Mission impossible? Wonen in Amsterdam
vrijdag 1 november 2013 om 12:00
Lieve forummers,
Ik kom hier om even uit te huilen en wie weet nog wat tips op te doen..
Sinds een paar maanden ben ik met een vriendin op zoek naar een woning in Amsterdam. Op dit moment delen we al een huisje in een andere regio, maar in verband met werkgelegenheid willen we graag naar Amsterdam verhuizen.
Wat we zoeken is volgens makelaars niet onmogelijk, maar toch is het nog steeds niet gelukt. We zoeken een appartementje met 2 slaapkamers voor max. ¤1200,- in centrum, west, oost of zuid.
We checken iedere dag sites als Funda en Pararius en hebben al heel wat woningen bezichtigd, maar met ons zijn er dan nog een stuk of 20 andere kandidaten en helaas hebben we nog geen geluk gehad.
Vanmorgen weer te horen gekregen dat we het niet geworden zijn.. bah wat een frustratie! Misschien een 'kenner' of ervaringsdeskundige aanwezig die ons kan vertellen of dit een mission impossible is? Of iemand nog goede tips?
Ik kom hier om even uit te huilen en wie weet nog wat tips op te doen..
Sinds een paar maanden ben ik met een vriendin op zoek naar een woning in Amsterdam. Op dit moment delen we al een huisje in een andere regio, maar in verband met werkgelegenheid willen we graag naar Amsterdam verhuizen.
Wat we zoeken is volgens makelaars niet onmogelijk, maar toch is het nog steeds niet gelukt. We zoeken een appartementje met 2 slaapkamers voor max. ¤1200,- in centrum, west, oost of zuid.
We checken iedere dag sites als Funda en Pararius en hebben al heel wat woningen bezichtigd, maar met ons zijn er dan nog een stuk of 20 andere kandidaten en helaas hebben we nog geen geluk gehad.
Vanmorgen weer te horen gekregen dat we het niet geworden zijn.. bah wat een frustratie! Misschien een 'kenner' of ervaringsdeskundige aanwezig die ons kan vertellen of dit een mission impossible is? Of iemand nog goede tips?
vrijdag 1 november 2013 om 12:02
vrijdag 1 november 2013 om 12:21
Inderdaad, in West heb je redelijk wat opties. Helemaal anti-kraak. Flink wat flatgebouwen gaan daar in de toekomst gesloopt en vernieuwd worden. Die flatgebouwen zijn nu beschikbaar voor anti kraak. Maar dat moet je maar net willen. Ik ken verschillende mensen die al jaren naar tevredenheid anti-kraak wonen.
vrijdag 1 november 2013 om 12:39
Bedankt voor jullie reacties! Ik weet niet of ik mijn huidige huurwoning op durf te zeggen voor een anti kraak woning. ik heb een beetje gegoogled, maar word daar niet veel wijzer van. Weten jullie misschien betrouwbare organisaties/ websites?
Nieuw west en Noord ben ik met de auto doorheen gereden, maar dit spreekt me niet heel erg aan. We willen natuurlijk niet te kieskeurig zijn, maar we moeten wel een goed gevoel hebben bij de buurt.
Wat betreft netwerk, ik ken helaas geen honderden mensen in Amsterdam. Ik ben wel actief op Facebook, maar daar is tot nog niet ook nog niets uitgekomen. Ik kreeg alleen wat kamers in studentenhuizen doorgestuurd..
Nieuw west en Noord ben ik met de auto doorheen gereden, maar dit spreekt me niet heel erg aan. We willen natuurlijk niet te kieskeurig zijn, maar we moeten wel een goed gevoel hebben bij de buurt.
Wat betreft netwerk, ik ken helaas geen honderden mensen in Amsterdam. Ik ben wel actief op Facebook, maar daar is tot nog niet ook nog niets uitgekomen. Ik kreeg alleen wat kamers in studentenhuizen doorgestuurd..
vrijdag 1 november 2013 om 14:08
Al op websites van verhuurders gekeken?
www.vesteda.com -> Toets als maximaal huurbedrag jouw ¤1.200 in en ik vind al sowieso 10 woningen in de door jou aangegeven stadsdelen.
Anti-Kraak zou ik, zeker met het huurbedrag wat je te besteden hebt, niet aan beginnen. Die onzekerheid is nergens voor nodig.
Op de website van Vesteda staat een appartement op de Johan Huizingalaan. Heb in diezelfde flat gewoond. Het is in Slotervaart, een heerlijke buurt. Heb het (in Amsterdam) nog nergens zo naar mijn zin gehad als daar!
Ik wens je veel succes, dit moet lukken!
www.vesteda.com -> Toets als maximaal huurbedrag jouw ¤1.200 in en ik vind al sowieso 10 woningen in de door jou aangegeven stadsdelen.
Anti-Kraak zou ik, zeker met het huurbedrag wat je te besteden hebt, niet aan beginnen. Die onzekerheid is nergens voor nodig.
Op de website van Vesteda staat een appartement op de Johan Huizingalaan. Heb in diezelfde flat gewoond. Het is in Slotervaart, een heerlijke buurt. Heb het (in Amsterdam) nog nergens zo naar mijn zin gehad als daar!
Ik wens je veel succes, dit moet lukken!
vrijdag 1 november 2013 om 14:12
Als je 1200 inclusief bedoelt, ga je binnen de ring echt niet heel snel slagen. Met gemeentelijke belastingen, g/w/l, servicekosten, internet/tv, zit je dan al snel op een kale huurprijs van 900/1000, een segment waar iedereen op zoekt... Ik zou ook in Noord of in Nieuw-west zoeken. IJburg is ook aan de dure kant.
vrijdag 1 november 2013 om 14:14
http://www.vesteda.com/nl ... anbod.aspx?complex=112249 Dit is wellicht wel iets voor je, maar voor Vesteda moet je wel een goed inkomen hebben
vrijdag 1 november 2013 om 14:23
Ik ben aan mijn woning gekomen door zelf een advertentie op marktplaats te zetten en toen werd ik gebeld of ik een woning wilde bezichtigen. Mijn huisbaas vertelde dat zij hun woningen niet meer daar plaatsen vanwege de grote hoeveelheid reacties. Zij zoeken zelf naar de mogelijke huurders. Er zijn nog steeds meerdere kandidaten voor een woning, maar minder dan dat andersom het geval zou zijn.
vrijdag 1 november 2013 om 14:25
quote:noa schreef op 01 november 2013 @ 12:43:
Ik ben het wel met je eens, ik zou ook niet in noord of zuid-oost of nieuw-west willen wonen. Ook niet op IJburg.
Ik vind alles buiten de ring not done, zelfs binnen de ring zijn er bepaalde buurten waar ik niet wil wonen.+1
Ik ben het wel met je eens, ik zou ook niet in noord of zuid-oost of nieuw-west willen wonen. Ook niet op IJburg.
Ik vind alles buiten de ring not done, zelfs binnen de ring zijn er bepaalde buurten waar ik niet wil wonen.+1
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
vrijdag 1 november 2013 om 14:57