreef op 08 juli 2009 @ 21:55:

Ik vind het rot voor TO dat er zo'n "hilariteit" ontstaat op dit topic, en ik schrik van wat sommige mensen kunnen doen... ook al is het dan om een diertje lijden te besparen, ik zou het NIET kunnen.



Ik zei dan wel dat het beter zou zijn voor de hamster, maar dat wil nog niet zeggen dat ik het zelf zou kunnen.

En ik ben zelf dierenarts dus ja....
Alle reacties Link kopieren
quote:mastermind schreef op 08 juli 2009 @ 21:55:

Ik vind het rot voor TO dat er zo'n "hilariteit" ontstaat op dit topic, en ik schrik van wat sommige mensen kunnen doen... ook al is het dan om een diertje lijden te besparen, ik zou het NIET kunnen.Maar waarom schrik je daarvan? Soms is het heel wat dierlievender om een beest uit zijn lijden te verlossen, dan hem koste wat kost in leven te willen houden, omdat jij zo graag een dier in een kooitje hebt zitten.
.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben wel eens op mijn blote voeten, uitgeschoven over een naaktslak.

ieeeeeeeuw!!

Half hinkend naar de douche gestrompeld, afgespoeld, en de rest met wc papier uit het putje gehaald met wc papier, door de wc getrokken,



daarna twee uur met mijn voeten in een emmer water gezeten.

:puke:
Alle reacties Link kopieren
quote:Ainne schreef op 08 juli 2009 @ 21:54:

[...]





De hamster is kwijt!Thnx. Gelukkig zag TO er daar ook de humor van in
Alle reacties Link kopieren
@ Mastermind: even totaal offtopic: maar heb je mijn mail gehad?
Alle reacties Link kopieren
quote:misschicken schreef op 08 juli 2009 @ 21:57:

[...]



Een woestijnratdinges.Ah...oke. Ook thnx.
Alle reacties Link kopieren
Precies.

Wanneer er een kitten geboren wordt die niet goed is wordt er bij ons gewoon het nekje omgedraaid. Net als bij vogeltjes die uit het nest gevallen zijn zonder ouders in de buurt, etc.



Klinkt hard misschien, maar wanneer jij naar de dierenarts gaat met een gevonden vogeltje doet hij precies hetzelfde hoor.
Poelepoelepoelepoes!
Ja maar nek omdraaien vind ik persoonlijk toch iets anders dan er een steen op laten kletteren.
Alle reacties Link kopieren
quote:mastermind schreef op 08 juli 2009 @ 21:55:

Ik vind het rot voor TO dat er zo'n "hilariteit" ontstaat op dit topic, en ik schrik van wat sommige mensen kunnen doen... ook al is het dan om een diertje lijden te besparen, ik zou het NIET kunnen.



Ik ben het hier helemaal mee eens. Ik vind het echt respectloos naar TO toe, zij heeft oprecht verdriet om haar stervende hamster.



Toffifee, hoe is het nu?
Ik ben mijn eigen bananenschil
Alle reacties Link kopieren
quote:Star schreef op 08 juli 2009 @ 22:04:

Ja maar nek omdraaien vind ik persoonlijk toch iets anders dan er een steen op laten kletteren.



het klinkt "liever" op de een of andere manier. Minder sadistisch, maar als je het nekje omdraait moet je wel heel zeker weten dat je het zo goed doet dat ie dood is. Als je een baksteen op je hamster gooit weet je zeker dat ie het gelijk niet meer doet.



Overigens zou ik voor de imo enige juiste optie gaan, het beestje rustig in zijn kooitje laten doodgaan.
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....
Alle reacties Link kopieren
Een steen erop gooien is wel effectiever soms, Star. Ik heb ooit eens een ernstig ziek pasgeboren konijntje doodgemaakt, omdat ik het zielig vond 'm te laten lijden. Ik was heel bang dat ik het met mijn blote handen niet zou durven, dus heb ik 'm in een kussensloop gedaan en er een tegel op laten vallen. Werkte als een tierelier.



Maar ik begrijp nu van Mastermind dat ik eigenlijk een dierenbeul ben, beter was natuurlijk geweest om dat diertje op te laten lappen om het vervolgens een leven in een klein kutkooitje te laten leven. Dit soort logica ontgaat mij volledig.
.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het allebei niet kunnen. Ik ben een megadierenvriend. Ooit op het binnenplaatsje van het werk een ziek babyeendje gevonden dat was verstoten. Zoooo zielig. Heb hem wat water gegeven en heb geknuffeld en hij is dood gegaan in mijn handen. Ik heb echt zitten brullen. De stoere mannen uit het magazijn hebben hem samen met mij begraven...



@ TO sterkte hoor.... ik zou hem persoonlijk nog een lekker knuffeltje geven en hem rustig laten gaan. (eigenlijk zou ik er naast gaan liggen en constant over zijn vachtje aaien, maar dat schijnt dan weer niet goed te zijn lees ik hier)
Ik geloof het direct dat het effectiever is; ik zou ook geen nek om kunnen draaien. Maar als je het wel kan en er ervaring mee hebt, vind ik die optie op de een of andere manier toch diervriendelijker klinken.
Wat is dat, een megadierenvriend?
Alle reacties Link kopieren
toffifee, sterkte hoor, hoe staat het nu met het hamstertje?
Denken is zo buitengewoon moeilijk dat velen de voorkeur geven aan oordelen. Otto Weiss
quote:kjong schreef op 08 juli 2009 @ 22:10:

Wat is dat, een megadierenvriend?Dat je gek bent op olifanten.
Alle reacties Link kopieren
Vind ik ook. Het is gewoon een rotavond voor Toffifee. Ik kan me nog goed herinneren hoe gek ik altijd op mijn hamsters was. Gewoon kut als je je huisdier dood ziet gaan.



Daarnaast is het natuurlijk kul dat je niet naar een dierenarts zou gaan omdat een hamster je destijds 5 euro kostte. Wij hebben onze hond en kat gratis opgehaald. Hadden we die dan ook maar aan hun lot over moeten laten toen hun eindje naderde. (Okee, hond, kat en hamster zijn niet te vergelijke natuurlijk, maar toch...)
Zo. En dan ga ik nu een wijntje inschenken...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven