Mijn hamster is NU aan het doodgaan. Wat nu?

08-07-2009 20:59 316 berichten
Hi,

Mijn hamster is dood aan het gaan. Heel zielig. Hij ligt op zijn zij, is koud, ademt zwaar en weinig en beweegt af en toe nog. Hoe lang duurt dit nog? Wat kan ik nog doen? Ik vind het zo zielig.
quote:Teddy82 schreef op 08 juli 2009 @ 21:28:

[...]





en daarna kunnen je hem opschrapen?



iew..Yep. Mijn moeder is ooit per ongeluk op de rat van mijn broertje gaan staan.
Alle reacties Link kopieren
quote:misschicken schreef op 08 juli 2009 @ 21:18:

[...]



Ok, ik zal een botte trut zijn...maar we hebben het hier over een ham-ster. Ik zie jou in staat tot hartmassage en mond op mondbeademing....

Hamsters worden gemiddeld 2 jaar oud geloof ik....



So?? Sommige mensen worden ook maar twee jaar oud, tellen die ook niet mee?



Het is niet 'maar een ham-ster', het is het hamstertje van TO, haar huisdiertje, waar ze van houdt en voor zorgt. En nu is haar diertje aan het sterven. Kunnen we de stoeptegels e.d. er even buiten laten?



Enne; JA, ik zou mijn huisdier hartmassage en/of mond-op-bekje beademing geven als ik hem/haar daarmee zou redden ja. Maar denk niet dat dat mogelijk is op een hamster, en de hamster van TO zou er niets aan hebben in deze situatie.
quote:Teddy82 schreef op 08 juli 2009 @ 21:28:

[...]





en daarna kunnen je hem opschrapen?



iew..Dat lijkt me wel. Ik sla geen dieren dood met stoeptegels (en hier gelukkig geen hamsters of ander kleinvee meer), maar die optie komt eerder bij me op dan met een hamster van 5 euro naar een avondarts rjiden. neemt u mij vooral niet kwalijk.
Alle reacties Link kopieren
quote:biebelie schreef op 08 juli 2009 @ 21:26:

[...]

Maarrrr,met oma ga je ook niet naar de arts om het allemaal sneller te laten verlopen en er een spuitje in te drukken.

Nou... in het ziekenhuis voeren ze de morfine ook vaak zat nog even op om eea wat sneller te laten verlopen en te zorgen dat de stervende in ieder geval niet lijdt....
Alle reacties Link kopieren
Toen mijn hamstertje dood ging heb ik hem ook in een dekentje gedaan en tegen me aan gehouden



Vond het zo zielig en zo probeerde ik het arme beestje wat warm en rustig te houden



Verder kun je niks doen.... gewoon laten gaan
quote:mastermind schreef op 08 juli 2009 @ 21:33:

[...]





Nou... in het ziekenhuis voeren ze de morfine ook vaak zat nog even op om eea wat sneller te laten verlopen en te zorgen dat de stervende in ieder geval niet lijdt....mag je tegenwoordig nog gewoon doodgaan zonder ingrepen?
Alle reacties Link kopieren
quote:misschicken schreef op 08 juli 2009 @ 21:32:

[...]



Dat lijkt me wel. Ik sla geen dieren dood met stoeptegels (en hier gelukkig geen hamsters of ander kleinvee meer), maar die optie komt eerder bij me op dan met een hamster van 5 euro naar een avondarts rjiden. neemt u mij vooral niet kwalijk.







Dat meen je niet
quote:mastermind schreef op 08 juli 2009 @ 21:35:

[...]









Dat meen je nietZeker wel
Alle reacties Link kopieren
Spa op nek en doorsteken, ook heel cru, maar heel snelle dood zonder al te veel rotzooi.



Wil je hem niet doden, dan zoveel mogelijk erbij zijn...
Spa op nek?!?!?!?
Alle reacties Link kopieren
quote:misschicken schreef op 08 juli 2009 @ 21:32:

[...]



Dat lijkt me wel. Ik sla geen dieren dood met stoeptegels (en hier gelukkig geen hamsters of ander kleinvee meer), maar die optie komt eerder bij me op dan met een hamster van 5 euro naar een avondarts rjiden. neemt u mij vooral niet kwalijk.



Een beestje is natuurlijk niet in geld uit te drukken. Maar ik zou er inderdaad ook niet mee naar de dierenarts gaan. Als het s'nachts gebeurde zou TO het niet eens gemerkt hebben. Als hij nou morgenochtend nog zo ligt dan wordt het in mijn ogen een ander verhaal en zou ik er wel even mee naar de DA gaan.

Stoeptegel geen optie (omdat ik het zelf niet zou kunnen) maar wel heel genadig voor het beestje.
quote:mastermind schreef op 08 juli 2009 @ 21:33:

[...]





Nou... in het ziekenhuis voeren ze de morfine ook vaak zat nog even op om eea wat sneller te laten verlopen en te zorgen dat de stervende in ieder geval niet lijdt....Nou dan is het een kwestie van aspirine voeren aan hamster.
Alle reacties Link kopieren
quote:misschicken schreef op 08 juli 2009 @ 21:32:

[...]



Dat lijkt me wel. Ik sla geen dieren dood met stoeptegels (en hier gelukkig geen hamsters of ander kleinvee meer), maar die optie komt eerder bij me op dan met een hamster van 5 euro naar een avondarts rjiden. neemt u mij vooral niet kwalijk.Maar Kip... ook al heb je een hamster voor 5 euro gekocht... als het beestje een tijd lang in je huis gewoond heeft, is de 'gevoelswaarde' volgens mij wel meer dan 5 euro geworden...
Peas on earth!
Alle reacties Link kopieren
Spa als in spade, Star, niet als in bubbeltjeswater, grijns.
.
Alle reacties Link kopieren
moest een keer doen bij kip of duif, had zichzelf gespietst en bloede langzaam dood, dus dat maar gedaan, niet zo denderend geweldig om te doen, maar wou beessie ook niet laten lijden..



misschien is hamster beetje te klein ervoor, weet niet.
Alle reacties Link kopieren
Nou laat het beestje gewoon rustig doodgaan zonder poespas.



En wel balen, altijd als het over hamsters gaat, komen er nare verhalen over allerlei spectaculaire manieren waarop ze kunnen sterven. Lees: stofzuigers, schoenen, wateroverlast en vaatwasser, stoeptegels (die is nieuw) en wat al niet meer.



Daar zit TO ook niet op te wachten, denk ik zo.
Alle reacties Link kopieren
quote:kjong schreef op 08 juli 2009 @ 21:27:

Dieren zoeken vaak een stil en allenig plekje om rustig dood te gaan. Geef het beessie die ruimte. Zit er niet zo bovenop.



Tuttuttut kjong, het is wel een hamstertje hoor. Die moet je helemaal voorzichtig benaderen. inc dekentje, kaarsje, zonnepitkussentje ( in de magnetron verwarmd, het kussentje, niet de hamster ) enz enz.



En als straks het moment daar is dan wordt er amazing grace gezonden, of Soon and very soon. En wordt het beestje plechtig begraven in een mooi beukenhouten kistje.







To, ik zou het beestje idd lekker in zijn kooitje laten liggen, zoals kjong al zegt, dieren willen vaak rust als ze dood gaan. Geef hem dat dan ook.



Succes.
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....
Alle reacties Link kopieren
quote:mastermind schreef op 08 juli 2009 @ 21:33:

[...]





Nou... in het ziekenhuis voeren ze de morfine ook vaak zat nog even op om eea wat sneller te laten verlopen en te zorgen dat de stervende in ieder geval niet lijdt....



Begrijp me niet verkeerd hoor...heb het zwaar te doen met TO en als mij(n hamster) dit zou overkomen zou ik erbij zitten in tranen.

Maar ik ben er niet voor om alles maar te bespoedigen "om het dier niet te laten lijden"

Niemand weet of ie lijdt en gevalletje ouderdom lijkt me er écht bijhoren.



Ik ben trouwens wel eens met een ekster met gebroken vleugel naar de dierenarts gegaan nadat mn kat ermee binnen kwam en die wou er wat anders mee.

Dierenarts moest een beetje om me lachen.

Hij gaf me de keuze tussen een spuitje geven voor 5 gulden of dattie gratis zn nek omdraaide.

Heb graag de 5 gulden betaald.

Maar dat was een gevalletje geweld (door kat) en pijn en geen ouderdom.....dat is voor mij blijkbaar de grens.
quote:Mariannanas schreef op 08 juli 2009 @ 21:39:

Spa als in spade, Star, niet als in bubbeltjeswater, grijns. Ik snapte er al niks van.
quote:PrinsesOpDeErwt schreef op 08 juli 2009 @ 21:37:

[...]



Maar Kip... ook al heb je een hamster voor 5 euro gekocht... als het beestje een tijd lang in je huis gewoond heeft, is de 'gevoelswaarde' volgens mij wel meer dan 5 euro geworden...Euhm, dat heb ik dan weer niet zo...niet bij hamstertjes etc in ieder geval.
quote:Star schreef op 08 juli 2009 @ 21:30:

[...]





Yep. Mijn moeder is ooit per ongeluk op de rat van mijn broertje gaan staan.Wat zei je broertje toen?
quote:Star schreef op 08 juli 2009 @ 21:36:

Spa op nek?!?!?!?Ja, dus geen Marie Henriette, Star.
Alle reacties Link kopieren
quote:misschicken schreef op 08 juli 2009 @ 21:41:

[...]



Euhm, dat heb ik dan weer niet zo...niet bij hamstertjes etc in ieder geval.Hmm.. ik dénk het eigenlijk ook vooral, want heb zelf nog nooit een hamster gehad. Wel een goudvis, die ik Philip had genoemd (omdat ik het zo zielig vond dat ze altijd Blub heten). Toen Philip doodging, wilde ik 'm begraven, maar werd ik uitgelachen door mijn huisgenoten. Uiteindelijk is Philip door de plee gespoeld, maar hebben we wél zelfgebakken cake gegeten, zoals hoort bij de uitvaart
Peas on earth!
quote:fleurtje schreef op 08 juli 2009 @ 21:41:

[...]





Wat zei je broertje toen?



Iets in de trant van kutwijf.



Nee was heel zielig, was nog een lief klein broertje toen.
Alle reacties Link kopieren
quote:fleurtje schreef op 08 juli 2009 @ 21:41:

[...]





Wat zei je broertje toen?





BRUL!!!!



Ja, Star, wat voor afschuwelijks had je broertje gezegd, dat je moeder daarna op zijn rat ging staan???
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven