Muurverf van de action .

31-07-2013 07:12 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo .

Wie heeft (recente) ervaring met de muurverf van de action ?

Dekt deze verf redelijk oke ?

Mijn vriend en ik willen graag 2 muren verven in huis. Het liefst met een kleur. Licht grijs. Zou de muurverf van de action mengbaar zijn ?

De action zit niet echt in de buurt anders was ik even gaan kijken.

Ik weet dat we beter een goed merk kunnen nemen maar helaas is daar gewoon geen geld voor maar die muren moeten echt gedaan worden. We blijven hier niet heel lang meer wonen ( 1,5 jaar ongeveer ) Dus het maakt niet uit als het na een tijd niet meer mooi word.
Muurverf van de action is ruk. Dekt slecht. Beter kun je iets meer uitgeven voor een goede dekkende muurverf bv de powerdek van flexa. Kijk even naar een aanbieding op voordeelmuis.nl. Hij is in de aanbieding wel 3x duurder maar je bent wel 3x sneller klaar.
Hier wel een positieve ervaring, wij hebben de slaapkamer met de witte latex van de Action geverfd. Ik denk dat het wel goed komt zeker als je er nog kleur aan toevoegt. En idd voor 1,5 jaar zou ik mij niet zo druk maken.
Er zijn iedere week wel kortingsbonnen in de folders van de Praxis, Karwei of de Gamma. Dan kun je misschien een betere kwaliteit kopen. Grote kans dat je met de action verf verschillende keren moet doen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Hier werd de muurverf van de action binnen een paar maanden geel en dan ook echt geel of er een pakje sigaretten perdag op uitgeblazen werd en er werd niet bij gerookt. Nu een goede verf op de muur en ja dat was een stuk duurder maar blijft stralend wit.

Je kunt echt beter een goede muurverf halen anders kan het snel opnieuw en ben je veel duurder uit.
Ik heb 3 jaar geleden mijn muren geverfd met verf van de Action, en het begint nu pas 'kapot' te gaan. Voor lange termijn zou ik het dus niet aanraden, maar voor 1,5 jaar kan het wel, als je niet rookt.
Als je geen geld hebt voor dure muurverf is het toch simpel? Dan gooi je er gewoon de muurverf van de action tegenaan en dat is het dan.
Oke . Het zijn niet super grote muren en we hebben een budget van 60 euro incl kwasten.

We willen absoluut geen witte muren omdat dat met kleine kinderen best wel snel vies word. Dus willen we een beetje een grijs achtige verf hebben ( evt zelf mengen) zodat het voor de komende maanden er nog een beetje leefbaar uit ziet.

Misschien is een huismerk van de bouwmarkt ook nog oke dat weet ik veder niet. Het is al een aantal jaar terug dat we geverfd hebben.

Bedankt voor de antwoorden. En tips binnen mijn budget zijn natuurlijk welkom !
Let op dat je bij zelf mengen heeeeel goed en lang moet roeren. Bij de bouwmarkt kunnen ze dat voor je doen met een verfmengmachibe.
Wij hebben goede ervaring met de muurverf van de gamma.

Zit er na 4 jaar nog perfect op.

Wel merkte ik dat hij minder dekt dan bijvoorbeeld flexa verf.
quote:himalaya schreef op 31 juli 2013 @ 08:27:

Let op dat je bij zelf mengen heeeeel goed en lang moet roeren. Bij de bouwmarkt kunnen ze dat voor je doen met een verfmengmachibe.Maar dat doen ze vast niet voor je met een emmertje van de action...
Hier wel goede ervaring met de witte latex van de Action.

Zelf mengen zou ik dan weer niet aan beginnen. Zitten er geen dumpzaken bij jou in de buurt? Hier in de regio zit bijv een winkel die restpartijen verf verkoopt, maar ze kunnen ook mengen. Scheelt soms wel 75% met praxis/gamma
Ik zou de verf zelf wel gewoon van Flexa kopen (heb ook ervaring met Actionverf en die komt er bij mij echt niet meer op de muren..), maar de overige verfspullen zoals de kwasten, rollers enzo zou ik wel bij de Action halen!
quote:winkelfanaat schreef op 31 juli 2013 @ 08:47:

[...]

Maar dat doen ze vast niet voor je met een emmertje van de action...Je kunt het altijd vragen..voor mij hebben ze bij de bouwmarkt een keer drie planken van een ikea kast afgezaagd. Ik dacht ook dat ze dat vast niet zouden doen maar heb het gewoon gevraagd.
liever een leuke hond in een restaurant dan zeurende kinderen
@winkelfanaat: ik bedoelde dat je ook daarom beter goede verf bij de bouwmarkt kan kopen, verkrijgbaar met een kortingsbon. Ze zien je al aankomen net de action-verf: effe menge ja!
Hier ook actionverf op de muren en het ziet er prima uit hoor. Ik merk geen verschil met andere verf, behalve in mijn portemonnee. mengen kan ook, heb ik gedaan voor de kamer van mijn dochter.

Gemengd met duurdere verf van de bouwmarkt met een kleurtje.

Zit er inmiddels 2 jaar op en is nog prima!
quote:whatcomesaround schreef op 31 juli 2013 @ 09:00:

(...) maar de overige verfspullen zoals de kwasten, rollers enzo zou ik wel bij de Action halen!

Neee! Geen ervaring met de Action hier, maar ik merkte met verven vorig jaar zoveel verschil tussen goed en slecht gereedschap (huismerk bouwmarkt en a-merk, dus dat was nog niet eens dumpwinkel-kwaliteit), met name kwasten en rollers. Haren van de kwast die uitvallen, lekkende rollers. Het is allemaal al genoeg werk. Bespaar jezelf de frustatie en koop goed spul. Als je kwasten goed schoonmaakt kan je ze nog vele malen gebruiken (maar zo vaak verft de gemiddelde persoon helaas ook niet).

Mengen zou ik niet aanraden. Probeer een pot goede verf in de aanbieding te scoren of met kortingsbonnen uit die krantjes.
Maar 60 euro voor 2 muren dat is toch ook heel goed te doen met verf van bijv. de gamma of inderdaad die discount winkels. Helemaal als je een beetje zo'n standaard kleur wil.
quote:k.ninchen schreef op 31 juli 2013 @ 10:41:

[...]

Neee! Geen ervaring met de Action hier, maar ik merkte met verven vorig jaar zoveel verschil tussen goed en slecht gereedschap (huismerk bouwmarkt en a-merk, dus dat was nog niet eens dumpwinkel-kwaliteit), met name kwasten en rollers. Haren van de kwast die uitvallen, lekkende rollers. Het is allemaal al genoeg werk. Bespaar jezelf de frustatie en koop goed spul. Als je kwasten goed schoonmaakt kan je ze nog vele malen gebruiken (maar zo vaak verft de gemiddelde persoon helaas ook niet).

Inderdaad.

De kwasten kun je ook bewaren in een kwastenpot met ongekookte lijnzaadolie. Je hoeft de kwasten dan niet schoon te maken en ze blijven jaren goed voor gebruik. Ik schilder jaarlijks wel een stuk van mijn huis en ervaar dat de kwasten prima blijven.
Hier wel ervaring met de Action verf. Dekt slecht, wij hebben het dan ook later nog een keer met verf van de bouwmarkt over gedaan.

Ik weet niet wat het oppervlakte is van je muren. Maar bij ons was een pot verf voor ongeveer 40m2, ¤35,-. Kwasten en dergelijke hebben wij wel gewoon bij de Action gehaald. Die zijn prima! Succes ermee.
Live, love, laugh
Met ¤60,- kom je wel een eind hoor.

Bij Bol.com kost de powerdek van Flexa ¤31,99. Met één emmer van 10L moet je het wel redden.

De rollers en bakjes van de action zijn prima. Deze muurverf dekt wel in één keer tenzij je een rookruimte gaat verven, dan dekt geen enkele muurverf in één keer.
quote:himalaya schreef op 31 juli 2013 @ 09:00:

@winkelfanaat: ik bedoelde dat je ook daarom beter goede verf bij de bouwmarkt kan kopen, verkrijgbaar met een kortingsbon. Ze zien je al aankomen net de action-verf: effe menge ja! Ah oke, ik heb mijn gedachtes over jou meteen weer bijgesteld
Anders verkoop je je Ipad toch nog een keer...
Ik heb de action latex gebruikt toen wij ons oude appartement met een laag wit (niet perse dekkend) moesten opleveren. Het leek wel waterverf dat je er op smeerde. Echt troep!!

Bij praxis/gamma heb je betere verf en hoeft niet gek duur te zijn
Vind het wel altijd apart dat de 1 zegt dat iets goed is en de ander zegt dat het bagger is. Ben zelf ook aan het kijken voor muurverf en kreeg de tip om die van de kwantum te gebruiken dan heb je 10 liter voor 12 euro.

En ik ga proberen om kleur te mengen met plakkaat verf dat moet goed te doen zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven