Muizen

21-03-2011 01:31 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben net tot de conclusie gekomen dat hier een muis rondloopt !

Kat is helemaal door de dolle heen ik niet. Vergif is vanwege kat geen optie, muizenval vind ik eng nu las ik iets op internet iets over het verjagen met ultra sound heeft iemand hier ervaring mee ?

Ps... Kat legt gevangen speelgoed muisjes altijd heel trots op mijn bed .. Hopen dat hij het hiermee niet doet
Ik zou voor de zekerheid de slaapkamerdeur dicht doen, kan de kat zijn gang gaan.
Heb een 1 kamer appartement dus geen apparte slaapkamer helaas...
Deur open zetten en naar buiten jagen?

Op de grond stampen wil nog wel eens helpen.
quote:batwom schreef op 21 maart 2011 @ 02:00:

Deur open zetten en naar buiten jagen?

Op de grond stampen wil nog wel eens helpen.Ja doen! En bij voorkeur de tango!
Kat zijn gang laten gaan denk ik? Vaak gaan muizen weg als er een kattenlucht in huis hangt, dus misschien vertrekt ie zelf wel!
quote:batwom schreef op 21 maart 2011 @ 02:00:

Op de grond stampen wil nog wel eens helpen.Heb je straks "gestampte muisjes".
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Er zijn ook muizenvallen te koop waarin de muis blijft leven. Dan kun je de dag erna op je fietsje naar het plaatselijke bos fietsen en om 'm daar vrij te laten. Geen idee of het beestje dat overleeft, maar voor je gemoedsrust en tere ziel een stuk makkelijker.
Hier is pas nog een topic over geweest. Ik heb het even voor je ge-upt:

Help, muis in huis
Om op je originele vraag terug te komen.Ultrasound werkt voor geen meter, kost je alleen maar geld .

Je kan een val kopen waar muizen in blijven leven en daar doe je dan wat pindakaas in, dan moet het goed komen.
Zo'n val waarin ze blijven leven is zielig. Ze worden gek/gaan dood van de angst dat ze opgesloten zijn. Wij hebben een ouderwetse val geplaatst. Klabam. Muis dood. Niets zieligs aan.

Een muis is ongedierte, dat wil je niet in je huis.

Dat muizen niet huizen in kattenhuizen is onzin. Ik ken meerdere families die katten hebben en muizen hadden. Kattenvoer vinden ze heerlijk...

Sterkte!
quote:sosofie schreef op 21 maart 2011 @ 08:58:

Zo'n val waarin ze blijven leven is zielig. Ze worden gek/gaan dood van de angst dat ze opgesloten zijn. Wij hebben een ouderwetse val geplaatst. Klabam. Muis dood. Niets zieligs aan.

Een muis is ongedierte, dat wil je niet in je huis.

Dat muizen niet huizen in kattenhuizen is onzin. Ik ken meerdere families die katten hebben en muizen hadden. Kattenvoer vinden ze heerlijk...

Sterkte!Een muis is geen ongedierte, het is gewoon een dier.
Ik had er hier gisteravond ook weer eentje.. Ik loop de keuken in en zie zo een muis weg schieten. Ik heb de kat uit de woonkamer gehaald en de keuken laten inspecteren. Blijkbaar had de muis er al even gezeten want kat rook echt allerlei geurtjes en plekjes. En ja, al het eten zit al in afgesloten bakken waar ze niet bij kunnen maar in mijn (oude, scheve) huurhuis kunnen ze helaas erg makkelijk de keuken in komen. Gelukkig zijn woon- en slaapkamer wel muisproof
Is goed Cateau, de volgende keer ga ik hem een naam geven en opvoeden, oke?
quote:sosofie schreef op 21 maart 2011 @ 09:22:

Is goed Cateau, de volgende keer ga ik hem een naam geven en opvoeden, oke?

Je kan een muis niet vergelijken met een kakkerlak. Het is een zoogdier. Het is al te gemakkelijk voor het grootste ongedierte dat de aarde kent maar alles uit te willen roeien wat niet aanstaat. Beetje respect voor onze mede aardebewoners lijkt mij niet teveel gevraagd.

Je hoeft een muis geen naam te geven en op te voeden, maar je kan wel respect hebben voor het feit dat een muis even veel recht heeft om te leven als een mens.
Op de verpakking van zo'n diervriendelijke muizenval staat ook dat je de val niet lang onbeheerd moet achterlaten. Dus val in een hoekje zetten waar de muis loopt, maar wat je wel goed kunt zien (vanuit een andere ruimte?) en wachten maar....

Tja, het vergt wel wat geduld, maar die ouderwetse muizenvallen werken vaak niet goed waardoor ze niet in 1 keer dood zijn!

Als je de muis gevangen hebt moet je hem wel min. 5 km van je huis vandaan vrij laten, anders vindt 'ie zijn weg weer naar huis (jouw huis dus! )
quote:Cateautje schreef op 21 maart 2011 @ 09:29:

[...]

Je kan een muis niet vergelijken met een kakkerlak. Het is een zoogdier. Het is al te gemakkelijk voor het grootste ongedierte dat de aarde kent maar alles uit te willen roeien wat niet aanstaat. Beetje respect voor onze mede aardebewoners lijkt mij niet teveel gevraagd.

Je hoeft een muis geen naam te geven en op te voeden, maar je kan wel respect hebben voor het feit dat een muis even veel recht heeft om te leven als een mens.

Ik ben het helemaal met je eens!

Als ik een muisje in huis heb probeer ik altijd degene te zijn die het beestje vangt, en niet één van mijn katten.

Daarna laat ik het arme beestje gauw weer buiten lopen en hou mijn katten nog even binnen.
En bedenk. Muizen zijn nooit alleen. Vermenigvuldig je geziene muis met drie en je hebt echt je aantal muizen in huis.

Wij hebben ooit korrels op plekken gelegd waar de kat niet kwam maar mogelijk de muis wel. Dit doodt de muis van binnen en hij heeft tijd om zn hol te zoeken. Vervolgens vreet het dan van binnen op en je hebt geen lijkje. Of zoiets. Bij ons werkte het.
quote:Sjonnery schreef op 21 maart 2011 @ 10:46:

En bedenk. Muizen zijn nooit alleen. Vermenigvuldig je geziene muis met drie en je hebt echt je aantal muizen in huis.

Wij hebben ooit korrels op plekken gelegd waar de kat niet kwam maar mogelijk de muis wel. Dit doodt de muis van binnen en hij heeft tijd om zn hol te zoeken. Vervolgens vreet het dan van binnen op en je hebt geen lijkje. Of zoiets. Bij ons werkte het.Dat is echt heel zielig, dan bloed de muis vanbinnen dood en dat kan dagen duren. Muisvriendelijke muizenvalletjes kan je gewoon bij de dierenwinkel halen. Je moet ze inderdaad niet binnen een straal van een kilometer weer loslaten, dan zitten ze zo weer in je huis.
En ouderwetse muizenval onder het aanrecht, als ze daar kunnen komen, en de kat niet lijkt me het handigst. Dan zijn ze met een klap dood, zo goed als geen lijden.

Of een grote emmer met pindakaas op de bodem, waar ze niet meer uit kunnen, en dan ver ver weg uitzetten.

De meeste zogenaamd 'diervriendelijkere' manieren zijn dit inderdaad vaak niet omdat een muis zo in de stress raakt dat ie daar aan doodgaat. Of ze proberen de muisvriendelijke val uit te gaan en doorboort dan zelf zijn lijf met alle staaldraadjes die hem tegen zouden moeten houden.. Brrr..

Ik had in mijn vorige huis ook veel muizen (oud stadspand) en mijn diervriendelijke methoden bezorgden me uiteindelijk zeer uitgebreide muizenfamilies in al mijn voorraadkasten.

En vooral hopen dat je kat zijn muizenvangskills wat meer ontwikkeld
Ik had een nieuw topic kunnen beginnen maar probeer het even zo.

Wij hebben een nieuwbouwhuis en sinds ze verderop aan het heien zijn, moeten de (veld)muizen een nieuw onderkomen vinden en dat hebben ze denk ik gevonden tussen ons huis en dat van de buren. We zien een holletje in de tuin, precies tussen ons in, vlak langs de muur. Kat vind het heel interessant en ik vind het op zich prima, zolang ze maar niet binnen komen. Maar is dat wel zo zeker? Of moet ik toch gaan verdelgen?
quote:Mylene_Valerie schreef op 21 maart 2011 @ 07:58:

[...]Heb je straks "gestampte muisjes".

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven