Muizen! Aaargh!

04-09-2019 21:31 44 berichten
De titel zegt het al: Ik heb muizen in huis.
Ik vind het zo vies. Ik weet dat, als je er één ziet, je er meer hebt.
Ik heb al een lokdoos staan en nog een val, maar krijg ze niet te pakken.

Iemand de gouden tip om deze beesten te verdelgen?
Mermedina schreef:
05-09-2019 09:20
Gelukkig ben ik niet bang, het was een hilarische klopjacht waarbij ik steeds meubelstukken verschoof zodat de kat erbij kon en die muis zag mijn broekspijp ineens als goede, stabiele optie. Ik heb toen wel even een kreet geslaakt, wat mijn kinderen vooral erg grappig vonden. Ik durfde hem ook niet dood te slaan in mijn broek en na wat schudden kwam hij eruit. Jammer dat niemand het had gefilmd, was een regelrechte you-tube hit geworden met mijn gedans op één been :mrgreen:

Haha, zie het helemaal voor me. Dit zou het inderdaad goed op Youtube hebben gedaan. :biggrin:
Geen gif! Dan gaan ze wellicht dood op een plek waar jij ze niet kan vinden. Na een tijdje gaat dat ontzettend stinken, krijg je last van ander ongedierte (vliegen leggen hun eitjes bijvoorbeeld in de lijkjes) en dan ben je nog verder van huis.
Of stel dat de muis ín de muur dood gaat... kun je mooi je huis gaan verbouwen.
Hangtiet schreef:
05-09-2019 11:49
Geen gif! Dan gaan ze wellicht dood op een plek waar jij ze niet kan vinden. Na een tijdje gaat dat ontzettend stinken, krijg je last van ander ongedierte (vliegen leggen hun eitjes bijvoorbeeld in de lijkjes) en dan ben je nog verder van huis.
Of stel dat de muis ín de muur dood gaat... kun je mooi je huis gaan verbouwen.
Tegenwoordig drogen de muizen van binnen uit waardoor ze niet gaan stinken.
Alle reacties Link kopieren
Mermedina schreef:
04-09-2019 23:15
Zet het hondenvoer even weg, mocht je dat hebben staan. Bij mij eten de muizen het kattenvoer. Dat zet ik dan middenin de kamer zodat de kat ‘s nachts de tijd heeft om de muis te vangen. Het wordt kouder daardoor komen de muizen nu naar binnen. Jammer voor ze dat wij 4 katten hebben :cat: en ik zal je maar niet vertellen over die keer dat een muis toevlucht zocht in mijn broekspijp. Of de gewoonte van mijn kat om dode muizen ergens IN te leggen, tas, schoenen; laat het maar niet slingeren bij mij thuis, dan krijg je een :gift:
Omg ik ben niet bang voor muizen maar ik zou echt gillend door het huis rennen dan, mijn kat zou ook in mijn broek hangen.

Cadeautjes laat hij niet achter hij vreet het meteen op en anders laat hij het liggen en mag vriend het opruimen :hihi:
Relax we're all crazy, it's not a competition
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben ook regelmatig last van een muis. Vreemd genoeg komt die juist op plaatsen waar geen eten te vinden is. Een levendvangend kooitje met stukje kaas werkt altijd, maar om de paar weken is het weer van dat. De muis op zich vind ik niet erg, de keutels daarentegen... Je zou ervan schrikken hoeveel zo'n klein beestje produceert.
Ik ben het levende bewijs dat je niet moet drinken om onnozel te doen.
Alle reacties Link kopieren
@Mandy
Was zeker weer gezellig thuiskomen vanavond zeker ? :facepalm:
Inmiddels 1 muis levend gevangen. Althans het beest had zichzelf gevangen 😆.
Verder nog twee muizen gesignaleerd. Toch nog meer gif geplaatst op de plakjes waar ik ze heb gezien; onder de kast, bank en koelkast, langs de plinten.

1 muis had ik bijna gevangen, maar dat was inderdaad de moeite waard om dat de filmen. Helaas dook de muis weg onder een kast waar ik niet bij kan komen.
Ik wist overigens niet dat muizen zo behendig over een muur kunnen klauteren. Zonder enige moeite klimmen ze naar boven.
Alle reacties Link kopieren
Mandy81 schreef:
07-09-2019 08:22
Inmiddels 1 muis levend gevangen. Althans het beest had zichzelf gevangen 😆.
Verder nog twee muizen gesignaleerd. Toch nog meer gif geplaatst op de plakjes waar ik ze heb gezien; onder de kast, bank en koelkast, langs de plinten.

1 muis had ik bijna gevangen, maar dat was inderdaad de moeite waard om dat de filmen. Helaas dook de muis weg onder een kast waar ik niet bij kan komen.
Ik wist overigens niet dat muizen zo behendig over een muur kunnen klauteren. Zonder enige moeite klimmen ze naar boven.
Let op met zomaar met je handen proberen te pakken. Wilde ratten dragen ziektes bij zich, ik weet niet in welke mate dat voor muizen geldt maar ik zou niet gebeten of gekrabd willen worden. Zet een kooitje met een stukje kaas in of zo, werkt hier altijd.
Ik ben het levende bewijs dat je niet moet drinken om onnozel te doen.
Alle reacties Link kopieren
Voor de dier-vriendelijken onder ons.
Wat doen jullie eigenlijk met een levend gevangen muis ?
stupidboy schreef:
07-09-2019 16:19
Voor de dier-vriendelijken onder ons.
Wat doen jullie eigenlijk met een levend gevangen muis ?
Inmiddels drie levende muizen gevangen met een vangkooitje (de hondenbrokken afdekken was de truuk)
De muizen heb ik losgelaten in een natuurgebied ver genoeg weg.
aquake82 schreef:
07-09-2019 15:07
Let op met zomaar met je handen proberen te pakken. Wilde ratten dragen ziektes bij zich, ik weet niet in welke mate dat voor muizen geldt maar ik zou niet gebeten of gekrabd willen worden. Zet een kooitje met een stukje kaas in of zo, werkt hier altijd.
Niet mijn blote handen, ik had een bak. Ik raak ze verder niet aan. Ik vind het maar vieze beesten.
Alle reacties Link kopieren
stupidboy schreef:
07-09-2019 16:19
Voor de dier-vriendelijken onder ons.
Wat doen jullie eigenlijk met een levend gevangen muis ?

Minimaal 5 kilometer verderop uitzetten in de natuur. Doe je het dichterbij huis, dan wandelen ze weer terug.
Alle reacties Link kopieren
aquake82 schreef:
05-09-2019 13:49
Wij hebben ook regelmatig last van een muis. Vreemd genoeg komt die juist op plaatsen waar geen eten te vinden is. Een levendvangend kooitje met stukje kaas werkt altijd, maar om de paar weken is het weer van dat. De muis op zich vind ik niet erg, de keutels daarentegen... Je zou ervan schrikken hoeveel zo'n klein beestje produceert.

Dat is omdat je nooit maar 1 muis hebt. Als je 1 muis ziet, dan zitten er nog meer.
Alle reacties Link kopieren
Nummer*Zoveel schreef:
08-09-2019 17:33
Dat is omdat je nooit maar 1 muis hebt. Als je 1 muis ziet, dan zitten er nog meer.
Kan best zijn. Rare is wel, als die muis gevangen is, blijven de keutels ook weg.

Ik zet hem een eind verder uit bij een verlaten huis.
Ik ben het levende bewijs dat je niet moet drinken om onnozel te doen.
Hier vaker maar 1 verdwaalde muis gehad, ja meestal zijn het er meer dus ik denk dat er hier gewoon af en toe een verdwaald is. Ik laat nu mijn pepermuntolie bakjes gewoon preventief staan bij de plekken waar ik denk dat ze binnen komen en af en toe verversen.

Hoorde ook dat het niet helpt als je al een heel gezin in huis hebt omdat die dan een plek in huis zoeken waar het niet stinkt voor ze. Maar het schrikt nieuwe muizen blijkbaar wel af. Je hebt op youtube een kanaal waar een man allemaal muizenvallen en dergelijke test en van pepermuntolie bleven ze weg.
Als je kennissen hebt met een kat/katten kun je vragen of je een tijdje een mand of deken/lap mag lenen waar de geur van de kat in zit. Wrijf ermee langs plinten, de plekken waar ze binnenkomen etc. De geur alleen schijnt al een tijd te helpen.
Alle reacties Link kopieren
Tillif schreef:
10-09-2019 19:37
Als je kennissen hebt met een kat/katten kun je vragen of je een tijdje een mand of deken/lap mag lenen waar de geur van de kat in zit. Wrijf ermee langs plinten, de plekken waar ze binnenkomen etc. De geur alleen schijnt al een tijd te helpen.
Haha nou het ruikt hier flink naar 4 katten en toch wagen zich muizen binnen. Ik denk daarom niet dat het helpt.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben ze ook, en inmiddels omarmd als een soort van extra huisdieren. het is een goede stok achter de deur om het huis en supergoed schoon te houden, en zolang we verder alle etenswaar netjes afgesloten bewaren blijft de muizenpopulatie in balans (met dank aan de kat) . Muizenvallen e.d. vind ik zielig.
'Tell people there's an invisible man in the sky who created the universe, and the vast majority will believe you. Tell them the paint is wet, and they have to touch it to be sure.' -George Carlin
We hebben een boel muizen weg gevangen, maar er loopt er nu nog 1 rond die zich niet laat vangen.
Pindakaas, hondenbrokken, kaas, zonnebloempitten in de vallen gedaan, maar helaas geen resultaat.

Enkel af en toe een keuteltje op de vloer.
Ook gif geprobeerd. De muis die daar van had gegeten was inderdaad morsdood. Die heb ik pas na een week terug kunnen vinden :sick:

Nu watjes met pepermuntolie neergelegd, maar ik denk niet dat het gaat helpen.

Wat kan ik nu nog proberen om deze hoogbegaafde muis te vangen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven