Muis in huis

01-08-2019 00:02 74 berichten
We hebben een ongewenste gast in huis en ik vind het zo vies. En ik vind het gewoon geen prettig idee en ik moet toegeven dat ik toch wel een beetje bang voor ze ben of in ieder geval een schrik reactie ga krijgen als ik er een zie. En ik ben gewoon bang dat ze m'n eten, meubels, kleding, en kabels etc aanvreten.

Ga morgen een grote schoonmaak houden en eten zoveel mogelijk opbergen zodat ze er niet bij kunnen en hopelijk snel naar de buren ofzo vertrekken.

Ik wil dadelijk gaan slapen maar ben echt zo gefixeerd op geluidjes die van muizen kunnen komen nu dat ik vrees dat het niet gaat lukken :(
Tja, ik ben er niet bang voor dus ik zeg stel je niet aan, maar dat is niet eenvoudig als je er echt bang voor bent natuurlijk. Handdoek voor de deur?
Alle reacties Link kopieren
Ik herken je angst! Ik heb helaas ook muizen in huis. Ik merk het aan de kat en helaas komt hij er ook regelmatig vrolijk mee thuis.

Ik probeer het zoveel mogelijk te negeren. En het rationeel te benaderen. Ze eten je niet op vannacht, ze kunnen je niet verwonden...

Maarja makkelijker gezegd dan gedaan.
Eten tot op de laatste kruimel opbergen. Schoonmaken. Kat lenen.

Pepermunt olie schijnt ook te helpen. Anders professionals (Rentokil etc) inschakelen.

Dat zou ik doen. Ik ben niet bang, maar ik vind het wel vies.
Hier nog iemand die als de dood is voor muizen.
n spin verwijder ik gewoon. Maar n muis. Ik gil de hele straat bij elkaar.
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Mijn hele slaapkamer ruikt naar eucalyptus nu zodat ze daar hopelijk weg blijven. En ga morgen alles extra goed opruimen, stoffen en zuigen.

En ik probeer me ook voor de houden dat die muizen banger zijn voor ons dan andersom... maar het idee alleen al...
Kun je een kat lenen?
Muizen nemen altijd hun familie mee, die liefdesband in niet te verbreken, de dochters gaan ook nooit het huis uit, maar blijven bij moeders en vaders wonen, dus je kunt er gevoeglijk vanuit gaan dat die muis niet alleen is.

Ik zeg altijd maar, beter muizen in je huis, dan muizenissen in je hoofd.
Kat lenen wordt lastig maar we hopen dat de hond ze grijpt al ze zich durven te vertonen.

3 keer eerder last gehad van muizen:
1. was het er eentje die gevangen werd door een klem.
2. Was een familie van 3 die zijn gevangen een kilometers verder vrij gelaten
3. Laatste keer was er een die zelfstandig weer het huis verliet.

Hoop echt dat het er nu ook maar 1 is. Heb nog geen keutels gevonden.
Weet je waar ze naar binnen komen?
Toen ik in het buitenland woonde had ik regelmatig last van muizen, ik ben er niet bang voor maar ben wel bang dat ze mijn mooie kleding en schoenen mollen dus die legde ik afgesloten weg (in een koffer, of zelfs eens in een zak in de diepvries 😂😂)....en verder gif strooien en valletjes zetten. Heel zielig maar ze mollen alles...als ze mn dure nieuwe matras aanvreten word ik gek
Heel herkenbaar. Er wandelde er laatst een zo uit mijn meterkast de woonkamer in.. ik heb mijn vader gebeld (wie anders) maar die zag de noodzaak niet om ‘s avonds laat in de auto te stappen en mij te komen redden. Onbegrijpelijk.

Ik heb uiteindelijk mijn huisbaas zo gek gekregen dat hij vallen ging plaatsen en controleren toen ik weg was. Zelf heb ik een piepapparaat en een kruimeldief aangeschaft en dat lijkt nu allemaal redelijk te werken. Ik heb de muis of zijn sporen niet meer gezien en inmiddels zit ik weer iets rustiger in huis.

Gelukkig komen dit weekend extra hulptroepen die mijn meterkast even muisdicht gaan maken.
Seriously?
Het went. Klinkt heel stom, maar echt.
Oud huis hier, en ze komen en gaan, ondanks poezen in huis. Als ik ze zie heb ik eigenlijk meestal het idee dat ze verdwaald zijn en mij net zo min willen zien als ik hun. Meestal hoor ik ze alleen achter de muren.
Zet een muziekje aan, of iets waardoor je minder gefixeerd bent op geluidjes. En relativeren. Ze zijn vies, maar ook wel heel schattig om te zien. :P
.
Oh ja, qua muziek heeft mij Rammstein de nacht door geholpen. Niet dat ik, nadat ik mijn deur had gebarricadeerd, überhaupt een oog dicht heb gedaan, maar ik had ooit gelezen dat muizen niet van herrie hielden en dat was de beste herrie die ik kon bedenken.

verder ben ik dus een heel nuchter en kalm persoon, tot er een muis in mijn huis loopt :facepalm:
Seriously?
lemoos2 schreef:
01-08-2019 00:36
Weet je waar ze naar binnen komen?
We denken dat de muis gewoon is binnen komen wandelen via de achterdeur die eigenlijk de hele dag open staat nu. De buren hebben konijnen en een paar deuren verder heeft iemand voliere. Vanuit de kruipruimte zijn alle gaatjes zo ver we weten dicht gemaakt.
MeredithGrey schreef:
01-08-2019 01:05
Oh ja, qua muziek heeft mij Rammstein de nacht door geholpen. Niet dat ik, nadat ik mijn deur had gebarricadeerd, überhaupt een oog dicht heb gedaan, maar ik had ooit gelezen dat muizen niet van herrie hielden en dat was de beste herrie die ik kon bedenken.

verder ben ik dus een heel nuchter en kalm persoon, tot er een muis in mijn huis loopt :facepalm:

Ik heb toen ik er nog niet aan gewend was een halve nacht paranoïde met het licht aan met een potje op de grond gezeten naast een dekseltje met pindakaas erop.
Het beest zat in m’n slaapkamer en ik ging ‘m wel vangen. :facepalm:
Op zich wel effectief, heb ‘m niet meer gezien die nacht.
.
Anoniem262821034 schreef:
01-08-2019 01:14
Ik heb toen ik er nog niet aan gewend was een halve nacht paranoïde met het licht aan met een potje op de grond gezeten naast een dekseltje met pindakaas erop.
Het beest zat in m’n slaapkamer en ik ging ‘m wel vangen. :facepalm:
Op zich wel effectief, heb ‘m niet meer gezien die nacht.
:HA:

Ik ben blij dat ik niet de enige gek ben :P
Seriously?
TsumTsum schreef:
01-08-2019 01:08
We denken dat de muis gewoon is binnen komen wandelen via de achterdeur die eigenlijk de hele dag open staat nu. De buren hebben konijnen en een paar deuren verder heeft iemand voliere. Vanuit de kruipruimte zijn alle gaatjes zo ver we weten dicht gemaakt.
Dat heb ik vorig jaar ook gehad.
Klemmen geplaatst, maakte niks uit o_o
Op een gegeven moment zag ik hem gewoon weer naar buiten schieten.
Toen het zomerseizoen klaar was heb ik hem ook niet meer gezien.
Scheelt wel dat ik niet bang ben voor muizen, liever een muis dan een dikke spin ;-)
Heb je behoefte aan een tip om muizen diervriendelijk tegen te gaan? Of is dit topic meer om van je af te schrijven?
Een paar jaar geleden deed ik mijn kelderdeur open en ik hoorde roetsj roetsj roetsj en ik zag over al muizen wegspringen. Geen idee hoeveel er waren maar ze behandelden mijn kelder als een all-inclusive resort. Ze hadden meerdere pakken pasta compleet leeg geknaagd. Dat was nog niet het ergste... dat was de muizenpis.

Sindsdien geen eten meer in de kelder en stop ik meteen alles in glazen potten. Ik hoor ze nog steeds wel eens lopen onder de vloer of tussen de muren maar het is een oud huis dus zo gek is het niet.

Door er voor te zorgen dat er niks te snoepen valt zorg je er ook voor dat de muizen hun heil elders gaan zoeken.

De enige muizen die ik tegenwoordig zie zijn de (dode) muizen die mijn kat binnen sleept. Die legt ze dan keurig onder mijn bed of in een rijtje voor de deur... O_o
Goed nieuws! Als je 1 muis ziet, dan heb je er meestal veel meer. Slaap lekker vanavond!

Ik zou een kat in dienst nemen. Eentje die ook bij honden kan.
Tip van deze bomenknuffelende hippie: geef je geld niet uit aan muisvriendelijke muizenvallen.
Ik heb de verzameling compleet en heb er nooit ook maar één muis mee gevangen XD

Ben er hier vanaf gekomen door goed schoon te maken (echt nergens ook maar een kruimel) en gaatjes dicht te maken met pannenspons. Als er niets te eten te vinden is gaan ze weer weg. Succes!
-jolijn- schreef:
01-08-2019 08:03
Goed nieuws! Als je 1 muis ziet, dan heb je er meestal veel meer. Slaap lekker vanavond!

Ik zou een kat in dienst nemen. Eentje die ook bij honden kan.
Wat onaardig
Seriously?
Haha ik vind muizenniet zo erg.
Maar ik hoef ze niet vergiftigd te zien.
Je hebt van die apparaten met gierende tonen.Die helpen ook redelijk bij muggen.
Misschien gaat de muis dan achterdeur weer uit😀
Ik hoop voor je dat de muis alweer naar een ander huis is gegaan. Zelf heb ik geen tips maar hoop dat iedereen ze diervriendelijk vangt.
Een paar weken terug zelf een schattig veldmuisje gevonden in huis. Hij zat angstig achter de prullenbak. Ik begreep direct waarom mijn kat zo laag over de grond aan het loeren was.
Vermoedelijk zijn prooi die hij mee naar binnen heeft gebracht en die ontsnapt was.
Man is bang voor muizen 😂 dus ik met de twee kinderen achter de muis aan, klemgezet in een hoek, vluchtgangen allemaal geblokkeerd. Uiteindelijk een bakje over de muis gezet en een kilometer verder in een struikgebied uitgezet. Ik was de held van de dag!

Offtopic.. Gaat mischien wat ver maar dat komt door mijn eeuwige schuldgevoel naar mijn twee muisjes die ik als kind had (langstaartje en kraaloogje). Ik had het hokje niet goed afgesloten en de kat heeft ze toen allebei opgegeten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven