Mijn hondje eet bijna niets

16-02-2010 13:18 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi Dames,

Ik heb een vraag over mijn lieve hondje. Het is een chichu en elke ochtend krijgt hij een bakje voer. Hij krijgt in de ochtend brokjes en 's middags krijgt hij een denta stick. Het probleem is dat hij zijn brokjes niet op eet. Zaterdagochtend heb ik zijn bakje gevuld en vanochtend was dan eindelijk zijn bakje leeg. Gister heeft hij ook gal gespuugd ik denk dat het komt omdat hij dus niks eet. Ik heb ander voer zoals een pakje vlees al eens geprobeert maar dat raakt hij niet eens aan. Die dental stick eet hij trouwens ook niet in 1x op. Verder drinkt hij wel goed. De dierenarts zegt dat als hij honger heeft hij wel eet, maar 3 dagen niets eten is toch niet gezond??? Heeft iemand tips? Of een idee waarom hij niet eet?

X charley
quote:zusenzo schreef op 16 februari 2010 @ 13:21:

3 dagen Spijker, dat is wat anders dan een dag en het beestje spuugt gal.

Sluit ik mij volledig bij aan.

1dag niet eten kan. (hier nog niet voorgekomen)

2dagen niet eten, zorgelijk, dierenarts bellen.
Age is mind over matter, if you don\'t mind is doesn\'t matter
Ik zou toch nog even bij de dierenarts gaan zeuren ook al zou die gezegd hebben dat hij wel eet als ie honger krijgt.

Wie weet zit er wel een mega-tumor in zijn maag en kan hij niet eten. Of heeft ie weet-ik-veel-wat en kun je je hondje over een paar dagen laten cremeren of begraven.

Noem mij overbezorgd, maar ik laat mijn dieren niet ziek zijn als het mij slechts een ritje dierenarts en een paar klotecenten kost.

En v.w.b. dierenartskosten; daar moeten mensen mi maar eerst eens over nadenken vóór ze de zorg van een dier op zich nemen.
Parvo met 5 jaar? Nee, niet als je m normaal laat enten. Een megatumor in een chihuahua? Dan zou je dat wel voelen hoor. Pijn aan een tand of darmen verstopt? Dan loopt ie niet vrolijk te spelen, dan werk je wel algehele misère.

Bovendien is ze al bij de da geweest! Die zal heus wel even naar t beestje gekeken hebben.

Ik zou eerder de zak brokken wegdoen en een nieuwe openen. Helemaal als t een moeilijke eter is, misschien smaakt deze zak gewoon anders.
I only get one shot at life - so I shoot to kill
@Spijker

Ik heb 2 boxerboys, gecastreerd, en om problemen met gewrichten te voorkomen overvoer ik mijn honden niet. Vooral als ze gecastreerd zijn willen ze nog wel eens uitdijen. En aangezien boxers behoorlijk gevoelig zijn voor HD let ik extra op de voeding. Ze eten trouwens altijd meteen hun eten op, zien er prima uit en zijn altijd actief.

Ze krijgen trouwens echt niet het duurste voer, ze zijn nl. gek op het huismerkvoer van de Welkoop/Boerenbont (Kenner Exquise) wat lang niet het duurste voer is.
Mijn hond heeft dit ook met grote regelmaat. Dierenarts zegt dat ie verder kerngezond is.(goed aan gewicht , bouw , levendig etc)

En dat het niet erg is. Als ie maar wel goed blijft drinken.(en dat doet ie wel !)

Wel raadde hij mij aan om het voerbakje na 10min gewoon weg te halen. Niet laten staan. (ik deed dit nl al een half uur laten staan en ongeaht of het wel of niet op was bakje weghalen

) Maar hij raadde echt aan dat wanneer hond binnen 10min niet gegeten heeft de bak weg te halen.

Maar misschien moet je je hond in meerdere keren laten eten. Kleinere porties..

Wanneer ik mij teveel zorgen maak probeer ik het nog wel eens om de brokjes 1 voor 1 te geven en gelijk het commando *let op* weer aan te oefenen. Dan moet ie iets doen voor een brokje en lijkt ie het soms wel interessant te vinden. (niet altijd hoor)

Mijn hond is nu 9maanden en volgens dierenarts kan het ook aan de leeftijd liggen nu.

Ook speelt mee wanneer jij met je hond bv traint of geregeld hondenkoekjes/snoepjes geeft dit dan van het gewone voer moet aftrekken.

Ik ga bv 2x in de week naar cursus met mijn hond en geef dan stukjes leverworst/frikandel/kaas/hondensnoepjes dan hoeft hond bijna geen voer die dag.

En ook het sneeuw eten (wat honden nu eenmaal graag doen) kan problemen opleveren met het eten en het spugen van gal.

Mijn hond was nl ook een paar dagen aan de schijt daardoor. Maag kan dat gewoon niet verdragen.
Waarschijnlijk heeft ie gewoon een buikgriepje of tijdens de wandeling iets van de straat gegeten. Om een paar dagen weinig tot niets te eten is niet erg voor een hond.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven