MP, verzending DHL.

15-11-2013 07:25 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even een vraagje... Ik heb iets gekocht op MP. De betreffende mevrouw zou het gaan verzenden via DHL. Wat ik een beetje vreemd vond ( is t mss niet) was dat ze de t&t code al had alvorens de boel te verzenden.

Ik dus even de t & T code opgezocht bij DHL, geen pakket te vinden. Ik zet de code hier even neer, met veranderde cijfers: 3SDFY302247205. Mevr. beweert dat dit echt de juiste code is, maar bij DHL zie ik dat ik 10 nummers kan invullen.

Iemand enig idee hoe dit zit, doe ik iets fout?
Dat is een TNT code toch? Gewoon van de normale postbode?
Jawel, ik verzend ook vaak met DHL.

Kan je thuis via internet al ticket maken en betalen, dan krijgt je gelijk de T&T. Maar je kan dan bijvoorbeeld ook de volgende dag pas pakketje weg brengen naar DHL punt. Dus denk dat het wel goed komt!

DHL duurt vaak wel dag langer, maar is dan goedkoper dan PostNL
Oke, Micnick, dat is dan iig oke!

Zal eens kijken bij TNT. Mevr. zweert dat ze met DHL verzonden heeft.
Ja precies wat micnick zegt. Ik heb ook weleens gehad dat een T&T niet direct resultaat gaf bij dhl. Kan best even duren!
Geprobeerd bij TNT, bij Post.nl, nergens te traceren......
Is eergister verzonden volgens mevr. Zou het kunnen dat ik dan nog niet kan traceren?
Ik neem aan dat je bij dhlforyou hebt gekeken? Bij de gewone dhl ga je hem niet vinden namelijk.
DAT was de gouden tip, Lilly
Dit heb ik ook een keer gehad, ben toen voor E 280 opgelicht.
Heb een enkele keer met DHL laten verzenden en kon toen ook niets met de code.

micnick schrijft dat het een dag langer kan duren, bij mij was het alle keren meerdere dagen. Volgens mij is meerdere dagen bij DHL normaal.
Die dhlforyou code zie je meteen zodra hij is aangemaakt. Dat het meerdere dagen duurt kan ik me niet voorstellen. Grote kans dat je op de verkeerde site zat te loeren.
Je zat waarschijnlijk idd op de verkeerde site te kijken. Dhlforyou is de goede. De code krijg je direct omdat je thuis alles aanmaakt en betaald. Dan breng je het pakketje weg en wordt het opgestuurd.

Dhl duurt idd vaak paar dagen. Maar daarom is het ook goedkoper.

Ik vind het altijd zo vreemd dat mensen direct in de stress schieten bij mp als je iets na een paar dagen nog niet hebben. Als je het niet vertrouwd dat haal je op of koop je niet via mp.

Ik had dat van de week ook. Of ik wel opgestuurd had want het was er NOG niet. Euh in de brievenbus op zaterdag. Niet overal wordt op maandag bezorgd en soms gaat er wat mis dat het er op dinsdag nog niet is. Ze kreeg het diezelfde dag nog, wel netjes met excuus.
Huh, Blauwtheekopje? Ze schrijft helemaal niet dat ze het vreemd vindt? Ze schrijft alleen dat ze het vreemd vindt dat ze de code al had voor het opgestuurd werd. Ja, dat zou ik ook vreemd vinden, maar kan blijkbaar dus wel.

Edit: Je hebt het al gewijzigd zie ik.
Ik verstuur vaker met DHL en dan krijg je inderdaad meteen de code. Dat is omdat je zelf het pakket klaar maakt.

En de pest met DHL is altijd dat ik die code ook niet kan vinden en dan ineens staat de bezorger voor de deur

Dus ben er ook bekend mee dat mijn koper denkt dat ik hem/haar heb opgelicht. Dat is wel weer irritant! En in het begin dacht ik het andersom, haha.
Wat ik met "meerdere dagen" bedoelde was, voor je het in huis hebt.
Zodra de zending (opdracht) op de site is aangemaakt krijg je de T&T code. Maar als de verzender het een dag of paar dagen later daadwerkelijk aanbiedt bij DHL ter verzending kan dit voor verwarring zorgen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven