Mission impossible? Wonen in Amsterdam
vrijdag 1 november 2013 om 12:00
Lieve forummers,
Ik kom hier om even uit te huilen en wie weet nog wat tips op te doen..
Sinds een paar maanden ben ik met een vriendin op zoek naar een woning in Amsterdam. Op dit moment delen we al een huisje in een andere regio, maar in verband met werkgelegenheid willen we graag naar Amsterdam verhuizen.
Wat we zoeken is volgens makelaars niet onmogelijk, maar toch is het nog steeds niet gelukt. We zoeken een appartementje met 2 slaapkamers voor max. ¤1200,- in centrum, west, oost of zuid.
We checken iedere dag sites als Funda en Pararius en hebben al heel wat woningen bezichtigd, maar met ons zijn er dan nog een stuk of 20 andere kandidaten en helaas hebben we nog geen geluk gehad.
Vanmorgen weer te horen gekregen dat we het niet geworden zijn.. bah wat een frustratie! Misschien een 'kenner' of ervaringsdeskundige aanwezig die ons kan vertellen of dit een mission impossible is? Of iemand nog goede tips?
Ik kom hier om even uit te huilen en wie weet nog wat tips op te doen..
Sinds een paar maanden ben ik met een vriendin op zoek naar een woning in Amsterdam. Op dit moment delen we al een huisje in een andere regio, maar in verband met werkgelegenheid willen we graag naar Amsterdam verhuizen.
Wat we zoeken is volgens makelaars niet onmogelijk, maar toch is het nog steeds niet gelukt. We zoeken een appartementje met 2 slaapkamers voor max. ¤1200,- in centrum, west, oost of zuid.
We checken iedere dag sites als Funda en Pararius en hebben al heel wat woningen bezichtigd, maar met ons zijn er dan nog een stuk of 20 andere kandidaten en helaas hebben we nog geen geluk gehad.
Vanmorgen weer te horen gekregen dat we het niet geworden zijn.. bah wat een frustratie! Misschien een 'kenner' of ervaringsdeskundige aanwezig die ons kan vertellen of dit een mission impossible is? Of iemand nog goede tips?
vrijdag 1 november 2013 om 22:30
Nieuw-West deel ik de mening over, dat is echt niets, en best onveilig. Noord ken ik niet zo goed, ik denk dat daarvan maar een heel erg klein deel 'goed' is, en dat is dan waarschijnlijk niet het goedkopere deel. IJburg is wel leuk, vooral in de zomer met de leuke terrasjes en het strand, het is net een vakantieplek dan. Maar dat moet je wel trekken; veel jonge gezinnen met kinderen, en de stad is verder fietsen. En blijkbaar is IJburg duur, werd eerder genoemd, ik ben niet op de hoogte van prijzen daar. Het ligt er dus ook aan wat je zelf zoekt in een plek, maar goedkoop in t centrum of andere goede buurten, dat wil iedereen wel...
zaterdag 2 november 2013 om 11:13
zaterdag 2 november 2013 om 11:17
zaterdag 2 november 2013 om 11:30
Jeetje de to zegt Centrum, Oost, West of Zuid en in 9 vd 10 reacties wordt Noord of Zuid-Oost geroepen. Ze willen daar dusniet wonen (begrijpelijk) Ik wilde je dezelfde tip geven als Tomorrowmorning, dit kan onwijs veel schelen in je zoektocht.
Centrum is wel erg ambitieus voor dit bedrag, zeker als je geen connecties hebt.
Centrum is wel erg ambitieus voor dit bedrag, zeker als je geen connecties hebt.
zaterdag 2 november 2013 om 11:32
Ik werk zelf in Slotervaart en daar worden heel veel nieuwe appartementen gebouwd en je bent zo in het Vondelpark. Ook 's avonds en 's nachts is het daar gewoon prima. Zelfde voor Bos en Lommer, ook veel renovatie in de buurt van de Burgemeester de Vlugtlaan. Vriendin heeft daar onlangs een huis gekocht, is echt helemaal prima en ik voel mij daar niet onveilig.