mijn man denkt dat hij in een hotel woont

24-07-2011 19:31 129 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames (en enkele heer)

Ik heb een probleem waar denk ik heel veel vrouwen last van hebben. Mijn man doet niks in het huishouden. Ter info we werken beide 40 uur maar manlief probeert daarnaast nog een webwinkel op te starten. Ik werk wisseldiensten in de zorg en mijn man dagdiensten. Nou ga ik niet allemaal opnoemen wat ik allemaal doe want de meeste vrouwen kunnen dit zelf wel bedenken. Ik kan beter opnoemen wat hij doet. De computer maken, sporadisch een boodschap en hij maakt elke dag koffie voor mij en ik...ik doe de rest tot aan de garage opruimen, auto keuren,zijn kleren klaarleggen aan toe. Daarnaast creëert hij werk door zijn rommel niet op te ruimen, lege flessen terug in de koelkast, vuilniszak in de tuin zetten, lege wcrolletjes op de grond in de wc ed.

Gesprekken hierover (op een rustig moment) helpen voor twee dagen en dan beginnen we weer van voren af aan. Vragen of hij wat wil doen eindigen steenvast in tranen (bij mij) en een schreeuwpartij (bij hem). Ik snap datik twee opties heb,maar beide kan ik me niet in vinden. Accepteren of de strijd aan blijven gaan. Ik ben zo kwaad op mijn schoonmoeder omdat zij hem zijn hele leven vertroeteld heeft tot en met en nu mag ik de huissloof zijn. Anyway dit begintme zo de keel uit te hangen dat ik in staat ben om te vertrekken,maar ja ik hou zielsveel van hem en weggaan om zoiets als het huishouden....... accepteren en eeuwigzijn zooi opruimen zie ik ook niet zitten. Niet koken ofzo helpt niet want dan eet ie gewoon niet! Wie herkent dit en heeft er een goed idee over. Ik ben echt serieus met mijn vraag, want ik ben dit kleuter gedrag (kwaad worden omdat je ergensgeen zin in hebt) spuugzat.
Sorry voor de missende spaties ik werk op een ipad (gisteren gekocht) en moet nog even wennen....

Alvast bedankt voor de reacties elke hulp is welkom
Kook en was voor jezelf een poosje. Dan eet ie maar niet, dat is zijn probleem.

Maar waarom leg jij zijn kleren klaar?
Tja, als hij niet veranderd en jij er geen zin meer in hebt is het misschien toch beter om uit elkaar te gaan? Dan heb je alleen je zelf om rekening mee te houden, en komt je vent er achter hoe makkelijk hij het heeft gehad.

Sterkte ermee,
Hielp hij nog wel mee toen hij nog je vriend was?
waarom leg jij zijn kleren klaar? en die hoef je niet te wassen hoor? Als hij niks schoons meer heeft gaat hij echt zelf wel aan de slag.

Neemt hij wel opdrachten aan? Je kunt hem ook een taak geven. Het kan zijn dat hij het echt niet merkt, omdat het toch wel gebeurd door jou
Misschien relatietherapie?

Want naast het niet opruimen spelen er nu denk ik ook onbegrip, communicatieproblemen etc mee.

Misschien kijkt je man er anders tegenaan en zou een andere benadering wel helpen (is geen verwijt hoor maar soms hebben ze zo'n bijzondere gebruiksaanwijzing)
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
gelukkig hier niet zo'n man, mijn man doet zelfs de was en hangt het op, hebben het hier netjes verdeeld.

als je het een paar dagen niet doet en zelf even op je tanden bijt omdat het teringzooi is ? gaat hij dan misschien niet denken van hey er moet wat gebeuren ?
Jij staat dit gedrag ook toe. Waarom leg je zijn kleding klaar bijvoorbeeld? Waarom speel je zijn moeder? Als je je nu eens als zijn partner opstelt ipv zijn moeder? Dan heeft hij op een dag geen schone kleren meer, geen drinken in de koelkast, geen eten, wordt ie uitgelachen om zijn kleding e.d.

Mijn man hoefde thuis ook echt niets te doen. Dit is snel veranderd toen wij gingen samenwonen. Hij had geen keus.
Ik begrijp aan het eind van al dit soort OP's nooit zo goed 'maar ik hou zoveel van hem'. Waar hou je dan precies van? Jezelf sloof voelen? Volgens valt er weinig te houden van aan dit exemplaar als ik het zo lees.

Wat zou jouw situatie slechter maken als je zonder hem verder zou gaan?

Is dit altijd zo geweest? Hoelang wonen/zijn jullie samen. Mag vooralsnog hopen dat jullie geen kinderen en/of plannen in die richting hebben.
Waarom zou hij veranderen als jij toch alles blijft doen? Kleren klaarleggen (WTF??), koken, schoonmaken. Ik zou eens beginnen met ophouden alles voor hem te doen. Eet je zelf lekker een boterham, en ziet hij maar wat hij eet.

En verder dezelfde vraag als Iwannalive, was hij voorheen wel een voorbeeldige huisman?
Doet hij het niet uit zichzelf of wel als jij het hem vraagt ?

wie weet beseft hij het wel gewoon niet?

Mijn ex ruimde nooit zijn troep op , terwijl mijn vriend nu dat wel gewoon uit zichzelf doet.
Overigens misschien weet hij gewoon niet wat hij moet doen. Ziet hij het gewoon niet. Zet dan alle taken op papier en laat hem kiezen wat hij die week doet.

En communiceren. Misschien met een derde erbij aangezien jullie in een vicieuze cirkel drijgen te geraken.
hoe lang wonen jullie al samen/zijn jullie getrouwd?

met andere woorden: hoe lang is dit al gaande?
Je zorgt er zelf voor dat het een hotel is.
Gewoon met hem in gesprek gaan, en zeggen wat je dwars zit en de taken uitleggen die je van hem verlangt ik heb dit schuitje ook gevaren maar we hebben nu eindelijk een eerlijke verdeling, et is net hoeveel je zelf toestaat he , het sluimerd er in en op ten duur is het een vastgeroest patroon gewoon even aankaartenge
quote:thee schreef op 24 juli 2011 @ 19:40:

Ik begrijp aan het eind van al dit soort OP's nooit zo goed 'maar ik hou zoveel van hem'. Waar hou je dan precies van? Jezelf sloof voelen? Volgens valt er weinig te houden van aan dit exemplaar als ik het zo lees.Wat een onzin. Een relatie bestaat toch niet alleen maar uit het huishouden? Of die van jou wel?
TO, doe gewoon niet zoveel voor hem dan leert hij het snel genoeg af. Laat hem eens een week niet eten en ook geen kleding voor hem klaarleggen. Daar is hij oud genoeg voor. Komt op meid.
"Mijn man denkt dat hij in een hotel woont"

Dat snap ik. Zo te lezen is de service rete goed.

Als jij stopt met faciliteren, dan woon hij niet meer in een hotel.
Om een ander te kunnen veranderen, moet je jezelf veranderen. Niet in één keer, want dan leg je het er te dik bovenop. Gewoon stapsgewijs. Soms wordt pas opgemerkt dat je iets doet, wanneer je het niet meer doet.
Als hij echt niet wil veranderen acuut stoppen met ook maar iets voor hem te doen.

Maar sommige mannen hebben opdrachten nodig, die zien het niet zelf. Dus je zou ook kunnen vragen: dek jij de tafel even, wil je even stofzuigen dan hang ik ondertussen de was op, etc. Dat werkt hier wel goed.
Wij hebben een schoonmaak-mevrouw aangenomen om dit soort discussies uit de weg te ruimen. Hij blij, ik blij. En dat beetje was en koken dat er over blijft, dat doe ik nu met plezier.
quote:worldtraveler81 schreef op 24 juli 2011 @ 19:31:

Ik ben zo kwaad op mijn schoonmoeder omdat zij hem zijn hele leven vertroeteld heeft tot en met en nu mag ik de huissloof zijn.

Je schoonmoeder HEEFT hem verwend, jij verwend hem nu nog, daar eerst maar eens mee stoppen.

Verder kan samen duidelijke taken verdelen helpen. Maak hem baas over de badkamer, of verantwoordelijk voor het verschonen van de bedden.
Mijn vriend doet wel dingen in het huishouden, maar ik doe meer. Wat ik tegenwoordig doe (en het werkt goed) is hem een keuze geven. Bijv. na het eten: wil je opruimen of de baby pyama aandoen. Daarna vaak geef jij het flesje dan kan ik nog even de was ophangen. Wij hebben een kindje samen, maar je kunt dit ook met andere dingen doen. Vraag hem gewoon om dingen te doen. Of leg een briefje voor hem klaar met dingen die gedaan moeten worden.
Kan ik inchecken?

Nee hoor grapje.

Jij maakt het zijn hotel!

Zolang jij het blijft doen, zal hij het zich aan laten leunen

Enne...zijn kleren klaarleggen??

Is hij 4 of zo?
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven