mijn man denkt dat hij in een hotel woont
zondag 24 juli 2011 om 19:31
Hallo dames (en enkele heer)
Ik heb een probleem waar denk ik heel veel vrouwen last van hebben. Mijn man doet niks in het huishouden. Ter info we werken beide 40 uur maar manlief probeert daarnaast nog een webwinkel op te starten. Ik werk wisseldiensten in de zorg en mijn man dagdiensten. Nou ga ik niet allemaal opnoemen wat ik allemaal doe want de meeste vrouwen kunnen dit zelf wel bedenken. Ik kan beter opnoemen wat hij doet. De computer maken, sporadisch een boodschap en hij maakt elke dag koffie voor mij en ik...ik doe de rest tot aan de garage opruimen, auto keuren,zijn kleren klaarleggen aan toe. Daarnaast creëert hij werk door zijn rommel niet op te ruimen, lege flessen terug in de koelkast, vuilniszak in de tuin zetten, lege wcrolletjes op de grond in de wc ed.
Gesprekken hierover (op een rustig moment) helpen voor twee dagen en dan beginnen we weer van voren af aan. Vragen of hij wat wil doen eindigen steenvast in tranen (bij mij) en een schreeuwpartij (bij hem). Ik snap datik twee opties heb,maar beide kan ik me niet in vinden. Accepteren of de strijd aan blijven gaan. Ik ben zo kwaad op mijn schoonmoeder omdat zij hem zijn hele leven vertroeteld heeft tot en met en nu mag ik de huissloof zijn. Anyway dit begintme zo de keel uit te hangen dat ik in staat ben om te vertrekken,maar ja ik hou zielsveel van hem en weggaan om zoiets als het huishouden....... accepteren en eeuwigzijn zooi opruimen zie ik ook niet zitten. Niet koken ofzo helpt niet want dan eet ie gewoon niet! Wie herkent dit en heeft er een goed idee over. Ik ben echt serieus met mijn vraag, want ik ben dit kleuter gedrag (kwaad worden omdat je ergensgeen zin in hebt) spuugzat.
Ik heb een probleem waar denk ik heel veel vrouwen last van hebben. Mijn man doet niks in het huishouden. Ter info we werken beide 40 uur maar manlief probeert daarnaast nog een webwinkel op te starten. Ik werk wisseldiensten in de zorg en mijn man dagdiensten. Nou ga ik niet allemaal opnoemen wat ik allemaal doe want de meeste vrouwen kunnen dit zelf wel bedenken. Ik kan beter opnoemen wat hij doet. De computer maken, sporadisch een boodschap en hij maakt elke dag koffie voor mij en ik...ik doe de rest tot aan de garage opruimen, auto keuren,zijn kleren klaarleggen aan toe. Daarnaast creëert hij werk door zijn rommel niet op te ruimen, lege flessen terug in de koelkast, vuilniszak in de tuin zetten, lege wcrolletjes op de grond in de wc ed.
Gesprekken hierover (op een rustig moment) helpen voor twee dagen en dan beginnen we weer van voren af aan. Vragen of hij wat wil doen eindigen steenvast in tranen (bij mij) en een schreeuwpartij (bij hem). Ik snap datik twee opties heb,maar beide kan ik me niet in vinden. Accepteren of de strijd aan blijven gaan. Ik ben zo kwaad op mijn schoonmoeder omdat zij hem zijn hele leven vertroeteld heeft tot en met en nu mag ik de huissloof zijn. Anyway dit begintme zo de keel uit te hangen dat ik in staat ben om te vertrekken,maar ja ik hou zielsveel van hem en weggaan om zoiets als het huishouden....... accepteren en eeuwigzijn zooi opruimen zie ik ook niet zitten. Niet koken ofzo helpt niet want dan eet ie gewoon niet! Wie herkent dit en heeft er een goed idee over. Ik ben echt serieus met mijn vraag, want ik ben dit kleuter gedrag (kwaad worden omdat je ergensgeen zin in hebt) spuugzat.

dinsdag 1 november 2016 om 00:33
Anoniem7777, het raakt me wat je schrijft. Natuurlijk kun je bij hem weg! Heb je je weleens echt verdiept in jullie financiële situatie? Jij hebt toch ook gewoon recht op de helft van jullie bezittingen als jullie uit elkaar gaan? Je moet echt een manier vinden om bij hem weg te gaan, want zo kun je niet de rest van je leven doorgaan.
Is er niemand in je omgeving bij wie je terecht kunt voor praktische hulp?
Is er niemand in je omgeving bij wie je terecht kunt voor praktische hulp?

dinsdag 1 november 2016 om 06:06
Misschien kun je met maatschappelijke werk eens kijken hoe je dit het beste kunt aanpakken. Een plan maken om weg te gaan. Je kunt in je winkel de afspraken hebben zodat hij het niet weet.
De kans dat hij de kinderen volledig krijgt toe gewezen is erg klein. De rechters zien wel graag co ouderschappen dus dat zo wel kunnen.
De kans dat hij de kinderen volledig krijgt toe gewezen is erg klein. De rechters zien wel graag co ouderschappen dus dat zo wel kunnen.
dinsdag 1 november 2016 om 07:23
Staat de winkel alleen op jouw naam?
Nieuwe zakelijke bankrekening openen, daar alle pinafdrachten laten komen & cash op storten.
Jij draait die winkel, het is jouw geld. Zorg dat alleen jij van de nieuwe bankrekening een pinpas hebt.
Priverekening openen. Daar elke maand een vast bedrag uit de zaak op boeken. o bouw je een buffer op.
Nieuwe zakelijke bankrekening openen, daar alle pinafdrachten laten komen & cash op storten.
Jij draait die winkel, het is jouw geld. Zorg dat alleen jij van de nieuwe bankrekening een pinpas hebt.
Priverekening openen. Daar elke maand een vast bedrag uit de zaak op boeken. o bouw je een buffer op.

woensdag 2 november 2016 om 11:15
woensdag 2 november 2016 om 13:06
woensdag 2 november 2016 om 13:09
quote:musegirl schreef op 02 november 2016 @ 11:15:
Anoniem777, hoe is het nu?
Ik snap niet dat mensen hun man zo in de watten leggen, kleren klaarleggen? Huh, mijn kinderen pakken al zelf hun kleren!
Ik bof maar. Mijn partner doet veel in het huishouden, staat o.a. om 8 uur iedere zaterdag in de supermarkt.Haal jij niet A777 en de oorspronkele TO door elkaar?
Anoniem777, hoe is het nu?
Ik snap niet dat mensen hun man zo in de watten leggen, kleren klaarleggen? Huh, mijn kinderen pakken al zelf hun kleren!
Ik bof maar. Mijn partner doet veel in het huishouden, staat o.a. om 8 uur iedere zaterdag in de supermarkt.Haal jij niet A777 en de oorspronkele TO door elkaar?

woensdag 2 november 2016 om 13:11
quote:honingbijtje89 schreef op 24 juli 2011 @ 19:50:
Gewoon met hem in gesprek gaan, en zeggen wat je dwars zit en de taken uitleggen die je van hem verlangt ik heb dit schuitje ook gevaren maar we hebben nu eindelijk een eerlijke verdeling, et is net hoeveel je zelf toestaat he , het sluimerd er in en op ten duur is het een vastgeroest patroon gewoon even aankaartenge
idd
gewoon een papier op stellen desnoods met wat elke taak aan tijd kost (desnoods eerst zelf een week opschrijven) en vervolgens alles netjes verdelen. En hem er op aan spreken als iets niet gebeurd.
Gewoon met hem in gesprek gaan, en zeggen wat je dwars zit en de taken uitleggen die je van hem verlangt ik heb dit schuitje ook gevaren maar we hebben nu eindelijk een eerlijke verdeling, et is net hoeveel je zelf toestaat he , het sluimerd er in en op ten duur is het een vastgeroest patroon gewoon even aankaartenge
idd
gewoon een papier op stellen desnoods met wat elke taak aan tijd kost (desnoods eerst zelf een week opschrijven) en vervolgens alles netjes verdelen. En hem er op aan spreken als iets niet gebeurd.

woensdag 2 november 2016 om 17:57
Voor alle vrouwen die zich als huissloofje door hun man laten wegzetten heb ik een liedje.
https://www.youtube.com/watch?v=Pgmx7z49OEk
https://www.youtube.com/watch?v=Pgmx7z49OEk
woensdag 2 november 2016 om 18:18
Anoniem77, je kan beter even een eigen topic openen, gewoon je hele verhaal zoals je hier neergezet hebt, maar dan in een eigen topic.
Ik heb wel wat vragen.
Hoe komt het dat je je pinpas niet mag hebben?
Wat was er gebeurd dat je vreesde voor je leven?
Heb je enig inzicht in jullie financiën?
Ik vind het heel naar voor je, deze hele situatie.
Ik heb wel wat vragen.
Hoe komt het dat je je pinpas niet mag hebben?
Wat was er gebeurd dat je vreesde voor je leven?
Heb je enig inzicht in jullie financiën?
Ik vind het heel naar voor je, deze hele situatie.
woensdag 2 november 2016 om 19:04
quote:Shenandoah schreef op 02 november 2016 @ 13:11:
[...]
idd
gewoon een papier op stellen desnoods met wat elke taak aan tijd kost (desnoods eerst zelf een week opschrijven) en vervolgens alles netjes verdelen. En hem er op aan spreken als iets niet gebeurd.Je reageert op een post uit 2011. Nu speelt er een heel ander probleem.
[...]
idd
gewoon een papier op stellen desnoods met wat elke taak aan tijd kost (desnoods eerst zelf een week opschrijven) en vervolgens alles netjes verdelen. En hem er op aan spreken als iets niet gebeurd.Je reageert op een post uit 2011. Nu speelt er een heel ander probleem.

woensdag 2 november 2016 om 22:30
quote:Felix_Urbexicus schreef op 02 november 2016 @ 18:18:
Anoniem77, je kan beter even een eigen topic openen, gewoon je hele verhaal zoals je hier neergezet hebt, maar dan in een eigen topic.
Ja, goed idee. Dan krijg je niet de hele tijd mensen tussendoor die reageren op de oorspronkelijke openingspost.
Ik hoop dat je nog meeleest/hier nog komt, zodat je wat met de tips kan en misschien wat vragen beantwoorden, zodat we gerichter mee kunnen denken.
In elk geval een .
Ja, goed idee. Dan krijg je niet de hele tijd mensen tussendoor die reageren op de oorspronkelijke openingspost.
Ik hoop dat je nog meeleest/hier nog komt, zodat je wat met de tips kan en misschien wat vragen beantwoorden, zodat we gerichter mee kunnen denken.
In elk geval een .
donderdag 3 november 2016 om 13:01
Hallo allemaal, zo wat een reacties. Dit had ik niet verwacht. Helaas heb ik al veel dingen geprobeerd. Zoals maatschappelijk werk, stiekem sparen, andere bankrekening en al dat soort dingen. De reden dat ik toen terug ben gegaan is omdat hij dreigde mijn kinderen, vrienden en familie wat aan te doen. Hij heeft zelfs de ouders van een vriendin van mij opgezocht. Ik moest continu achterom kijken en steeds was ik bang. Zo heeft hij mij gevonden toen ik met de kinderen in een hotel verbleef en toen ik naar buiten kwam heeft hij mij geslagen en de kinderen meegenomen. En zei tegen mij als jij niet voor het avondeten terug bent dan heb jij geen kinderen meer dan kun je ze opgraven. Ben meteen met de politie gaan praten maar deze konden niet veel. Hij zou opgepakt worden en waarschijnlijk naar een paar uur weer op straat staan. Zijn woord tegen het mijne. Ik heb jaren mijn mond gehouden en dat was mijn fout. Ik had hier steeds melding van moeten maken zodat ze iets achter de hand hadden. Ze konden me ook niet verder helpen. Maatschappelijkwerk geeft leuke adviezen en kunnen iemand goed analyseren en zeggen dat hij idd een narsist is en een gevaarlijke, maar deze kunnen je niet helpen zoals je nodig hebt. Ik kan niet verdwijnen met de kinderen want hij heeft recht om ze te zien. En nee mijn kinderen zijn niet gek op hem, maar houden wel van hem. Ik zeg ook nooit een kwaad woord over hem waar ze bij zijn. Hij zal dus altijd weten waar ik woon en ik zal hem altijd in mijn leven hebben. Wil ik veilig zijn dan moet ik verdwijnen maar dat kan niet zomaar. Dus zonder mijn kinderen ga ik niet. Zodra ze oud genoeg zijn dan ga ik. Tot die tijd moet ik het helaas allemaal slikken. Toen ik in dat tehuis zat voor vrouwen hebben ze me het advies gegeven toch te gaan en vanuit die positie voor mijn kinderen te gaan vechten. Dit veranderde toen ze hoorde dat hij bij iedereen die ik kende langs was geweest en zonder al te veel woorden erg bedreigend is geweest. En de ouders van een vriendin van mij geslagen heeft voor informatie over mij. Hij wist dat ik dit te weten zou komen en dat ik dan wel terug zou komen. En hij heeft gelijk. Maar soms zit ik er doorheen en moet ik even mijn verhaal kwijt, en dan lees ik jullie reacties en hoop dan iedere keer dat er een tip bij zit van iets wat ik nog niet geprobeerd heb en is een een sprankje hoop dat ik misschien toch eerder weg kan met mijn kinderen.

donderdag 3 november 2016 om 13:30
Wat een verhaal! Wat erg voor je dat je zo moet leven
Ik hoop dat je toch de kracht kan vinden om bij hem weg te gaan. Ik zou aangifte tegen hem doen. Mishandeling, bedreiging.
Je zegt dat je nu niet bij hem weggaat vanwege je kinderen, maar ik denk dat je onderschat wat de huidige thuissituatie al met hen doet. Voor jou en je kinderen lijkt het me het beste om nu al weg te gaan. Dat je omgeving zich laat intimideren door jouw kerel snap ik overigens echt niet.
Ik hoop dat je blijft posten hier en dat er een gouden tip voorbij komt.

Je zegt dat je nu niet bij hem weggaat vanwege je kinderen, maar ik denk dat je onderschat wat de huidige thuissituatie al met hen doet. Voor jou en je kinderen lijkt het me het beste om nu al weg te gaan. Dat je omgeving zich laat intimideren door jouw kerel snap ik overigens echt niet.
Ik hoop dat je blijft posten hier en dat er een gouden tip voorbij komt.

donderdag 3 november 2016 om 14:56
Zou het helpen als je elke keer van elke bedreiging aangifte doet en al die mensen waar hij langsgeweest is ook?
Raar trouwens dat dat huis je niet verder kon helpen.... die hebben juist te maken met dit soort nare mannen.
Het spijt me zo dat ik geen tips voor je heb, maar vind het zo erg voor je!
Kunnen vriendinnen misschien helpen door e.g bij Jeugdzorg of maatschappelijk werk te gaan vragen over hoe je hier uit kan komen?
Raar trouwens dat dat huis je niet verder kon helpen.... die hebben juist te maken met dit soort nare mannen.
Het spijt me zo dat ik geen tips voor je heb, maar vind het zo erg voor je!
Kunnen vriendinnen misschien helpen door e.g bij Jeugdzorg of maatschappelijk werk te gaan vragen over hoe je hier uit kan komen?
donderdag 3 november 2016 om 15:25
A7777, wie weet komt er een keer een tip voorbij maar al zou het alleen al schelen voor je dat je ergens (hier dus) je verhaal kwijt kunt. Ik heb er de afgelopen dagen nog over nagedacht en ik zie echt niet hoe je dit nog langer vol gaat/kunt houden maar tegelijkertijd zie ik ook geen oplossing waar je iets aan zou hebben. Er is wel een forumster die in vergelijkbare situaties wel eens iets heeft kunnen doen (achter de schermen van het forum natuurlijk) maar weet haar naam niet zeker en voor ik een verkeerde naam noem. Wellicht leest zij hier.
Tot die tijd een
Even voor de zekerheid, je internet nu waarschijnlijk vanuit je winkel. Weet niet of dat op een laptop of mobiel is maar wis je geschiedenis als de kans bestaat dat hij ook je internetgebruik natrekt.
Tot die tijd een
Even voor de zekerheid, je internet nu waarschijnlijk vanuit je winkel. Weet niet of dat op een laptop of mobiel is maar wis je geschiedenis als de kans bestaat dat hij ook je internetgebruik natrekt.