Mijn kat is ziek
zaterdag 9 november 2013 om 20:54
Sinds een paar uur is mijn kat (kater, 6 jaar) ziek. Ineens kotste hij de hele hal onder, om vervolgens wild te gaan poepen in de slaapkamers en daarna weer verder te kotsen, totdat er niet meer uitkwam. Inmiddels is hij gestopt met poepen en met kotsen. Ik heb ongeveer 3 kwartier geleden met de dierenarts gebeld, die adviseerde om het even aan te kijken, maar bij terugkeren van kotsen en/of diarree of lusteloosheid weer bellen en langskomen. Nu ligt hij hier achter me op een stoel te slapen, eten wil hij niet, drinken ook niet. Hij wil ook niet naar buiten (normaal staat hij gelijk bij de achterdeur als deze opengaat). Hij reageert verder wel gewoon op zijn naam en op aanraking. Maar toch ik maak me best een beetje zorgen, ondanks dat de dierenarts zei dat hij ook gewoon buikgriep kon hebben. Iemand ervaringen?
Oja voordat het kotsen begon, lag hij boven te slapen, voor zover ik weet heeft hij niets gegeten. Er lag hooguit een verdwaalde friet op de grond, van het avondeten. Op de aanrecht stond niets, en hij is vanmiddag voor het laatst buiten geweest (tot ongeveer 15.00). Gisteren at hij nog wel.
Oja voordat het kotsen begon, lag hij boven te slapen, voor zover ik weet heeft hij niets gegeten. Er lag hooguit een verdwaalde friet op de grond, van het avondeten. Op de aanrecht stond niets, en hij is vanmiddag voor het laatst buiten geweest (tot ongeveer 15.00). Gisteren at hij nog wel.
zaterdag 9 november 2013 om 21:03
o, zo zielig altijd als ze ziek zijn
je kan niet veel anders doen dan afwachten hé...
toen ik mijn tweede kat net had, is ze ook ziek geworden, ze heeft toen 3 dagen niet gegeten en niet gedronken...
toen ze antibiotica kreeg was ze 24 uur later beter (of het er mee te maken had weet ik niet, met dieren zijn ze sowieso nogal kwistig met de antibiotica)
je kan niet veel anders doen dan afwachten hé...
toen ik mijn tweede kat net had, is ze ook ziek geworden, ze heeft toen 3 dagen niet gegeten en niet gedronken...
toen ze antibiotica kreeg was ze 24 uur later beter (of het er mee te maken had weet ik niet, met dieren zijn ze sowieso nogal kwistig met de antibiotica)
zondag 10 november 2013 om 13:22
zondag 10 november 2013 om 13:27
quote:sparood2010 schreef op 09 november 2013 @ 21:09:
En natuurlijk precies zoals altijd alle katten (en kinderen) het doen. Juist als je net zo'n help berichtje hebt geplaatst, hij is zojuist opgestaan om te gaan eten :DKijk, alles en iedereen heeft wel eens last van de inwendige toestand. Niet gelijk panieken.
En natuurlijk precies zoals altijd alle katten (en kinderen) het doen. Juist als je net zo'n help berichtje hebt geplaatst, hij is zojuist opgestaan om te gaan eten :DKijk, alles en iedereen heeft wel eens last van de inwendige toestand. Niet gelijk panieken.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!