Mijn koelkast bevriest, help!?

09-11-2010 17:18 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo!

Ik heb vorige week via marktplaats een koelkast gekocht. Deze heb ik liggend vervoerd en daarna in mijn huis op de plaats gezet. ik hoorde dat je deze 24 uur moest laten staan voordat je deze aan zou zetten en heb dan 2 dagen gewacht voordat ik deze aan deed. nu staat de koelkast sinds zondagmiddag aan en gisteravond was een deel van de cola bevroren! Vanmorgen doe ik de koelkast open en is ook de melk en nog een aantal andere dingen bevroren... Er zitten op de koelkast 7 standen en hij staat op 1 en dit lijkt me de laagste stand.. Weet iemand wat ik kan doen? Tijdens het vervoeren is er wel wat vloeistof uit de koelkast geklopen, ik weet niet of dit hier mee te maken heeft?

alvast bedankt,

Mike
Misschien is stand 1 juist de hoogste. Wissel hem eens van stand? En leg er een thermometertje in om de exacte temp. te meten.
Een koelkast mag je niet liggend vervoeren. Kan aan de vloeistof liggen, maar ook aan de thermostaat. Normaal is stand 1 de laagste stand. Probeer een nieuwe thermostaat. Op internet is vaak wel een beschrijving te vinden hoe deze te vervangen.
Weet je hoe oud hij is?

Het kan zijn dat het thermostaat kapot is, dat heb ik gehad toen de mijne maar bleef vriezen. (let op je energierekening).

Ik hoop het niet voor je.
Ik vrees voor een kat in de zak van MP, want oude en kapotte koelkasten vertonen meestal dit gedrag .
Heb je hem toevallig niet te vol gedaan? Ik heb het nl ook wel eens gehad.
Hmm ik weet niet precies hoe oud hij is. hij is in ieder geval ouder als 5 jaar schat ik in. Hij zit niet te vol, wel gewoon redelijk gevuld. Wat zou het vervolg zijn van scheurtjes in het rubber? Of van te weinig koelvloeistof ofzo?
Nouja, die van jou doet tenminste iets. Mijn 5 jaar oude draak doet helemaal niks! Nog een geluk dat het buiten zo koud is, al mijn eten staat op het balkon! Leuk joh, s'morgens de koffiemelk pakken

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven