Mijn hamster is NU aan het doodgaan. Wat nu?

08-07-2009 20:59 316 berichten
Hi,

Mijn hamster is dood aan het gaan. Heel zielig. Hij ligt op zijn zij, is koud, ademt zwaar en weinig en beweegt af en toe nog. Hoe lang duurt dit nog? Wat kan ik nog doen? Ik vind het zo zielig.
Alle reacties Link kopieren
In de tijd dat je tikte had je ook naar de dierenarts kunnen gaan,...
quote:Mariannanas schreef op 08 juli 2009 @ 21:46:

Met blote voeten???? Ieeeuuuwwwwwwwww.Van een iets ander kaliber, maar mijn vriend is een keer met zijn blote voeten op een halve muis gaan staan. Half als in: de katten hadden hem gevangen, half opgegeten en de rest als cadeau voor onze slaapkamerdeur neergelegd. Vriend kwam de slaapkamer inlopen en riep: "ieuw-iieeuuww-iiieeeuuuwww!!! De ingewanden kwamen langs mijn tenen omhoog!"
quote:Star schreef op 08 juli 2009 @ 22:11:

[...]

Dat je gek bent op olifanten.ILOMIM
.
quote:Sanmi schreef op 08 juli 2009 @ 22:09:

Ik zou het allebei niet kunnen. Ik ben een megadierenvriend. Ooit op het binnenplaatsje van het werk een ziek babyeendje gevonden dat was verstoten. Zoooo zielig. Heb hem wat water gegeven en heb geknuffeld en hij is dood gegaan in mijn handen. Ik heb echt zitten brullen. De stoere mannen uit het magazijn hebben hem samen met mij begraven...

@ TO sterkte hoor.... ik zou hem persoonlijk nog een lekker knuffeltje geven en hem rustig laten gaan. (eigenlijk zou ik er naast gaan liggen en constant over zijn vachtje aaien, maar dat schijnt dan weer niet goed te zijn lees ik hier)En waarom denk jij dat dat eendje verstoten was? Moeder eend had zelf ook al door dat het dood zou gaan, dat is de natuur.
quote:Skytje schreef op 08 juli 2009 @ 21:55:

[...]

das wel heel grof Ach, hij denkt niet zo moeilijk. Hadden de katten ook nog een leuke avond zei 'ie
Maar waar zijn dan de oren van het konijn? Die zitten nog in mijn potlood opa (vrij naar Herman van Veen)
Overigens vind ik het wel degelijk rot voor TO dat ze verdriet heeft om haar hamster, hoor, laat dat duidelijk zijn.
.
quote:misschicken schreef op 08 juli 2009 @ 22:12:

[...]

En waarom denk jij dat dat eendje verstoten was? Moeder eend had zelf ook al door dat het dood zou gaan, dat is de natuur.Kan best de natuur zijn, maar ik kan er niet tegen. Ik zou geen dieren in leven houden die lijden, maar dan ga ik naar de da.
quote:Sanmi schreef op 08 juli 2009 @ 22:14:

[...]

Kan best de natuur zijn, maar ik kan er niet tegen. Ik zou geen dieren in leven houden die lijden, maar dan ga ik naar de da.Met eend ging je toch ook niet naar de dierenarts? Je ging tutten met water en knuffelen?
quote:Mariannanas schreef op 08 juli 2009 @ 22:14:

Overigens vind ik het wel degelijk rot voor TO dat ze verdriet heeft om haar hamster, hoor, laat dat duidelijk zijn.Nou dat is dan nu pas duidelijk.
quote:Vinyl schreef op 08 juli 2009 @ 22:01:

@ Mastermind: even totaal offtopic: maar heb je mijn mail gehad?Ja, jij mijn reply niet dan?
Ik ben wel benieuwd hoe het nu met hamstertje en Toffifee is..
Ga je er echt op zitten wachten tot ie uiteindelijk een langzame pijnlijke dood is gestorven?

Gewoon z'n nekkie omdraaien da's veel humaner
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
Hier waar Fleur het over had:

Hibernation: if the room temperature is allowed to drop below normal room temperature, hamsters will go into a sort of hibernating state, where they are very still and breathe very slowly. Many owners panic and think their hamster is dying or dead, when might be a matter of the hamster getting too cold (for exapmle if the owners go away for the day and turn the thermostat down in the house). Rewarming the hamster should be sufficient.
Nee dat is niet humaner.
quote:misschicken schreef op 08 juli 2009 @ 22:15:

[...]

Met eend ging je toch ook niet naar de dierenarts? Je ging tutten met water en knuffelen?

ja.. had wel een dierenambulance gebeld, maar die wilde niet komen voor een babyeend. Maar goed.. volledig off topic.

Ik vind het erg voor TO.
quote:Mariannanas schreef op 08 juli 2009 @ 22:07:

Een steen erop gooien is wel effectiever soms, Star. Ik heb ooit eens een ernstig ziek pasgeboren konijntje doodgemaakt, omdat ik het zielig vond 'm te laten lijden. Ik was heel bang dat ik het met mijn blote handen niet zou durven, dus heb ik 'm in een kussensloop gedaan en er een tegel op laten vallen. Werkte als een tierelier.

Maar ik begrijp nu van Mastermind dat ik eigenlijk een dierenbeul ben, beter was natuurlijk geweest om dat diertje op te laten lappen om het vervolgens een leven in een klein kutkooitje te laten leven. Dit soort logica ontgaat mij volledig.

Ik zeg niet dat je een dierenbeul bent. Maar ik schrik er van dat mensen zo nuchter 'oplossingen' aanvoeren zoals stoeptegels, spades etc. Zónder kussensloop...

TO, hoe is het nu met het hamstertje?
quote:Sanmi schreef op 08 juli 2009 @ 22:21:

[...]

ja.. had wel een dierenambulance gebeld, maar die wilde niet komen voor een babyeend. Maar goed.. volledig off topic.

Ik vind het erg voor TO.Als er een vogelopvang in de buurt is, kan je vaak daar terecht.
(Woehahaha rewarming a hamster. In de toaster zeker)
quote:Sanmi schreef op 08 juli 2009 @ 22:21:

[...]

Ik vind het erg voor TO.Niet zo gek hoor, dat ze niet wilden komen.
quote:kjong schreef op 08 juli 2009 @ 22:23:

(Woehahaha rewarming a hamster. In de toaster zeker)Nee, gewoon bij Michael Jackson in zijn rechaud leggen.
Weggehaald in opdracht van de HRS
quote:misschicken schreef op 08 juli 2009 @ 22:23:

[...]

Niet zo gek hoor, dat ze niet wilden komen.Vind ik stom. Die keer dat ik een zielige egel gevonden had en mee naar huis had genomen, kwamen ze wél.
quote:mastermind schreef op 08 juli 2009 @ 22:25:

[...]

Vind ik stom. Die keer dat ik een zielige egel gevonden had en mee naar huis had genomen, kwamen ze wél.De egel is een beschermde diersoort
Heb je zeker melk gegeven, die egel.
Is ni goe ni voor egels.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven