Muizen op zolder

11-05-2020 09:31 54 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik woon nu een paar maanden in een huis met zolder. Ik ben wel ontzettend bang dat er muizen zitten, dus ik heb er nog niks staan. De vorige bewoner had ook last van muizen op zolder en heeft ze al twee keer weg laten halen, maar ze blijven terug komen. Vandaar mijn zorgen. Ik wil daar spullen zoals oude boeken, LP's, babykleding, speelgoed en kerstspullen neerzetten. Het zou natuurlijk super vervelend zijn als de muizen bij de spullen kunnen komen. Heeft iemand tips hoe ik mijn spullen het beste kan opbergen of zouden jullie de zolder helemaal niet gebruiken?
pejeka schreef:
11-05-2020 09:47
Als je alles opbergt in degelijke stevige kunststof bakken die goed afsluitbaar zijn, komt er geen muis bij. En gewoon muizenvallen plaatsen. Mijn oma woonde in een oud huis en had ook gewoon muizenvallen op zolder staan, en één keer in de zoveel tijd werden die gecontroleerd en werden eventuele gevangen (en gestorven) muizen weggegooid.
Dan moet ik wel iemand regelen die dat voor mij doet. hahahah. Mij niet gezien! Maar inderdaad wel handig om te doen
kerst schreef:
11-05-2020 09:50
Kan je geen logeerkat nemen af en toe?
Dat is inderdaad wel een goed idee
Maar kan ik die kat dan gewoon op zolder zetten of hoe werkt dat eigenlijk? Geen ervaring mee
Ik heb liever muizen dan een kat.

Maar inderdaad, plastic bakken en zorgen dat er nergens wat te eten is. Dus ook in de keuken alles in dichte bakken. Ook je onaangebroken pak pasta.
jillrose schreef:
11-05-2020 09:48
Vond je het niet vies om die muizenval daarna op te pakken met muis? Ik krijg nog trillingen als ik er aan terugdenk hoe mijn vriend naar beneden kwam met muis..
Nee hoor, geen last van gehad. Nu ruim ik vaker dode dieren op in m'n tuin: half opgegeten duiven bijv of een dood eekhoorntje.
monben schreef:
11-05-2020 09:52
Maar kan ik die kat dan gewoon op zolder zetten of hoe werkt dat eigenlijk? Geen ervaring mee
Ja, dat kan.
Als de kat daar geen muizen ziet of ruikt, wil hij er denk ik niet lang blijven maar dit terzijde.
redbulletje schreef:
11-05-2020 09:54
Nee hoor, geen last van gehad. Nu ruim ik vaker dode dieren op in m'n tuin: half opgegeten duiven bijv of een dood eekhoorntje.
Oh bah. Lijkt me vreselijk
Heb zojuist een kat voor aankomend weekend geregeld! Ik ben benieuwd
monben schreef:
11-05-2020 10:00
Heb zojuist een kat voor aankomend weekend geregeld! Ik ben benieuwd
Ben je niet bang dat ie gaat piesen op zolder zodat je nog verder van huis bent? Die stank krijg je er volgens mij bijna niet meer uit.
redbulletje schreef:
11-05-2020 10:09
Ben je niet bang dat ie gaat piesen op zolder zodat je nog verder van huis bent? Die stank krijg je er volgens mij bijna niet meer uit.
Dat is een goede vraag hahahaha. Nog niet over nagedacht. Daar ga ik me even op inlezen :arrow:
Ik heb ook wel eens de tip gelezen om een kleedje waar de kat op gelegen heeft op de plek te leggen waar de muizen graag zitten. Door de geur zouden ze ook al weg kunnen gaan...
Bij ons hielpen een paar vallen en alle gaten in huis goed dichten.
Zwartepiste schreef:
11-05-2020 10:14
Ik heb ook wel eens de tip gelezen om een kleedje waar de kat op gelegen heeft op de plek te leggen waar de muizen graag zitten. Door de geur zouden ze ook al weg kunnen gaan...
Bij ons hielpen een paar vallen en alle gaten in huis goed dichten.
Dat is handig. Dat ga ik proberen :idee:
Muizen weren door gaten te dichten, met muizengaas.

Wat belangrijk voor je is in plastic opbergbakken.

Geen eten laten slingeren

En zo’n geluidsapparaat eerder al geplaatst in dit topic. Zet dit in de ruimtes waar je de muizen hebt aan getroffen.

Een kat lenen is ook een leuke optie maar is natuurlijk van tijdelijke aard.

Die kat gaat niet zomaar pissen, zet er gewoon een kattenbak neer. Komt goed.

Gif zou ik niet doen.
Tęssa44- schreef:
11-05-2020 10:19
Muizen weren door gaten te dichten, met muizengaas.

Wat belangrijk voor je is in plastic opbergbakken.

Geen eten laten slingeren

En zo’n geluidsapparaat eerder al geplaatst in dit topic. Zet dit in de ruimtes waar je de muizen hebt aan getroffen.

Een kat lenen is ook een leuke optie maar is natuurlijk van tijdelijke aard.

Die kat gaat niet zomaar pissen, zet er gewoon een kattenbak neer. Komt goed.

Gif zou ik niet doen.
Alles op een rijtje hahah. Bedankt. Waarom gif niet? Zielig of werkt het niet?
Ik zou vallen of gif doen. Gedoe met zo’n kat.

Heb je nu überhaupt last van muizen of ben je er bang voor?

In huis hebben wij eigenlijk altijd gif gedaan. In de schuur vallen. Toevallig vorige week er 1 gevangen.
Gif is juist goed! Daar drogen ze van uit. Zit je niet met 'n stinkend muizenlijkje.
Hecamel schreef:
11-05-2020 10:31
Ik zou vallen of gif doen. Gedoe met zo’n kat.

Heb je nu überhaupt last van muizen of ben je er bang voor?

In huis hebben wij eigenlijk altijd gif gedaan. In de schuur vallen. Toevallig vorige week er 1 gevangen.
Ik heb ze nog niet gezien. Aangezien de vorige bewoner vertelde dat hij niet wist of ze weg zijn, ga ik er we vanuit. Moet eerlijk zeggen dat ik ook nog niet ben gaan zoeken, omdat ik bang voor muizen ben
redbulletje schreef:
11-05-2020 10:32
Gif is juist goed! Daar drogen ze van uit. Zit je niet met 'n stinkend muizenlijkje.
Dat is wel een groot voordeel
Als daar eten is komen ze terug. Haal alles weg wat eetbaar is.
Muizen houden niet van de geur van kruidnagelen en pepermunt. Je zou als extra pepermuntolie kunnen sprenkelen op plaatsen waar muizen komen of kruidnagels neerleggen.
Ik vind hier dingen van.
monben schreef:
11-05-2020 10:23
Alles op een rijtje hahah. Bedankt. Waarom gif niet? Zielig of werkt het niet?
Lees dit: https://pestfree.nl/wat-is-muizengif

Het duurt lang voordat de muis dood is
Het is een nare dood voor het beestje
Het belast het milieu enorm
Het is geen duurzame oplossing
..en nog veel meer.

Het weren van muizen is de beste oplossing echt waar.
Muizengif is echt heel slecht voor het milieu. Ook is er gevaar voor doorvergiftiging naar roofvogels en andere dieren. Er zijn al tal van duurzamere oplossingen gegeven.
Zoek op youtube op 'mousetrap monday'. Hij test allerlei muizenvallen en de best werkende is ook zelf makkelijk te maken..

Enig idee hoe het ongedierte op je zolder komt???

Enne... dit is gegarandeerd stof- vocht en muisvrij:
https://www.douwesdump.nl/munitiekistje ... -52-5.html
Ik kan zelf wel vaststellen of ik een hypochonder ben.
monben schreef:
11-05-2020 10:44
Dat is wel een groot voordeel
Geen muizengif doen als je het weekend de kat te logeren krijgt!
En een doorsnee kat zal niet zomaar op de zolder gaan plassen.
Katten zijn hele zindelijke dieren, die van mij hebben in 8 jaar tijd nog nooit buiten de kattenbak gepiest.
Zet desnoods een extra kattenbak neer op zolder als hij daar lange tijd is.
Sabeltandcavia schreef:
11-05-2020 11:51
Muizen houden niet van de geur van kruidnagelen en pepermunt. Je zou als extra pepermuntolie kunnen sprenkelen op plaatsen waar muizen komen of kruidnagels neerleggen.
Dat wist ik serieus niet. Ik ga het proberen! Ben benieuwd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven