Muis in huis

01-08-2019 00:02 74 berichten
We hebben een ongewenste gast in huis en ik vind het zo vies. En ik vind het gewoon geen prettig idee en ik moet toegeven dat ik toch wel een beetje bang voor ze ben of in ieder geval een schrik reactie ga krijgen als ik er een zie. En ik ben gewoon bang dat ze m'n eten, meubels, kleding, en kabels etc aanvreten.

Ga morgen een grote schoonmaak houden en eten zoveel mogelijk opbergen zodat ze er niet bij kunnen en hopelijk snel naar de buren ofzo vertrekken.

Ik wil dadelijk gaan slapen maar ben echt zo gefixeerd op geluidjes die van muizen kunnen komen nu dat ik vrees dat het niet gaat lukken :(
Alle reacties Link kopieren
[quote=ClumsyNinja post_id=30215332 time=1564640882 user_id=343723]
Tip van deze bomenknuffelende hippie: geef je geld niet uit aan muisvriendelijke muizenvallen.
Ik heb de verzameling compleet en heb er nooit ook maar één muis mee gevangen XD

hier heeft het wel gewerkt.
En bij schoonbroer ook, hij is een paar km ver gaan rijden om muis op een groen plekje uit te laten...
not all who wander are lost
-jolijn- schreef:
01-08-2019 08:03
Goed nieuws! Als je 1 muis ziet, dan heb je er meestal veel meer. Slaap lekker vanavond!

Ik zou een kat in dienst nemen. Eentje die ook bij honden kan.

Katten zijn leuk hoor, maar de mijne spelen alleen met muizen. Dan strompelen ze dus halfdood door m’n huis, vind ik bloedsporen, en het ergste, pas hing er een rare lucht in huis; bleek er één in een laatje gevlucht te zijn in de badkamer en lag daar te rotten. :sick:
.
Ja dat is waar, ik vind nog steeds muizen, maar alleen overleden.
En er missen altijd stukken waarvan ik denk: ga ik die nog aantreffen en zo ja, waar en wanneer.

Gelukkig zijn het geen huismuizen, de kat haalt ze van buiten naar binnen.
Mijn kat en hond kijken er alleen naar. Heb je niets aan :-D.

Ik zou proberen te voorkomen dat die muis naar de zolder gaat (als je daar spullen in opslag hebt). En dan als een malle gaan poetsen, van de eerste verdieping naar onderen. Iedere kamer die je hebt gehad barricaderen, opgerolde handdoeken onder de deurspleten.

Zo heb ik de veldmuis weer buiten gekregen, vooral de stoomreiniger bewees zijn nut doordat de stoom ‘m verdreef onder een kast uit (die muizen kwamen massaal uit de grond omdat ze voor een nieuw bouwproject in de buurt aan het heien zijn).
Ik heb vannacht geen geknaag of geritsel gehoord dus ik heb wel iets geslapen. Dadelijk beginnen aan de schoonmaak en ik twijfel of ik klemmen of diervriendelijke vallen zal halen. Hoor dat klemmen vaak toch het beste werken. Ja het is zielig maar muis kan er ook voor kiezen vrijwillig te vertrekken.
TsumTsum schreef:
01-08-2019 09:03
Ik heb vannacht geen geknaag of geritsel gehoord dus ik heb wel iets geslapen. Dadelijk beginnen aan de schoonmaak en ik twijfel of ik klemmen of diervriendelijke vallen zal halen. Hoor dat klemmen vaak toch het beste werken. Ja het is zielig maar muis kan er ook voor kiezen vrijwillig te vertrekken.
Gelukkig dat je in ieder geval wat hebt geslapen.

Ik heb dit ding gekocht en sindsdien niets meer gevonden. (Geen muis en geen sporen)
https://www.kabelshop.nl/Isotronic-Ratt ... 22324.html

Ik heb sowieso al mijn eten altijd al afgesloten in bakken, potten en blikken. En stofzuig nu dagelijks..

Het lijkt nog steeds een verdwaalde muis te zijn geweest. Een veldmuis, terwijl ze hier overal aan het graven en heien zijn (en ik woon hoog).
Seriously?
Wij hadden vorig zomer een muis in huis. Toen stond de achterdeur ook hele dagen open. Wij hebben een muizenklem gezet met een beetje pindakaas en de volgende ochtend hadden we hem te pakken. Daarna geen muis meer gezien.
Maar heb je ook echt muizen? Zie je ze vaak, zie je knaagsporen aan eten/verpakkingen, kom je uitwerpselen tegen? Of is er een keer een (veld)muis per ongeluk naar binnen gelopen? Dan is de kans groot dat ie ook allang al weer weg is en niet met z'n hele familie bij je is komen wonen.
summerheat schreef:
01-08-2019 08:38
Offtopic.. Gaat mischien wat ver maar dat komt door mijn eeuwige schuldgevoel naar mijn twee muisjes die ik als kind had (langstaartje en kraaloogje). Ik had het hokje niet goed afgesloten en de kat heeft ze toen allebei opgegeten.
:there:
Ik ben zelf ook panisch van muizen (in m'n huis). En echt alleen in m'n huis. In een hokje of buiten de deur vind ik ze super schattig, heb nog ratten als huisdier gehad maar in m'n huis? Doodsbang ben ik dan :facepalm: Nachten heb ik wakker gelegen door elk geluidje, vind de snelheid waarmee ze bewegen eng, vooral bang dat ze opeens ergens achter vandaan schieten en vies dat ze aan alles knagen en overal plassen (niet dat zij daar wat aan kunnen doen).

Eerste keer gevangen in een doos en buiten gezet maar waarschijnlijk niet ver genoeg want na een paar dagen was hij weer terug. We hebben hem uiteindelijk gevangen met zo'n ouderwetse klap val. Sorry. :( Ook dat vond ik vies. Ik had hem gevonden en heb toen net gedaan of ik het niet gezien heb. :$ toen m'n man thuis kwam zei hij "we hebben de muis gevangen!! Ik heb opgeruimd." Heb heel verbaasd gereageerd... :$
Wij hadden een paar jaar geleden ook een muis in huis, er was een pakje crackers achter het oud papier gevallen :facepalm: Vervolgens hebben we een diervriendelijke val gezet met daarin wat pindakaas. De volgende dag zat de muis er in en hebben we hem een eind verder op vrij gelaten :-D

Wij hadden een val als deze:
https://www.allestegenongedierte.nl/lun ... ZQQAvD_BwE
Leighton schreef:
01-08-2019 10:11
Ik ben zelf ook panisch van muizen (in m'n huis). En echt alleen in m'n huis. In een hokje of buiten de deur vind ik ze super schattig, heb nog ratten als huisdier gehad maar in m'n huis? Doodsbang ben ik dan :facepalm: Nachten heb ik wakker gelegen door elk geluidje, vind de snelheid waarmee ze bewegen eng, vooral bang dat ze opeens ergens achter vandaan schieten en vies dat ze aan alles knagen en overal plassen (niet dat zij daar wat aan kunnen doen).

Eerste keer gevangen in een doos en buiten gezet maar waarschijnlijk niet ver genoeg want na een paar dagen was hij weer terug. We hebben hem uiteindelijk gevangen met zo'n ouderwetse klap val. Sorry. :( Ook dat vond ik vies. Ik had hem gevonden en heb toen net gedaan of ik het niet gezien heb. :$ toen m'n man thuis kwam zei hij "we hebben de muis gevangen!! Ik heb opgeruimd." Heb heel verbaasd gereageerd... :$
Dat zou ik ook kunnen doen hoor... ik heb dus de eerste tijd mijn huisbaas zo gek gekregen dat hij langskwam om te kijken. Nu is hij op vakantie maar gelukkig komt er zondag een vriend. :$
Seriously?
We hebben inderdaad zo'n ultra sound ding maar we moeten er eigenlijk meer halen. De gast was is gezien dus het is zeker weten een muis en nu ik er over nadenk, vorige week hoorde ik wel opeens wat geritsel maar ik dacht dat dat wellicht door m'n ventilator kwam maar wellicht was het ook wel een muis. Hij houd zich nu op in de kelder, daar zat ie vanmorgen en daar kan ie alleen via de deur uit en daar hebben we iets voor gezet zodat de gast er niet onderdoor kan.

Net alles grondig schoon gemaakt. Moet eigenlijk nog wat kasten een keer uitruimen, soppen en inruimen maar dat doe ik volgende week. Er is in ieder geval geen kruimeltje meer te vinden want ik heb alles extra goed gestofzuigd
MeredithGrey schreef:
01-08-2019 14:18
Dat zou ik ook kunnen doen hoor... ik heb dus de eerste tijd mijn huisbaas zo gek gekregen dat hij langskwam om te kijken. Nu is hij op vakantie maar gelukkig komt er zondag een vriend. :$
Ik hoop dat je hem te pakken krijgt! Ik Ben uiteindelijk verhuisd... Niet perse vanwege de steeds terugkerende muizen maar was wel opgelucht dat ik dat appartement uit was. :) De huisbaas wist ervan hoor trouwens, niet dat ik verhuisd ben zonder wat te zeggen.
TsumTsum schreef:
01-08-2019 15:24
We hebben inderdaad zo'n ultra sound ding maar we moeten er eigenlijk meer halen. De gast was is gezien dus het is zeker weten een muis en nu ik er over nadenk, vorige week hoorde ik wel opeens wat geritsel maar ik dacht dat dat wellicht door m'n ventilator kwam maar wellicht was het ook wel een muis. Hij houd zich nu op in de kelder, daar zat ie vanmorgen en daar kan ie alleen via de deur uit en daar hebben we iets voor gezet zodat de gast er niet onderdoor kan.

Net alles grondig schoon gemaakt. Moet eigenlijk nog wat kasten een keer uitruimen, soppen en inruimen maar dat doe ik volgende week. Er is in ieder geval geen kruimeltje meer te vinden want ik heb alles extra goed gestofzuigd
Hopelijk vang je hem snel! Niet om je te ontmoedigen maar bij mij zaten ze ook in de kast. Je moet echt alles opbergen.
Leighton schreef:
01-08-2019 15:51
Hopelijk vang je hem snel! Niet om je te ontmoedigen maar bij mij zaten ze ook in de kast. Je moet echt alles opbergen.
In die kasten die ik nog moet doen zit geen eten en heeft ook nooit eten gezeten. Ja muizen eten alles maar toch.
Leighton schreef:
01-08-2019 15:50
Ik hoop dat je hem te pakken krijgt! Ik Ben uiteindelijk verhuisd... Niet perse vanwege de steeds terugkerende muizen maar was wel opgelucht dat ik dat appartement uit was. :) De huisbaas wist ervan hoor trouwens, niet dat ik verhuisd ben zonder wat te zeggen.
Mijn eerste reactie was wel dat ik gisteren nog wilde verhuizen. Maar ik realiseerde me ook dat dat niet realistisch was en dat ik als ie er al lang zat ik hem de afgelopen jaren toch wel eens moest hebben gezien... Toch is het zo dat als ik een ander huis krijg ik geen nee zal zeggen. Ik raak gewoon compleet in paniek van die beesten en kan niet meer logisch nadenken. Heb ook wel eens een huis gehad, waar kakkerlakken zaten (en elke keer de bestrijding op bezoek, maar de buurman bleef niet zo netjes en dan kwamen ze weer) en hoewel ik daar zeker niet om stond te juichen, had ik daar veel minder last van. :$
Seriously?
TsumTsum schreef:
01-08-2019 15:59
In die kasten die ik nog moet doen zit geen eten en heeft ook nooit eten gezeten. Ja muizen eten alles maar toch.
Oh dan hoeven die kastjes niet nu inderdaad. Ze gaan echt niet in je kastje op zoek naar wat lekkere handdoeken om te eten.
MeredithGrey schreef:
01-08-2019 16:01
Mijn eerste reactie was wel dat ik gisteren nog wilde verhuizen. Maar ik realiseerde me ook dat dat niet realistisch was en dat ik als ie er al lang zat ik hem de afgelopen jaren toch wel eens moest hebben gezien... Toch is het zo dat als ik een ander huis krijg ik geen nee zal zeggen. Ik raak gewoon compleet in paniek van die beesten en kan niet meer logisch nadenken. Heb ook wel eens een huis gehad, waar kakkerlakken zaten (en elke keer de bestrijding op bezoek, maar de buurman bleef niet zo netjes en dan kwamen ze weer) en hoewel ik daar zeker niet om stond te juichen, had ik daar veel minder last van. :$
Zo herkenbaar! En rationeel weet ik echt wel dat ze niks doen, ik zoveel groter ben en zij mij echt niet op gaan vreten en toch !! Ik durfde echt niks meer. Heb me dagenlang gebarricadeerd in de slaapkamer. :facepalm:
Leighton schreef:
01-08-2019 16:05
Zo herkenbaar! En rationeel weet ik echt wel dat ze niks doen, ik zoveel groter ben en zij mij echt niet op gaan vreten en toch !! Ik durfde echt niks meer. Heb me dagenlang gebarricadeerd in de slaapkamer. :facepalm:
Ik ben letterlijk mijn huis uitgevlucht en toen ik toch echt terug moest heb ik me ook opgesloten in mn slaapkamer... Geen haar op mn hoofd dat ik even lekker rustig op de bank ging zitten ofzo... Toen ik na een week of drie echt duidelijk kon zien dat hij er niet meer was, hij had blijkbaar een rondje door mijn keuken gewandeld (waar dan weer niets te vinden is, want alles afgesloten) durfde ik weer rustig aan mijn tafel te gaan zitten....

De dag voordat ik hem zag had ik net de keuken grondig schoongemaakt dus ik weet zeker dat die sporen vers waren. Sins mijn ultrasone-ding en de klapval is ie dus weg. Geen idee wat van de twee het probleem heeft opgelost..
Seriously?
TsumTsum schreef:
01-08-2019 09:03
Begrijp je angst, ik vind muizen ook zo verschrikkelijk smerig o_o
Vriendin had tijdje geleden muizen in huis, toen ze wat geritsel onder haar bank hoorde, heeft ze die samen met haar man omgedraaid. Bleek een heel nest in de bank te zitten, alleen het idee al :sick:
Die diervriendelijke vallen, schijnen niet diervriendelijk te zijn, door de stress van het opgesloten zijn kunnen ze al dood gaan, en dan plaats je ze ook nog in een andere omgeving. Moet er trouwens niet aan denken dat je dat muisje dan ergens weer vrij moet laten, want ook dat zou ik niet durven :-$
Ja dat hoor ik dus ook dat ze dan zo gestrest raken dat ze er niet uit kunnen. En ik ben dan ook bang dat ie open gaat tijdens het wegbrengen :facepalm: Nee dan kunnen ze beter meteen dood zijn. Nu weet ik niet of ik dat dan wel durf een val oppakken met een dode muis er in. Maar dan roep ik wel iemand :hihi:

Net heeft iemand even in de kelder gespiekt, de gast schijnt van het gif te eten.

En een heel nest in je bank, hoe kun je dat nou niet merken als je er iedere avond op zit?
TsumTsum schreef:
01-08-2019 16:54
Ja dat hoor ik dus ook dat ze dan zo gestrest raken dat ze er niet uit kunnen. En ik ben dan ook bang dat ie open gaat tijdens het wegbrengen :facepalm: Nee dan kunnen ze beter meteen dood zijn. Nu weet ik niet of ik dat dan wel durf een val oppakken met een dode muis er in. Maar dan roep ik wel iemand :hihi:

Net heeft iemand even in de kelder gespiekt, de gast schijnt van het gif te eten.

En een heel nest in je bank, hoe kun je dat nou niet merken als je er iedere avond op zit?
Muizen zijn 's nachts actief, dus dan maken ze dat nest denk ik? Bovendien zijn die vrienden niet vaak thuis, maar dit komt echt wel vaker voor... moet er niet aan denken :-(
Nog even een vraag over al je eten in afsluitbare bakken, potten, blikken. Moet dat voor al je eten tenzij het al in een pot of blik zit? En is dat niet erg onhandig al die bakken in je keukenkastjes als je er al kan vinden die goed passen. Ik heb namelijk ook best veel doosjes en zakjes.
Ik denk dat zo'n klem humaner is want dan is ie gelijk dood, zo'n diervriendelijke was helemaal niet zo fijn, een wilde muis probeert door de tralies te ontsnappen en dan zaten hun snuitjes vol bloed.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven