Mn monstera is ziek.
woensdag 20 november 2019 om 17:18

Weet iemand wat hier aan de hand is en hoe ik hem op kan lappen?
Hij staat nu 1,5 jr in mijn woonkamer en sinds 2e helft van de zomer beginnen er vlekken op de bladeren te ontstaan.
Hij is zo groot en ...
Edit: trips gevonden.
apatura wijzigde dit bericht op 20-11-2019 21:22
4.26% gewijzigd
Been there, done that, got the T-shirt.
woensdag 20 november 2019 om 17:22
woensdag 20 november 2019 om 17:25
woensdag 20 november 2019 om 17:46
woensdag 20 november 2019 om 17:51
Je hoeft een nieuwe plant alleen te verpotten als hij smeekt om nieuwe ruimte voor zijn wortels. Laat de nieuwe plant eerst een half jaar wennen aan het leven buiten de kas. Dat is al stress genoeg. Als hij druk aan het groeien is dan zal hij dankbaar voor de nieuwe aarde onmiddellijk zijn wortelstelsel uit gaan breiden en mooie bladeren gaan maken. Ik denk niet dat hij nu veel gaat doen qua groei.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
woensdag 20 november 2019 om 18:01
woensdag 20 november 2019 om 18:03
Nee hij staat 3m vanaf n noordraam
Been there, done that, got the T-shirt.
woensdag 20 november 2019 om 18:20
Hij is of een keer te droog of te nat geweest. Als de wortels er tot onderin de pot goed uitzien, dan waarschijnlijk te droog geweest. Want als een plant langere tijd te nat staat dan gaan de wortels rotten en dat zie je terug (onder) aan de wortelkluit als je hem uit zijn pot haalt.
Is het recent dat de bladeren verkleuren? Misschien komt het ook doordat de verwarming nu weer aanstaat en dus drogere lucht. (dus iets meer water en sproeien.)
Is het recent dat de bladeren verkleuren? Misschien komt het ook doordat de verwarming nu weer aanstaat en dus drogere lucht. (dus iets meer water en sproeien.)
woensdag 20 november 2019 om 19:16
Hier kan je alles over planten vragen en je krijgt gewoonlijk binnen een dag antwoord.
Ze vraagt wel een foto van je plant.
Haar naam is Tineke van der Pol
plantendokter@tuinland.nl
Ze vraagt wel een foto van je plant.
Haar naam is Tineke van der Pol
plantendokter@tuinland.nl
woensdag 20 november 2019 om 19:41
Beter nog een aangetast blad als je toch snoeitMachutookunbietjemeerzijn schreef: ↑20-11-2019 19:07
Verder neem de foto mee naar een plantenwinkel en vraag daar advies, mss zelfs wat potaarde wat ze kunnen testen.