Mission impossible? Wonen in Amsterdam

01-11-2013 12:00 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lieve forummers,

Ik kom hier om even uit te huilen en wie weet nog wat tips op te doen..

Sinds een paar maanden ben ik met een vriendin op zoek naar een woning in Amsterdam. Op dit moment delen we al een huisje in een andere regio, maar in verband met werkgelegenheid willen we graag naar Amsterdam verhuizen.

Wat we zoeken is volgens makelaars niet onmogelijk, maar toch is het nog steeds niet gelukt. We zoeken een appartementje met 2 slaapkamers voor max. ¤1200,- in centrum, west, oost of zuid.

We checken iedere dag sites als Funda en Pararius en hebben al heel wat woningen bezichtigd, maar met ons zijn er dan nog een stuk of 20 andere kandidaten en helaas hebben we nog geen geluk gehad.

Vanmorgen weer te horen gekregen dat we het niet geworden zijn.. bah wat een frustratie! Misschien een 'kenner' of ervaringsdeskundige aanwezig die ons kan vertellen of dit een mission impossible is? Of iemand nog goede tips?

Mijn ervaring is dat betaalbaar woonruimte vinden in Amsterdam vaak neerkomt op je netwerk. Bijna iedereen ( waaronder mijzelf) die ik ken die voor een redelijke prijs op een goede locatie in Amsterdam woont heeft het via-via geregeld. Of anti-kraak.

Is anti-kraak een optie?
Ga ook kijken in Noord!!

Verder wat Underkoffer zegt.
Waar zit de any-key?
Ja via via zou het zo geregeld moeten kunnen zijn! Out of the blue een huisje zoeken is vaak moeilijk! Gooi het op je netwerk!
Ik woon in West en daar kan je prima vinden wat je zoekt. Wat de prijs betreft iig. Maar vanwege t imago van Nieuw-West willen mensen er vaak niet wonen en dat is 9 vd 10 onterecht in mijn ogen.
Inderdaad, in West heb je redelijk wat opties. Helemaal anti-kraak. Flink wat flatgebouwen gaan daar in de toekomst gesloopt en vernieuwd worden. Die flatgebouwen zijn nu beschikbaar voor anti kraak. Maar dat moet je maar net willen. Ik ken verschillende mensen die al jaren naar tevredenheid anti-kraak wonen.
Moet niet echt heel moeilijk zijn hoor!

Waarom trouwens niet Noord? Vlakbij het IJ zijn genoeg appartementen - goedkoop! + met (24 uurs) pontje altijd binnen 10 minuten in de stad.

Succes trouwens!!
Waarom kopen jullie niet iets?
Cum non tum age
Bedankt voor jullie reacties! Ik weet niet of ik mijn huidige huurwoning op durf te zeggen voor een anti kraak woning. ik heb een beetje gegoogled, maar word daar niet veel wijzer van. Weten jullie misschien betrouwbare organisaties/ websites?

Nieuw west en Noord ben ik met de auto doorheen gereden, maar dit spreekt me niet heel erg aan. We willen natuurlijk niet te kieskeurig zijn, maar we moeten wel een goed gevoel hebben bij de buurt.

Wat betreft netwerk, ik ken helaas geen honderden mensen in Amsterdam. Ik ben wel actief op Facebook, maar daar is tot nog niet ook nog niets uitgekomen. Ik kreeg alleen wat kamers in studentenhuizen doorgestuurd..
Ik mis Zuidoost en Noord in je rijtje.....Is ook allemaal Amsterdam en kan verrassend leuk zijn.
quote:noa schreef op 01 november 2013 @ 12:35:

Waarom kopen jullie niet iets?We zijn geen stel he, gewoon vriendinnen. Samen kopen durf ik niet aan en van mijn salaris alleen kan ik niet veel kopen.
ik zou in noord kijken
.
Ik ben het wel met je eens, ik zou ook niet in noord of zuid-oost of nieuw-west willen wonen. Ook niet op IJburg.

Ik vind alles buiten de ring not done, zelfs binnen de ring zijn er bepaalde buurten waar ik niet wil wonen.
Cum non tum age
Je hebt noord en noord. Noord vlak bij het IJ is leuk.

Nieuw-west ben ik met je eens.
Waar zit de any-key?
En via MP? Ik zie daar appartementen staan, is vast via commerciële buro's zodat je een maand extra huur moet betalen, maar als het voor langere tijd is, is dat mss wel te doen.
Cum non tum age
Al op websites van verhuurders gekeken?

www.vesteda.com -> Toets als maximaal huurbedrag jouw ¤1.200 in en ik vind al sowieso 10 woningen in de door jou aangegeven stadsdelen.

Anti-Kraak zou ik, zeker met het huurbedrag wat je te besteden hebt, niet aan beginnen. Die onzekerheid is nergens voor nodig.

Op de website van Vesteda staat een appartement op de Johan Huizingalaan. Heb in diezelfde flat gewoond. Het is in Slotervaart, een heerlijke buurt. Heb het (in Amsterdam) nog nergens zo naar mijn zin gehad als daar!

Ik wens je veel succes, dit moet lukken!
Als je 1200 inclusief bedoelt, ga je binnen de ring echt niet heel snel slagen. Met gemeentelijke belastingen, g/w/l, servicekosten, internet/tv, zit je dan al snel op een kale huurprijs van 900/1000, een segment waar iedereen op zoekt... Ik zou ook in Noord of in Nieuw-west zoeken. IJburg is ook aan de dure kant.
http://www.vesteda.com/nl ... anbod.aspx?complex=112249 Dit is wellicht wel iets voor je, maar voor Vesteda moet je wel een goed inkomen hebben
Ik mis noord en zuid oost in je lijstje? Daar heb je ook genoeg betaalbare woningen.
Ik ben aan mijn woning gekomen door zelf een advertentie op marktplaats te zetten en toen werd ik gebeld of ik een woning wilde bezichtigen. Mijn huisbaas vertelde dat zij hun woningen niet meer daar plaatsen vanwege de grote hoeveelheid reacties. Zij zoeken zelf naar de mogelijke huurders. Er zijn nog steeds meerdere kandidaten voor een woning, maar minder dan dat andersom het geval zou zijn.
quote:noa schreef op 01 november 2013 @ 12:43:

Ik ben het wel met je eens, ik zou ook niet in noord of zuid-oost of nieuw-west willen wonen. Ook niet op IJburg.

Ik vind alles buiten de ring not done, zelfs binnen de ring zijn er bepaalde buurten waar ik niet wil wonen.+1
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Ken je google? Is op internet. En dan invullen woning huren amsterdam. De eerste hit huurwoningen.nl is het al raak. Marco polo straat 3 kamers en esmoreitstraat ook 3 kamers. Keuze genoeg voor jou budget hoor.
quote:noa schreef op 01 november 2013 @ 12:43:

Ik vind alles buiten de ring not done, zelfs binnen de ring zijn er bepaalde buurten waar ik niet wil wonen.+1
ymere.nl
Waarom wil je persen binnen de ring wonen en niet in bijv. Weesp?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven