Muizen op zolder

11-05-2020 09:31 54 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik woon nu een paar maanden in een huis met zolder. Ik ben wel ontzettend bang dat er muizen zitten, dus ik heb er nog niks staan. De vorige bewoner had ook last van muizen op zolder en heeft ze al twee keer weg laten halen, maar ze blijven terug komen. Vandaar mijn zorgen. Ik wil daar spullen zoals oude boeken, LP's, babykleding, speelgoed en kerstspullen neerzetten. Het zou natuurlijk super vervelend zijn als de muizen bij de spullen kunnen komen. Heeft iemand tips hoe ik mijn spullen het beste kan opbergen of zouden jullie de zolder helemaal niet gebruiken?
muizen knagen overal doorheen (of je moet je spullen in beton gieten) dus "verdelgen" is je enige optie
Gewoon alles in dit soort opbergboxen doen:

https://www.hema.nl/wonen-slapen/opberg ... pbergboxen
Alles opbergen in dichte kunststof bakken. En neem een kat!
Je spullen in van die grote plastic opberg bakken doen, wij hebben er een hele hoop van de ikea en leen bakker. Werkt echt super. En inderdaad verdelgen zou ik ook doen.
pamelacourson schreef:
11-05-2020 09:33
Alles opbergen in dichte kunststof bakken. En neem een kat!

Dit werkte bij ons ook het beste.
Neem een kat.

Edit: mosterd :D
anoniem_648c663507eb3 wijzigde dit bericht op 11-05-2020 09:36
40.91% gewijzigd
Ik heb zo'n apparaat. Het werkt heel goed, ik heb al jaren geen muizen gezien hier. Natuurlijk niet kopen als je zelf knaagdieren houdt.

https://ongediertewinkel.nl/products/mu ... fYQAvD_BwE
lilalinda schreef:
muizen knagen overal doorheen (of je moet je spullen in beton gieten) dus "verdelgen" is je enige optie
Ben ik ook bang voor. Helaas zijn ze dus al twee keer terug gekomen. Iemand ervaring met 'hardnekkige' muizen?
pamelacourson schreef:
En neem een kat!
dat werkt zeker
Katloze buren hebben muizen, wij nergens last van
monben schreef:
11-05-2020 09:36
Ben ik ook bang voor. Helaas zijn ze dus al twee keer terug gekomen. Iemand ervaring met 'hardnekkige' muizen?
Ja, bij ons kwamen ze steeds terug, alles onder de muizenkeutels en alles kapot geknaagd. Op een gegeven moment was er zelfs een achterin de magnetron gekropen en daar doodgegaan en een in mijn skeeler (eerst van binnen alles kapotgeknaagd en toen had ik een dode muis in mijn skeeler zitten).
Uiteindelijk een kat genomen (ook omdat we dat toch al wel wilden, maar mijn man niet) en nooit meer muizen gehad. Inmiddels is het 6 jaar geleden. Plus mijn man is nu het gekst van ons allemaal met poes!
Igoa schreef:
11-05-2020 09:36
Ik heb zo'n apparaat. Het werkt heel goed, ik heb al jaren geen muizen gezien hier. Natuurlijk niet kopen als je zelf knaagdieren houdt.

https://ongediertewinkel.nl/products/mu ... fYQAvD_BwE
Dat is een goede. Ik ga er naar kijken! p.s. absoluut geen fan van knaagdieren hahahaha
Star3 schreef:
Gewoon alles in dit soort opbergboxen doen:

https://www.hema.nl/wonen-slapen/opberg ... pbergboxen
Ben wel bang dat ze daar doorheen knagen
pamelacourson schreef:
11-05-2020 09:40
Ja, bij ons kwamen ze steeds terug, alles onder de muizenkeutels en alles kapot geknaagd. Op een gegeven moment was er zelfs een achterin de magnetron gekropen en daar doodgegaan en een in mijn skeeler (eerst van binnen alles kapotgeknaagd en toen had ik een dode muis in mijn skeeler zitten).
Uiteindelijk een kat genomen (ook omdat we dat toch al wel wilden, maar mijn man niet) en nooit meer muizen gehad. Inmiddels is het 6 jaar geleden. Plus mijn man is nu het gekst van ons allemaal met poes!
Klinkt vreselijk. Een kat is dus eigenlijk dé oplossing. Hou niet zo van katten, maar ik moet er misschien toch maar aan geloven.
jillrose schreef:
11-05-2020 09:35
Je spullen in van die grote plastic opberg bakken doen, wij hebben er een hele hoop van de ikea en leen bakker. Werkt echt super. En inderdaad verdelgen zou ik ook doen.
https://www.schiphorstbv.nl/nest-stapel ... 0-mm-1514/ Ongeveer zulke bakken hebben wij. Vroeger hadden we alles in een vuiniszak maar naar 1x muizen gehad te hebben doen we dat echt nooit meer. Bovendien staan die bakken ook veel opgeruimder bij ons. Heb er ook etiketjes enz opgeplakt van wat wat is :-D
Zet muizenvallen en muizengif neer. Ze knagen overal doorheen dus moet je al echt verhard plastic waar voercontainers van gemaakt worden of metalen opbergboxen hebben.
En een kat ja!! Hond werkt ook goed moet ik zeggen, onze hond begint te blaffen wanneer hij iets ongewoons ruikt en dan weet je ook hoe laat het is
monben schreef:
11-05-2020 09:43
Klinkt vreselijk. Een kat is dus eigenlijk dé oplossing. Hou niet zo van katten, maar ik moet er misschien toch maar aan geloven.
Een kat in huis zou ik dan weer niet willen. Ik heb 't met muizenvallen opgelost en daarna geen nieuwe meer gehad.
Als je alles opbergt in degelijke stevige kunststof bakken die goed afsluitbaar zijn, komt er geen muis bij. En gewoon muizenvallen plaatsen. Mijn oma woonde in een oud huis en had ook gewoon muizenvallen op zolder staan, en één keer in de zoveel tijd werden die gecontroleerd en werden eventuele gevangen (en gestorven) muizen weggegooid.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
jillrose schreef:
11-05-2020 09:45
https://www.schiphorstbv.nl/nest-stapel ... 0-mm-1514/ Ongeveer zulke bakken hebben wij. Vroeger hadden we alles in een vuiniszak maar naar 1x muizen gehad te hebben doen we dat echt nooit meer. Bovendien staan die bakken ook veel opgeruimder bij ons. Heb er ook etiketjes enz opgeplakt van wat wat is :-D
Oeh handig. Moet ik weet met mijn labelmaker aan de slag (dat is geen straf voor mij) :biggrin: :hyper:
redbulletje schreef:
11-05-2020 09:46
Een kat in huis zou ik dan weer niet willen. Ik heb 't met muizenvallen opgelost en daarna geen nieuwe meer gehad.
Vond je het niet vies om die muizenval daarna op te pakken met muis? Ik krijg nog trillingen als ik er aan terugdenk hoe mijn vriend naar beneden kwam met muis..
redbulletje schreef:
Zet muizenvallen en muizengif neer. Ze knagen overal doorheen dus moet je al echt verhard plastic waar voercontainers van gemaakt worden of metalen opbergboxen hebben.
Daar trapten die mormels hier helaas niet in. Echt alleen kat hielp. Binnen een dag nooit meer iets gehoord/gevonden.
Je zou ook nog een kat kunnen lenen voor een paar dagen TO ;-)
redbulletje schreef:
Oh metalen boxen zijn inderdaad een heel goed idee. Denk dat ze daar sowieso niet doorheen komen
Star3 schreef:
11-05-2020 09:48
Daar trapten die mormels hier helaas niet in. Echt alleen kat hielp. Binnen een dag nooit meer iets gehoord/gevonden.
Je zou ook nog een kat kunnen lenen voor een paar dagen TO ;-)
Dat is een goede. Ben niet toe aan een kat :biggrin:
Kan je geen logeerkat nemen af en toe?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven