Moeder?
dinsdag 29 november 2011 om 11:39
Hallo allemaal, ik ben hier net nieuw, en ik zou graag even iets van me af willen schrijven. (Ben trouwens 22 jaar en woon nog thuis)
Mijn vader is sinds mijn geboorte kostwinner geweest, en mijn moeder is na mij en mijn broertje ook nooit meer gaan werken. Ja een blauwe maandag bij de thuiszorg.(Ik ben 22 en mijn broertje is 19)
Thuis hebben we een tijdje krap gezeten, zelfs toen ging mijn moeder niet werken. Dat wilde ze niet.
Maar het punt is, het is gewoon een chagerijnige vrouw geworden, die niets doet. Smorgens gaat ze koffie drinken bij kennissen of familie, dan gaat ze naar huis en stofzuigt een keer, en dan gaat ze naar bed. En om 5 uur maakt ze eten, en daarna gebeurd er dus weer niets. Ook hebben we 3 honden, die zij wilde hebben, maar ze doet er niks mee. ze laat ze hooguit 1 x per dag uit, en wij kunnen er daarna mee gaan sjouwen, de honden hebben geen ene regelmaat meer, zijn strontvervelend en blaffen de hele dag.In de weekenden gaat ze wel op stap.
Maar mijn punt is, ze is gewoon een chagerijnige vrouw geworden, ze zit de hele dag stom voor zich uit te staren en rookt 5 pakjes zware shag in de week. Hoest zich de longen uit het lijf, en heeft hele interressante verhalen, die 9 van de 10 x niet waar zijn, om dr leven spannend te maken, maar in feite maakt ze niets mee aangezien ze de hele dag thuis zit.
Ze doet alsof ze bergen verzet, maar meer als stofzuigen en eten koken doet ze niet, dat doe ik erbij, naast mijn 40 urige werkweek.
Ik vind het gewoon erg om te zien dat mijn moeder zo is geworden, maar als ik er wat van zeg dan heb ik het gedaan en praat ze weer een week niet tegen me.
Mijn vader is sinds mijn geboorte kostwinner geweest, en mijn moeder is na mij en mijn broertje ook nooit meer gaan werken. Ja een blauwe maandag bij de thuiszorg.(Ik ben 22 en mijn broertje is 19)
Thuis hebben we een tijdje krap gezeten, zelfs toen ging mijn moeder niet werken. Dat wilde ze niet.
Maar het punt is, het is gewoon een chagerijnige vrouw geworden, die niets doet. Smorgens gaat ze koffie drinken bij kennissen of familie, dan gaat ze naar huis en stofzuigt een keer, en dan gaat ze naar bed. En om 5 uur maakt ze eten, en daarna gebeurd er dus weer niets. Ook hebben we 3 honden, die zij wilde hebben, maar ze doet er niks mee. ze laat ze hooguit 1 x per dag uit, en wij kunnen er daarna mee gaan sjouwen, de honden hebben geen ene regelmaat meer, zijn strontvervelend en blaffen de hele dag.In de weekenden gaat ze wel op stap.
Maar mijn punt is, ze is gewoon een chagerijnige vrouw geworden, ze zit de hele dag stom voor zich uit te staren en rookt 5 pakjes zware shag in de week. Hoest zich de longen uit het lijf, en heeft hele interressante verhalen, die 9 van de 10 x niet waar zijn, om dr leven spannend te maken, maar in feite maakt ze niets mee aangezien ze de hele dag thuis zit.
Ze doet alsof ze bergen verzet, maar meer als stofzuigen en eten koken doet ze niet, dat doe ik erbij, naast mijn 40 urige werkweek.
Ik vind het gewoon erg om te zien dat mijn moeder zo is geworden, maar als ik er wat van zeg dan heb ik het gedaan en praat ze weer een week niet tegen me.
dinsdag 29 november 2011 om 11:45
dinsdag 29 november 2011 om 11:48
Ja als dat een optie was geweest dan had ik dat allang gedaan. Maar hier moet ik via de woningbouw ontzettend lang wachten voordat ik een betaalbaar huurhuisje heb want mijn inkomen is laag. En daarbij heb ik een vriend, die eerst zijn opleiding af wil maken nog 1.5 en dan een huisje samen huren/kopen. Dus dan gooi ik voor niets die woonjaren weg.
dinsdag 29 november 2011 om 11:49
dinsdag 29 november 2011 om 11:50
quote:xtrada schreef op 29 november 2011 @ 11:48:
Ja als dat een optie was geweest dan had ik dat allang gedaan. Maar hier moet ik via de woningbouw ontzettend lang wachten voordat ik een betaalbaar huurhuisje heb want mijn inkomen is laag. En daarbij heb ik een vriend, die eerst zijn opleiding af wil maken nog 1.5 en dan een huisje samen huren/kopen. Dus dan gooi ik voor niets die woonjaren weg.Voor niets? Misschien voor je eigen woonplezier (en dat van je moeder)?
Ik ging van een gigantische villa met eigen badkamer ook naar een kleine studenten kamer slechts 2km verderop, maar heerlijk wat een verademing was dat.
Ja als dat een optie was geweest dan had ik dat allang gedaan. Maar hier moet ik via de woningbouw ontzettend lang wachten voordat ik een betaalbaar huurhuisje heb want mijn inkomen is laag. En daarbij heb ik een vriend, die eerst zijn opleiding af wil maken nog 1.5 en dan een huisje samen huren/kopen. Dus dan gooi ik voor niets die woonjaren weg.Voor niets? Misschien voor je eigen woonplezier (en dat van je moeder)?
Ik ging van een gigantische villa met eigen badkamer ook naar een kleine studenten kamer slechts 2km verderop, maar heerlijk wat een verademing was dat.
dinsdag 29 november 2011 om 11:50
quote:xtrada schreef op 29 november 2011 @ 11:48:
Ja als dat een optie was geweest dan had ik dat allang gedaan. Maar hier moet ik via de woningbouw ontzettend lang wachten voordat ik een betaalbaar huurhuisje heb want mijn inkomen is laag. En daarbij heb ik een vriend, die eerst zijn opleiding af wil maken nog 1.5 en dan een huisje samen huren/kopen. Dus dan gooi ik voor niets die woonjaren weg.
Houd dan op met zeuren.
Had jezelf alles maar beter moeten regelen.
Ja als dat een optie was geweest dan had ik dat allang gedaan. Maar hier moet ik via de woningbouw ontzettend lang wachten voordat ik een betaalbaar huurhuisje heb want mijn inkomen is laag. En daarbij heb ik een vriend, die eerst zijn opleiding af wil maken nog 1.5 en dan een huisje samen huren/kopen. Dus dan gooi ik voor niets die woonjaren weg.
Houd dan op met zeuren.
Had jezelf alles maar beter moeten regelen.
dinsdag 29 november 2011 om 11:52
Ja dat snap ik wel, maar ik heb daar momenteel gewoon geen geld voor. Een huurhuisje in mijn regio is toch al gauw 400/500 euro. Dan nog de vaste lasten etc, dan hou ik wss 75 euro over om de hele maand te eten. Daarbij heb ik geen stabiele baan dus als ik dalijk op straat geknikkerd word kan ik weer naar huis.
dinsdag 29 november 2011 om 11:52
quote:xtrada schreef op 29 november 2011 @ 11:49:
Waarom moet ik me gaan schamen. Ik maak me gewoon ontzettend voor zorgen om haar.
-ze is chagerijnig geworden, niks is meer leuk
-ze heeft geen sociale contacten
Ze rookt 5 pakjes shag in de week en ze hoest zich de longen uit het lijf.
Echt leuk om je moeder zo te zien ja.
Moeder met een vraagteken erachter???
Ze mag haar leven invulling geven, zoals zij dat wil, wie ben jij om daar wat van te zeggen.
Waarom moet ik me gaan schamen. Ik maak me gewoon ontzettend voor zorgen om haar.
-ze is chagerijnig geworden, niks is meer leuk
-ze heeft geen sociale contacten
Ze rookt 5 pakjes shag in de week en ze hoest zich de longen uit het lijf.
Echt leuk om je moeder zo te zien ja.
Moeder met een vraagteken erachter???
Ze mag haar leven invulling geven, zoals zij dat wil, wie ben jij om daar wat van te zeggen.
dinsdag 29 november 2011 om 11:52
dinsdag 29 november 2011 om 11:54
Ik vind je moeder erg depressief klinken. Echt gelukkig lijkt zij mij niet, maar ik denk dat ze ook niet in staat is om hier iets aan te doen. Een gesprek met de huisarts kan iets voor haar betekeken. Zolang ze zelf niets wilt, gebeurd er niets. Jij kunt de situatie niet veranderen.
Ga op jezelf wonen. Er zijn vele mensen van 22 die op zichzelf wonen. Dus het kan zeker wel. Misschien niet gelijk in een huurwoning, maar wel bijvoorbeeld in een kleine studio. Sowieso is het verstandig om eerst zelfstandig te gaan wonen alvorens samen te gaan wonen.
Ga op jezelf wonen. Er zijn vele mensen van 22 die op zichzelf wonen. Dus het kan zeker wel. Misschien niet gelijk in een huurwoning, maar wel bijvoorbeeld in een kleine studio. Sowieso is het verstandig om eerst zelfstandig te gaan wonen alvorens samen te gaan wonen.
dinsdag 29 november 2011 om 11:55
quote:galadriel schreef op 29 november 2011 @ 11:47:
Wat praat jij leuk over de vrouw die jou op de wereld heeft gezet, ga je schamen.
En het huis uit.
En als het nou de waarheid is? Dan mag het maar niet gezegd worden omdat het haar dochter is? Dat wordt een mooie boel..
Hoi! Ik ben TO.. Ik zit met een probleem.. Maar het is niet netjes om de vuile was buiten te hangen.. Dus vertel ik maar niet hoe ik het zie en ga ik er weer vandoor! Bedankt hè!
TO maakt zich duidelijk zorgen om haar moeder en dat is niet opgelost door uit huis te gaan. Ja, dan heeft ze er niet direct last van, maar dat neemt de zorg niet weg.
TO, je moeder klinkt inderdaad niet gelukkig.. Ik heb hier gelukkig geen ervaring mee dus ik weet niet wat je ertegen zou kunnen doen. Zoals iemand al zei; Je moeder is oud en wijs genoeg.. Maar ik kan me voorstellen dat je het rot vindt voor haar en de rest van je gezin
Wat praat jij leuk over de vrouw die jou op de wereld heeft gezet, ga je schamen.
En het huis uit.
En als het nou de waarheid is? Dan mag het maar niet gezegd worden omdat het haar dochter is? Dat wordt een mooie boel..
Hoi! Ik ben TO.. Ik zit met een probleem.. Maar het is niet netjes om de vuile was buiten te hangen.. Dus vertel ik maar niet hoe ik het zie en ga ik er weer vandoor! Bedankt hè!
TO maakt zich duidelijk zorgen om haar moeder en dat is niet opgelost door uit huis te gaan. Ja, dan heeft ze er niet direct last van, maar dat neemt de zorg niet weg.
TO, je moeder klinkt inderdaad niet gelukkig.. Ik heb hier gelukkig geen ervaring mee dus ik weet niet wat je ertegen zou kunnen doen. Zoals iemand al zei; Je moeder is oud en wijs genoeg.. Maar ik kan me voorstellen dat je het rot vindt voor haar en de rest van je gezin
dinsdag 29 november 2011 om 11:55
quote:xtrada schreef op 29 november 2011 @ 11:48:
Ja als dat een optie was geweest dan had ik dat allang gedaan. Maar hier moet ik via de woningbouw ontzettend lang wachten voordat ik een betaalbaar huurhuisje heb want mijn inkomen is laag. En daarbij heb ik een vriend, die eerst zijn opleiding af wil maken nog 1.5 en dan een huisje samen huren/kopen. Dus dan gooi ik voor niets die woonjaren weg.
Gewoon alvast lekker op kamers dan.
OT, maar waarom denken al die klagende thuiswonende TO's op het forum toch altijd dat de enige manier om uit hotel Mama te vertrekken, een volledig VT-wonen ingericht huurhuis is.
Ja als dat een optie was geweest dan had ik dat allang gedaan. Maar hier moet ik via de woningbouw ontzettend lang wachten voordat ik een betaalbaar huurhuisje heb want mijn inkomen is laag. En daarbij heb ik een vriend, die eerst zijn opleiding af wil maken nog 1.5 en dan een huisje samen huren/kopen. Dus dan gooi ik voor niets die woonjaren weg.
Gewoon alvast lekker op kamers dan.
OT, maar waarom denken al die klagende thuiswonende TO's op het forum toch altijd dat de enige manier om uit hotel Mama te vertrekken, een volledig VT-wonen ingericht huurhuis is.
dinsdag 29 november 2011 om 11:56
quote:xtrada schreef op 29 november 2011 @ 11:53:
Nou jij bent ook vriendelijk. Net of ik er iets aan kan doen dat de wachttijden hier ontzettend lang zijn of mijn budget dingen niet toelaat.Als je wat meer energie steekt in relevante vragen beantwoorden i.p.v. kwaad worden op reacties waar jij het niet mee eens bent, kunnen we je situatie wat beter inschatten en beter helpen.
Nou jij bent ook vriendelijk. Net of ik er iets aan kan doen dat de wachttijden hier ontzettend lang zijn of mijn budget dingen niet toelaat.Als je wat meer energie steekt in relevante vragen beantwoorden i.p.v. kwaad worden op reacties waar jij het niet mee eens bent, kunnen we je situatie wat beter inschatten en beter helpen.
dinsdag 29 november 2011 om 11:56
@ aardappelhoofd, ik heb geen studie. Ik ben destijds spw gaan doen, maar dat heb ik niet afgemaakt omdat mijn vader geen geld had en ik het zelf moest gaan betalen. Dat was voor mij niet goed te doen, dus ik ben gaan werken. Ik heb 3 jaar lang ergens gewerkt, en toen ik een vast contract zou krijgen ben ik eruitgedonderd omdat het slecht ging met het bedrijf. Nu werk ik momenteel in een magazijn. En ik heb vanmiddag een gesprek voor woonbegeleiding, dan ga ik werken en heb ik 1 dag in de week school.
Ik komdus ook niet in aanmerking voor een kamer vaak, omdat ik geen opleiding doe. En kamers in Arnhem etc heeft voor mij geen zin, omdat ik dan ver van mijn werk af zit (heb geen rijbewijs)
Ik komdus ook niet in aanmerking voor een kamer vaak, omdat ik geen opleiding doe. En kamers in Arnhem etc heeft voor mij geen zin, omdat ik dan ver van mijn werk af zit (heb geen rijbewijs)