Mijn kat is ziek

09-11-2013 20:54 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds een paar uur is mijn kat (kater, 6 jaar) ziek. Ineens kotste hij de hele hal onder, om vervolgens wild te gaan poepen in de slaapkamers en daarna weer verder te kotsen, totdat er niet meer uitkwam. Inmiddels is hij gestopt met poepen en met kotsen. Ik heb ongeveer 3 kwartier geleden met de dierenarts gebeld, die adviseerde om het even aan te kijken, maar bij terugkeren van kotsen en/of diarree of lusteloosheid weer bellen en langskomen. Nu ligt hij hier achter me op een stoel te slapen, eten wil hij niet, drinken ook niet. Hij wil ook niet naar buiten (normaal staat hij gelijk bij de achterdeur als deze opengaat). Hij reageert verder wel gewoon op zijn naam en op aanraking. Maar toch ik maak me best een beetje zorgen, ondanks dat de dierenarts zei dat hij ook gewoon buikgriep kon hebben. Iemand ervaringen?

Oja voordat het kotsen begon, lag hij boven te slapen, voor zover ik weet heeft hij niets gegeten. Er lag hooguit een verdwaalde friet op de grond, van het avondeten. Op de aanrecht stond niets, en hij is vanmiddag voor het laatst buiten geweest (tot ongeveer 15.00). Gisteren at hij nog wel.
Gewoon het advies van de DA opvolgen?
Ik zeg ook volg het advies van de dierenarts op. Hij kan buiten iets verkeerds hebben gegeten en dat is hij hoe dan ook nu kwijt.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Ik wilde ook niets gaan ondernemen, ik laat m ook gewoon lekker slapen, maar was gewoon benieuwd of iemand eerder zoiets heeft gehad met zijn kat?
o, zo zielig altijd als ze ziek zijn

je kan niet veel anders doen dan afwachten hé...

toen ik mijn tweede kat net had, is ze ook ziek geworden, ze heeft toen 3 dagen niet gegeten en niet gedronken...

toen ze antibiotica kreeg was ze 24 uur later beter (of het er mee te maken had weet ik niet, met dieren zijn ze sowieso nogal kwistig met de antibiotica)
Ik maak me gewoon een beetje zorgen, ik vind het sneu om hem ziek te zien.
In de 10 jaar dag ik hem heb, dit vaker meegemaakt met mn hond. Na 2 dagen gaat het meestal beter. Net als mensen. Virusje, iets verkeerds gegeten, kan allemaal.
Het lijkt me dat hij behoorlijk uitgedroogd kan zijn van zoveel kotsen en diarree. En dat hij daarom nu ook lusteloos is en niet wil eten of drinken.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Wij hebben eerder een kat gehad met problemen aan maag en darmen. Die is overleden, maar daar speelde zijn leeftijd ook een behoorlijke rol (17 jaar). Maar dat zegt natuurlijk niets over de situatie van nu. Hij zit zich nu te wassen.
Misschien wel met een spuitje wat water in zn bekje spuiten?
En natuurlijk precies zoals altijd alle katten (en kinderen) het doen. Juist als je net zo'n help berichtje hebt geplaatst, hij is zojuist opgestaan om te gaan eten :D
wat kotste hij? verteerd? onverteerd?
Dit mag natuurlijk niet te lang duren, want dan droogt hij uit. Als hij morgen nog niet wil eten, dan zul je toch naar de dierenarts moeten.

Verder moet de kat van binnen weer kalmeren. Niet zomaar voeren, maar kip met rijst koken. Dat is licht verteerbaar en daar knapt hij weer van op.
quote:sparood2010 schreef op 09 november 2013 @ 21:09:

En natuurlijk precies zoals altijd alle katten (en kinderen) het doen. Juist als je net zo'n help berichtje hebt geplaatst, hij is zojuist opgestaan om te gaan eten :DKijk, alles en iedereen heeft wel eens last van de inwendige toestand. Niet gelijk panieken.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven