Muizen. Gatver!

05-07-2019 23:32 50 berichten
Misschien kan iemand mij een beetje helpen relativeren en eventueel wat tips geven want ik zit er even doorheen.

Sinds 3 dagen vind ik muizenkeutels in huis. Meteen bij het ontdekken van de 1e keutels al het eten in afgesloten bakken gedaan en als een gek alles gepoetst.
2e dag slechts 1 of 2 keutels gevonden. Uiteraard alle kruimels van de dag weer weggestofzuigd etc.

Vandaag weer wat meer keutels gevonden achter het aanrechtkastje. En een achter de bank. Opvallend: ik vind tot nog toe geen aangevreten eten.

Zojuist zag ik tv te kijken op de bank en ja hoor, daar kwam hij onder de bank vandaan. Ik schrok me kapot en hij ook want hij rende gauw terug. Hij was best groot :cry: Ik ben nu als de dood. Ik haat muizen en vind ze supervies.

Ook al een aantal vallen gezet met pindakaas. 2 klapvallen en 1 koepelkooitje. Tot nog toe trapt hij er niet in.

Ik ben nu als de dood dat hij misschien een nest heeft gemaakt in mijn nieuwe bank ( verse muizenkeutels net gevonden bij het hoofdeinde :sick: ) of dat hij achter de plint van het aanrecht zijn familie aan het uitbreiden is.

Ik wil ervan af, het liefst gisteren al.

Wat het extra moeilijk maakt is dat mijn buren weliswaar aardige mensen zijn maar dat ze het niet zo nauw nemen qua hygiëne. Ik bedoel, van wat ik zo kan zien. Het gras staat tot de knieën in hun tuin en ze hebben een schuurtje dat ramvol rommel staat. Ik vrees dat het binnen nog veel erger is. Aanspreken hebben andere buren meermaals gedaan maar zonder resultaat.

Iemand ervaring? En what to do?
Beseffen dat dat beest meer angst heeft voor jou dan jij voor dat beest.

En meestal trappen ze 't vroeg of laat vanzelf wel af als ze niks vinden.

Waarbij je natuurlijk altijd wel es de bank ondersteboven kan draaien morgen.
Alle reacties Link kopieren
Als je vallen gaat zetten met pindakaas, komen ze op het eten af. Ik zou al het eten in afgesloten bakken bewaren en niet alleen kruimels afnemen als je muizen hebt, maar altijd. Als er niks is, gaan ze vanzelf weg.
Je zit er doorheen van een muis?

Levend banen en ver van huis uitzetten.
[quote=Manta post_id=30126825 time=1562362848 user_id=370091]
Je zit er doorheen van een muis?

Ja, is ook ridicuul. Slaap al een paar dagen slecht en dan zie ik al gauw beren op de weg. Verstandelijk weet ik dat er weinig aan de hand is maar het gevoel is nu anders.
.
anoniem_637be6d1e1e1c wijzigde dit bericht op 10-07-2019 14:24
99.84% gewijzigd
Als je kan ontdekken waar ze vandaan komen kan je het dichtkitten met Mouse shield.
Hier (oude huizen, houten vloeren, ze kwamen van mijn onderburen af) heeft dat geholpen, gif en vallen werkten niet echt. Soms was het rozijntje met pindakaas weg maar de val mooi niet dicht. Er lag nog net geen briefje met bedankt! bij.
Kat lenen? ;-D
Ik ben super lui vandaag. Dat is gewoon lui, maar dan met een cape.
Tgirl7 schreef:
05-07-2019 23:49
Helaas heb ik veel ervaring met muizen uit de tijd dat ik in Amsterdam woonde.

-schoonmaken geeft je het idee dat het helpt maar dat zal niet veel uitmaken
-eten wegleggen/ opbergen in kasten of tupperware (zelf wat in plastic verpakt zit zoals een ontbijtreep...bijten ze gewoon doorheen) maakt het wel minder aantrekkelijk voor ze
-zijn er gaten in de muren (helemaal die tussen jou en je vieze buren) waar de muizen doorheen kunnen komen? Dicht die dan met hardgemaakte bolletjes van dat zilveren aluminium folie, daar bijten ze niet doorheen
-muizen kunnen door héle kleine gaten komen, maak die kleinere gaten dus ook dicht
-ik ben zelf zo ver gegaan dat ik een ijzeren lat onder een deur heb bevestigd zodat de muis niet door die keur onder de deur heen kon (ik huurde de zolderverdieping, zodoende)

[...]

Al deze punten zetten zeker zoden aan de dijk, gaf mij al een stuk meer rust want het werd er zeker minder op. Maar echt uitroeien? Weet niet of dat kan.

Succes ermee!!
Dank je.
Woon ook in de buurt van Amsterdam. Vrees dan ook dat ik zeker niet de enige ben in onze straat, nog afgezien van de rommelburen.
Tot nog toe nooit last gehad maar helaas nu dus wel.

Allen bedankt voor jullie tips. Morgen ga ik er direct mee aan de slag.
Calamitycat schreef:
05-07-2019 23:52
Kat lenen? ;-D
Moest ik ook aan denken. Maar ben helaas erg allergisch voor katten.
En of ze door de aluminiumfolie heen bijten, ik heb het ze horen doen en de volgende morgen de mini snippertjes gezien.
Muizen zijn ook vies en als je er een ziet zijn er meer.
Ik stuur je een pb
Calamitycat schreef:
05-07-2019 23:52
Kat lenen? ;-D

Dat helpt niet altijd... Mijn kat brengt gerust een levende muis binnen en laat die daar los lopen. Zitten wij weer met een muis onder bank. :facepalm:

Dat gezegd hebbende: het kan misschien nog om één enkele muis gaan. Regel iemand die je bank op zijn kop zet en de muis voor je vangt. Beetje tactisch klaar staan met een plastic bak die je er over heen zet, dat lukt als je handig bent (en er geen gaatjes zijn waar muis door kan ontsnappen). Muis naar buiten zetten, liefst ver weg.

En nog iets: dat je buren rommelig zijn en het gras hoog laten groeien, betekent niet dat de muizen bij hen vandaan komen. Muizen komen op eten af, niet op hoog gras.
Een theorie stelt dat, als iemand ooit ontdekt waar het Universum precies voor dient en waarom het er is, het meteen zal verdwijnen en vervangen zal worden door iets dat nog bizarder en onbegrijpelijker is. Een andere theorie stelt dat dit al gebeurd is.
Vorig jaar had ik ze ook opeens. Wat chocolol zegt zorgen dat er niks te eten is. Ook de vuilnis naar buiten voor je gaat slapen ! bewaar plastic tasjes of zakjes en gooi alle vuil voor je gaat slapen in de container buiten. Vuilnisemmer ontsmetten en even niet gebruiken.
Als ze maar niet in je bank zitten, morgen goed nakijken. Hier verdwenen ze al snel.
Ook over een plint waar ze liepen dubbelzijdig plakband gedaan daar lopen ze niet graap over, zoeken een andere route
Muis: 1 - TO: 0

Lees je eigen verhaal eens terug. Muis heeft al gewonnen. Zoals jij over dat knaagdier praat! Alsof je een berekenende seriemoordenaar op zolder hebt wonen.

Het is een muis! Zet een val, koop een kat, strooi gif. Met praten krijg je het beest niet je huis uit.
jouw leven is een keuze
Als het beest lang blijft ... vergeet geen huur te vragen van 't dier :-D.
oh enne...ik snap hélemaal dat je er doorheen zit hoor. Zeggen dat de muis banger is voor jou is heel lief bedoeld maar ik weet dat je zelf toch super bang kan zijn voor muizen. En je let ineens op élk geluidje.
En ik had véél muizen. Maar nadat ik er werk van gemaakt had en het minder werd, werd ik er echt een stuk geruster op. Dan kan je 1 muis op een gegeven moment ook wel aan.

Succes!
Half half mengsel van gips en maismeel werkte hier erg goed.
Tgirl7 schreef:
05-07-2019 23:49
[...]

Niet alleen dieronvriendelijk, maar dit wordt ook wettelijk gezien als dierenmishandeling en is daarom verboden.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 10-07-2019 09:47
Reden: verboden
41.81% gewijzigd
Hou je huis schoon dan krijg je geen ongedierte . Simpel en doeltreffend . Ook je spullen in sluitende dozen doen zoals al gezegd is
anoniem_648f58e296a3e wijzigde dit bericht op 10-07-2019 01:00
Reden: xxx
78.73% gewijzigd
Je hoort toch wel eens; als je 1 muis ziet, zitten er 10?? Of geldt dat voor ratten?
(Ik snap het helemaal, kikkers, grote spinnen, het boeit me niet maar muizen of ratten, grootste nachtmerrie)
Geen lijm gebruiken! Dan zit je met een vastgeplakte muis die je zelf moet vermoorden. Als je geen kinderen hebt zou ik gif zetten.
In Friesland bouwen ze aquaducten voor muizen, werkt goed!
https://www.lc.nl/friesland/sneek/Waar- ... 79257.html

Zonder gekheid: Muizenval kopen en zorg dat deze op de looproute staat. En volhouden!
Ik zou niet met gif werken, dan weet je niet waar het kadaver blijft en je weet ook niet of je Jerry gevangen hebt.
Coerage schreef:
06-07-2019 00:06
Dat helpt niet altijd... Mijn kat brengt gerust een levende muis binnen en laat die daar los lopen. Zitten wij weer met een muis onder bank. :facepalm:

Dat gezegd hebbende: het kan misschien nog om één enkele muis gaan. Regel iemand die je bank op zijn kop zet en de muis voor je vangt. Beetje tactisch klaar staan met een plastic bak die je er over heen zet, dat lukt als je handig bent (en er geen gaatjes zijn waar muis door kan ontsnappen). Muis naar buiten zetten, liefst ver weg.

En nog iets: dat je buren rommelig zijn en het gras hoog laten groeien, betekent niet dat de muizen bij hen vandaan komen. Muizen komen op eten af, niet op hoog gras.
Goed punt. Dat gebeurt hier ook :-D
Ik ben super lui vandaag. Dat is gewoon lui, maar dan met een cape.
Ik heb zo’n apparaatje dat een hele hoge pieptoon geeft. Onhoorbaar voor mensen, maar het verjaagt muizen. Hier werkt het als een tierelier. Je moet alleen geen knaagdieren als huisdier hebben natuurlijk, en ik weet niet zeker of honden en katten er ook last van zouden kunnen hebben.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven