Muggen oorlog

30-06-2010 00:07 51 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hij is weer begonnen hoor. De muggenoorlog. Citroen met kruidnagels op mijn nachtkastje een halve ui in het raam een douche voor het slapen gaan en mijn bed en kleding volgespoten met lavendelspray. Hoe voer jij de muggen oorlog?
Op tijd de deuren en ramen dicht, maar vooral: ze tegen elkaar open zetten.

Mij is verteld dat muggen niet van een huis houden dat doortocht, en ik moet zeggen; wij hebben zelden een mug in huis, en ik heb geen horren.
Maar zet je dan s nachts ook alles tegen elkaar open? Dat vind ik geen fijn idee dat alles open staat en ik lig te slapen. Heb alleen het raam vd slaapkamer maar open.
Wat @Greenleaf zegt helpt bij mij ook heel goed, word ook opgevreten door die beestjes. Beetje witte tijgerbalsem op je voorhoofd en armen helpt ook goed en is nog verkoelend ook. En ik had ooit hele vieze meuk voor spierpijn (echt héél heftige mentholgeur). Dat hielp ook

Had net trouwens een hele mooie nachtvlinder in huis, die kreeg ik gelukkig weer buiten, zo zielig anders.
Ik heb eerst alles open met licht zoveel mogelijk uit en dan de boel dicht als het donker wordt en het licht aangaat. Als het te warm is, roosters open. Is het erg warm in je huis?
gewoon spuitbus erop. Ik heb trouwens weinig last, woon 6 hoog en dat schijnt te hoog te zijn.
Goed idee van die tijgerbalsem. Gebruikte het altijd voor op de bult, hielp goed. Maar preventief dus ook goed.
Dat van op die bulten wist ik dan weer niet, ha ha dank je voor de tip
Ja met het raam dicht bezwijk ik vrees ik.
quote:hompeltjepompeltje schreef op 30 juni 2010 @ 00:12:

Maar zet je dan s nachts ook alles tegen elkaar open? Dat vind ik geen fijn idee dat alles open staat en ik lig te slapen. Heb alleen het raam vd slaapkamer maar open.

Nee, s'nachts heb ik niets open staan, ook anti muggen beleid.

Ik sluit alles voor de schemer, dat scheelt volgens mij ook.
Ah da's rot inderdaad, dan moet je wel, heb het hier ook nog steeds 27 graden maar is net te doen omdat slaapkamer niet op zuiden is, huiskamer wel.
ok, ik wil zo lang mogelijk alles open om te koelen. Als ik naar bed ga sluit ik alles weer behalve dus het slaapkamer raam.
27! Ik heb t vandaag tot 25 weten te beperken. Inmiddels is het 24. Blijkbaar is dat dus nog niet zo warm.
En verder...citroenplant naast je bed, knoflook eten,

En van oma weet raad:

Voor mensen die naar landen gaan waar veel muggen voorkomen is een goede remedie vitamine B gebruiken zodat je niet wordt gestoken. Begin al voordat je weggaat.

- Truus van den Berg

http://omaweetraad.com/forum/viewtopic.php?t=880
een ventilator zachtjes aanzetten in de richting van je bed. Dan komen er geen muggen. Als het te koud is, langs je bed laten waaien.
je hebt speciaal spul dat je kan gebruiken met citroewn erin

dat kan je op je huid spuiten is echt goed spul

Zo voer ik mn strijd tegen de muggen
Ik ga op jacht.. Totdat ik ze allemaal heb..

een boek (op mug smijten alsie op muur/plafon zit) Elektrische vliegenmepper.. Of spuitbus tegen vliegende insecten van de kruidvat.. Moet je niet teveel spuiten.. tis natuurlijk gif.. Maar een spraytje was genoeg om dat beestje naar beneden te doen tuimelen..
Ramen en deuren open zo lang het licht is, als het donker wordt (en ik lampen in huis ga aandoen) alle ramen en deuren dicht. En die houd ik 's nachts dicht. Zelden een mug hier.

Die ventilatortruuk werkt ook, maar daar moet je tegen kunnen.

Als je per se 's nachts een raam open wil, zou ik een hor maken.
Niet..

Muggen mogen mij lekker leegzuigen.
Ik vind het niet erg als ze me prikken, dat is binnen een dag weer weg. Maar dat geluid.! Ik haat het (en altijd precies bij je oor). Maar hoe komt het toch dat als je het licht aan doet dat je ze nooit meer kan vinden?
Ik gebruik;

-mug weg (verkrijgbaar bij de tuinen -> werkt het beste)

- eucalyptusolie (apotheek)

- muntolie (lidl)

- anti-mug-stekker op de overloop

- vliegenmepper voor de laatste check voor het slapen gaan

Ondanks dat, vinden ze me nog steeds heel lekker en zit ik er elk jaar weer onder.
quote:Michelle90 schreef op 30 juni 2010 @ 07:06:

Ik vind het niet erg als ze me prikken, dat is binnen een dag weer weg. Maar dat geluid.! Ik haat het (en altijd precies bij je oor). Maar hoe komt het toch dat als je het licht aan doet dat je ze nooit meer kan vinden?Dan kijk je niet goed genoeg.
Ik haat ze echt verdorrie in mijn oglid geprikt, dacht nee niet weer last van een chazalion hé !! nee is het een mug, ik heb hem net ontdekt en kapot geslagen, kwam best veel bloed uit dat bloedzuigertje gespoten !!!
Ik heb wel eens ergens gelezen dat biergist tabletten slikken kunnen werken, dan vinden ze je bloed niet meer lekker werkt het niet voor de mug krijg je er een pukkeloze huid door
Ik laat de ramen open tot we gaan slapen. Een uurtje voordat we gana slapen zetten wij een ventilatir aan. Deze hangt aan het plafond en draait de gehele nacht. Nog geen mug gezien.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven