mn Knijntje bijt :(

13-09-2010 20:48 47 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo Allemaal,

ik heb even een vraag aan alle konijnenliefhebbers.

Ik heb een franse hangoor van 8,5 wkn, is nu een week bij mij. Ze is echt een schatje. Zindelijkheidstraining gaat goed, plassen sowieso op dr wc-ding en keutels ook meer erin dan ernaast. Ze huppelt vrolijk buiten haar hok (binnen, afgezet met een omheining). Ze komt ook naar me toe als ik langs het hok loop en is gek op eten. En ze slaapt enorm schattig!!

MAAAAR, daar komt het, als ik haar op schoot neem gaat ze bijten in mn armen en kleren. Als ik blijf staan dan blijft ze rustig op mn arm zitten en vind ze het lekker als ik haar knuffel maar zodra ik op een stoel/bank ga zitten dan begint ze meteen met bijten!

Ik weet niet zo goed wat ik hier het beste aan/tegen kan doen, jullie tips???

Groetjes wuppie
Volgens mij zijn veel konijnen niet knuffelig.
Niet meer gaan zitten dan.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Ook oppakken vinden konijnen niet echt leuk. Vaak blijven ze wel stil zitten, omdat ze bang zijn. Gewoon op de grond erbij gaan zitten/liggen en dan proberen te knuffelen.
Kom ff bij ons op 't knijnentopic je vraag stellen Konijnenfoto'sheb je meteen alle konijnofielen bij elkaar
Niet optillen en niet op schoot nemen!

Wie ooit bedacht heeft dat konijnen dat leuk vinden, zat er echt compleet naast, want veel konijnen haten dat en de jouwe duidelijk ook. Gewoon respecteren.

O ja, geef haar een gecastreerde partner, dan is ze pas echt gelukkig.
Heb je je niet verdiept in het gedrag voor je er één aanschafte? konijnen houden er normaal gesproken helemaal niet van om opgepakt en geknuffeld te worden. Dit is dus heel normaal. Laat het beestje lekker in zijn eigen omgeving. Het is toch al fijn dat je hem mag aaien als hij op de grond zit. Zeker niet gaan forseren, dan mag hem straks helemaal niet aaien.

Bunnybunch
Schuin spaan en Zee gras planten potjes
3 op een rij dus
Schuin spaan en Zee gras planten potjes
is het doorbijten of happen? dat doen de mijne ook.. ik draag oude kleding bij mij konijnen zodat ik het niet erg vind dat er gaatjes in komen..
natuurlijk heb ik me wel verdiept, en het is niet mijn eerste konijn.

Het aanhalen en aaien opzich vind ze niet erg, en ik hou haar ook niet in de houdgreep, ook wil ik haar echt niet 24/7 vasthouden oid, ik vroeg me alleen af wat ik er eventueel aan zou kunnen doen.

Bedankt voor de reacties
Maar waarom zou je ze laten bijten MEFunny en toch gewoon zo doorgaan, want dit is hun enige manier om aan te geven dat ze iets niet willen. Waarom respecteer je dat dan niet?
quote:wuppie86 schreef op 13 september 2010 @ 21:20:

natuurlijk heb ik me wel verdiept, en het is niet mijn eerste konijn.

Het aanhalen en aaien opzich vind ze niet erg, en ik hou haar ook niet in de houdgreep, ook wil ik haar echt niet 24/7 vasthouden oid, ik vroeg me alleen af wat ik er eventueel aan zou kunnen doen.

Bedankt voor de reactiesGewoon stoppen met optillen voordat je het erger maakt. Heel simpel.
quote:iris1969 schreef op 13 september 2010 @ 21:21:

Maar waarom zou je ze laten bijten MEFunny en toch gewoon zo doorgaan, want dit is hun enige manier om aan te geven dat ze iets niet willen. Waarom respecteer je dat dan niet?

het gebeurd als ze de omgeving onderzoeken en nemen dan mijn trui mee of het kleed waar ze op zitten.. ze pakken het net alsof ze hooi/gras/eten pakken.. dus ik zie niet in dat ze niet prettig vinden..

daarom vraag ik of knijn doorbijt..
neej het is niet echt doorbijten, maar als ze mn vel van mn arm erbij heeft is het wel pijnlijk hoor! Meestal zorg ik dat mn trui er tussen zit.

oppakken opzich is ook geen probeem trouwens...
Nee, maar het vasthouden en op schoot houden duidelijk wel. Je bent wel hardleers hè. Laat haar toch haar gang gaan.
quote:MEFunny schreef op 13 september 2010 @ 21:27:

[...]

het gebeurd als ze de omgeving onderzoeken en nemen dan mijn trui mee of het kleed waar ze op zitten.. ze pakken het net alsof ze hooi/gras/eten pakken.. dus ik zie niet in dat ze niet prettig vinden..

daarom vraag ik of knijn doorbijt..Dus ze doen het niet bij oppakken of op schoot houden? Dan is er niets aan de hand.
dus....

bedankt voor de reacties, dit topic kan sluiten wat mij betreft
Topics worden hier niet gesloten, dus dat gaat niet.

Krijg je niet te horen wat je wilde, is dat het misschien?
ow nou dan blijft het open.

Het gaat mij niet om dat ik niet te horen krijg wat ik wilde, maar de manier waarop. Beetje dominant als je het mij vraagt. Ik vraag gewoon om advies, en dan hoeft mij niet de les gelezen te worden. Ik leg alleen de situatie uit zoals die op dit moment met het konijn is. Dit houdt dan niet in dat ik hardleers oid ben, maar dat ik graag meerdere visies op dit onderwerp had willen zien.

succes verder
quote:wuppie86 schreef op 13 september 2010 @ 21:46:

Het gaat mij niet om dat ik niet te horen krijg wat ik wilde, maar de manier waarop. Beetje dominant als je het mij vraagt. Ik vraag gewoon om advies, en dan hoeft mij niet de les gelezen te worden. Ik leg alleen de situatie uit zoals die op dit moment met het konijn is. Dit houdt dan niet in dat ik hardleers oid ben, maar dat ik graag meerdere visies op dit onderwerp had willen zien.

succes verderAls die er niet zijn houdt het op natuurlijk. Succes verder.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Er zijn geen meerdere visies TO, als ik je tips had kunnen geven dat had ik dat graag gedaan. Ik ben alleen bezorgd om je konijn begrijp je?
niet zo zeiken tegen elkaar zeg.

wij hebben n paar franse hangoren gehad en ze zijn zoooo lief,liever als die kleine zenuwachtige nijntjes.

die van ons kwamen zelf op schoot gingen dan op hun allervoordeligst liggen zodat we over hun buikje konden aaien.

bijten deden ze alleen in snoeren.

misschien heeft jouw konijn een speeltje nodig ik denk dan aan n bal of zo?

ze bijten vaak uit verveling dit kun je oplossen door met ze te spelen of ze dingen te geven.

als je wilt dat ze samen met jou zit gewoon negeren als ze bijt,dus niet wat lekkers geven.

veel succes ermee enne.........graag n foto.
het leven is als n neus,haal eruit wat erin zit.
Sorry, maar bovenstaande post is echt klinkklare onzin, een konijn is geen hond, dus negeren bij bijten is echt zinloos. Ze zijn niet intelligent genoeg om dat te begrijpen.

En bijten uit verveling doen ze al helemaal niet, alleen uit frustratie of uit territoriumdrift (als je in hun hok komt).

Ik denk dat jouw konijn gewoon wel van op schoot zitten houdt, dat kan namelijk ook. Je hebt dus gewoon geluk gehad.
quote:wuppie86 schreef op 13 september 2010 @ 21:46:

succes verder

Wuppie voel je niet beledigd alsjeblieft, sommige mensen kunnen misschien fel reageren, maar je misschien kun je je voorstellen dat het hun alleen om het welzijn van jouw konijn gaat. Iedereen kan alleen afgaan om hetgeen jij hier schrijft en weet niet in hoeverre jij ervaring hebt met konijnen. Doordat het redelijk algemeen bekend is bij konijnenbezitters dat konijnen er niet van houden om opgepakt te worden (dit omdat het prooidieren zijn en ze van nature heel angstig worden, door ze op te pakken lijkt het net alsof ze gepakt zijn door een vogel ofzo) komt het waarschijnlijk over alsof je je niet heel erg verdiept hebt in konijnen voordat je er één in huis haalde. Vandaar dus de misschien wat felle reacties. Je zou zeker de eerste niet zijn hoor, heel veel mensen beginnen te gemakkelijk aan konijnen. Ik wist zelf eigenlijk ook helemaal niks van ze toen ik aan m'n eerste stel begon. Als je hier en op het andere topic (konijnenfoto's, wat zojuis gepost werd) blijft meelezen zal er een (konijnen)wereld voor je open gaan!

Verder zeg je dat je graag meerdere visies had willen lezen, maar.... die zijn er niet! Konijnen houden er niet van om opgepakt te worden, dat is hun natuur. Jouw vraag is hetzelfde als: "Hoe leer ik mijn hond om elke dag alleen nog sla te eten" of "Hoe leer ik mijn kat af om te spinnen". Dat gaat gewoon niet, omdat dat niet in het beest ingeprogrammeerd zit. Je wil graag tips om er mee om te gaan, of om het bijten af te leren, maar waar het op neerkomt is dat je het beste je konijn niet meer (of zo min mogelijk) op kunt pakken. Je konijn zit dan wel stil als je staat, maar dat komt door angst, echt waar. Ik heb inmiddels al zo'n 15 jaar konijnen en heb de afgelopen jaren heel veel over ze geleerd. Het meeste heb ik overigens hier op het Viva-forum geleerd!

Dus, probeer je wat meer open te stellen voor het advies wat hier wordt gegeven, ook als het niet het antwoord is dat je graag had willen horen. Uiteindelijk heeft iedereen het beste met jouw konijntje voor!

Succes!
Misschien heb je hier iets aan;

Ik had vroeger eens een cavia die al volwassen was toen ik hem kreeg en erg bang. De eerste week liet ik hem tot rust komen en later pakte ik hem alleen maar om op de grond in de huiskamer te zetten. Zelf ging ik op de grond zitten en legde iets lekkers steeds dichterbij. Het duurde enkele weken maar op een begeven moment kroop ie vanzelf op mijn schoot. Op een begeven moment was ze helemaal mak en liep me overal achterna. Was een erg leuk beestje.
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven