naaimachine kopen, welke?

25-02-2013 22:15 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil een naaimachine aanschaffen. Vooral voor kleine naaidingen, heb bijvoorbeeld een tas liggen, die in elkaar gezet moet worden, maar niet met de hand kan.

Wil misschien wel ooit kinderkleertjes maken, geen dikke spijkerstoffen oid.

Er is nu deze " klik" bij het kruidvat te koop. Is dat wat? Ik wil er max 100 euro aan uit geven, deze " klik"

lijkt me ook wel wat.

Maaar... waar moet een naaimachin eigenlijk al voldoen, voor mij als starter. Waar moet ik op letten?

Wie geeft me tips?
Let op wat voor steken er allemaal opzitten en wat jij denkt om nodig te hebben.

Ik vind het altijd fijn als het apparaat wat zwaarder is zodat de machine stabiel op tafel staat en er bij wijze van spreke niet van tafel aftrilt.
Die van ikea voor ¤79?

http://m.ikea.com/nl/nl/catalog/products/art/40211500/
quote:beelicious schreef op 25 februari 2013 @ 22:20:

Die van ikea voor ¤79?

http://m.ikea.com/nl/nl/catalog/product ... 211500/Goh, nooit op het idee gekomen om bij de ikea te kijken. Ken je het apparaat? is het wat?
Ik ben geen expert, maar ik heb een stokoude Pfaff geërfd en diverse bronnen hebben mij verzekerd dat je daar veel meer aan hebt dan aan een goedkope nieuwe.

Dus ik zou eens kijken naar tweedehandsjes van een goed merk.
Wat kan ik eigenlijk beter kopen? Een nieuwe goedkopere, of een duurdere maar dan tweede hands? iemand enig idee dat een redelijke tweedehandse ongeveer kost?

(gewoon een indicatie)
quote:Ginevra schreef op 25 februari 2013 @ 22:24:

Ik ben geen expert, maar ik heb een stokoude Pfaff geërfd en diverse bronnen hebben mij verzekerd dat je daar veel meer aan hebt dan aan een goedkope nieuwe.

Dus ik zou eens kijken naar tweedehandsjes van een goed merk.Jij wist al wat ik zou vragen ?
Mijn was ¤150 2e hands bij een naaimachinezaak.
Ik heb ook een prima Pfaff glazen bol
Mijn moeder heeft er pas 1 gewonnen, maar ze naait never nooit niet. (En daarbij heeft ze ook nog een (stokoude) naaimachine). Ik heb zelf net een nieuwe gekocht, anders mocht ik 'm hebben.

Zal ik voor je vragen voor hoeveel ze 'm weg wil doen? (Welke regio zit je?)
Ik zou op MP kijken, of als je dat liever niet doet, naar een naaimachinewinkel gaan waar liefst zo'n degelijke oudere mevrouw in staat. Wellicht hebben die goeie tweedehandsen.

Het lijkt me dat er genoeg machines in omloop zullen zijn van overleden oma's en kleindochters die er ook geen raad mee weten.
quote:SpringDing schreef op 25 februari 2013 @ 22:28:

Mijn moeder heeft er pas 1 gewonnen, maar ze naait never nooit niet. (En daarbij heeft ze ook nog een (stokoude) naaimachine). Ik heb zelf net een nieuwe gekocht, anders mocht ik 'm hebben.

Zal ik voor je vragen voor hoeveel ze 'm weg wil doen? (Welke regio zit je?)Regio Limburg. Wanneer je weet wat er voor wilt hebben, laat je dan ook even weten welk merk etc het is?
quote:Ginevra schreef op 25 februari 2013 @ 22:29:

Ik zou op MP kijken, of als je dat liever niet doet, naar een naaimachinewinkel gaan waar liefst zo'n degelijke oudere mevrouw in staat. Wellicht hebben die goeie tweedehandsen.

Het lijkt me dat er genoeg machines in omloop zullen zijn van overleden oma's en kleindochters die er ook geen raad mee weten.

Ik koop en verkoop best veel op marktplaats, maar het lastige vind ik dat ik niet kan beoordelen of het goed is.

Dan denk ik altijd dat het beter niet op mp kan kopen.
Ik zou inderdaad letten op het gewicht (een zwaardere blijft wat steviger staan op je tafel...een lichte kan ook, maar als je bijvoorbeeld vaak grote of zware projecten (bijv. een tentrits inzetten) naait, dan is een zware wel handig) en op de steekmogelijkheden, en een machine waar je een tweelingnaald in kan gebruiken is ook handig (zeker als je kinderkleding naait is het soms heel mooi om een dubbele naald te kunnen gebruiken..denk aan de dubbele naad in bijvoorbeeld een spijkerrokje).
quote:deenje, 11 minuten geleden

Regio Limburg. Wanneer je weet wat er voor wilt hebben, laat je dan ook even weten welk merk etc het is?

Doe ik. Zitten wel in de randstad maar zou dan evt kunnen verzenden misschien. Zal eerst eens vragen.
Ik heb de eerste van jouw OP (dus de Toyota) en ben daar heel tevreden over. Ik ben niet zo ervaren en heb tot nu toe eigenlijk alleen eenvoudige dingen gedaan, maar het werkt allemaal heel makkelijk. Hij heeft volgens mij iets van 17 verschillende steken.
Bij verschillende naaimachinewinkels kun je goede tweedehandse machines kopen in verschillenderijscategorieen. Zoiets als de Ikea naaimachine zou ik niet doen, ook al ben je een beginner, het werkt zoveel fijner als t een beetje n degelijke machine is!
Als je een goedkopere wilt even opletten of hij niet te licht is. Licht betekent veel plastic van binnen wat snel stuk kan gaan. Zwaarder betekend van staal/ijzer en kan minder snel stuk. verder zou ik 'm bij een naaimachine winkel kopen. Zeker in het begin kan er wel eens wat mis gaan en bij zo'n zaak met zo'n oude mevrouw idd kun je makkelijk even langslopen en zijn ze snel genegen om dingen voor te doen. Dan maar liever iets duurder. Ikzelf heb een toyota. Ik vind draadloos steekbreedte in kunnen stellen erg belangrijk. Ik heb op ons vakantie adres een van het kruidvat, ook een toyota. Die naait maar heeft meer borduur steekjes ed en kan niet traploos versteld worden. Kwa steekbreedte ben ik dus afhankelijk van de paar door hun ingestelde stiksteken.
Ik heb zelf ooit een toyota gekocht met het idee hem te vervangen mocht ik er veel gebruik van gaan maken.

Heb jaren fanatiek kleding gemaakt voor toneel. Ook dingen in zware stof en zelfs leer.

De toyota heb ik nooit vervangen omdat hij prima voldoet.

Wat ik wel heel fijn vind is dat hij zowel qua steekbreedte als steeklengte instelbaar is.

Als ik de prestaties vergelijk met de veel duurdere machine van mijn schoonmoeder valt vooral op dat de mijne minder snel is. Verder doen ze niet voor elkaar onder.

Ik ben dus nog steeds tevreden met mijn goedkope machine. Hij is inmiddels 12 jaar oud en heeft nog nooit wat gemankeert.
Nina, heb jij dezelfde als nu op de reclame is? Hij is dus wel goed, maar voldoet gewoon niet aan jouw eisen?
ik vind die hele zware oude machines nog het beste.
it's a big club and you ain't in it
Ik heb die toyota ook, heb hem zelfs voor nog minder gekocht, hij was toen voor 50,- in de aanbieding. Daar kon ik me geen buil aan vallen, leek me zo Voor mijn huis-tuin-en-keuken gebruik is hij prima. Ook meerdere lagen dikke stof kan hij - zij het met wat moeite - wel aan. Maar ook ik heb al vaker gehoord dat je beter een oudje kan kopen Ik heb de oude Singer van mijn oma geërfd, en die was inderdaad wel een stuk zwaarder, en voelde ook wat steviger en sterker aan. Maar helaas heeft die toch ook redelijk snel de geest gegeven, vandaar dat ik toen deze heb gekocht. Dat zware is misschien een voordeel, maar ik vind het toch ook bijzonder handig dat ik deze gewoon makkelijk kan tillen. Ik gebruik hem beneden, maar berg hem op zolder op namelijk.
quote:Ginevra schreef op 25 februari 2013 @ 22:24:

Dus ik zou eens kijken naar tweedehandsjes van een goed merk.Hier sluit ik me volledig bij aan... Hier een oude bernina maar geen enkele goedkopere nieuwe die zo fijn naait en zo kwalitatief goed is als deze.
Ik heb gebeld naar een zaak met tweedehands naaimachine. Prijzen vanaf 90 euro met een jaar garantie. Ga er deze week eens langs.

Ik ben benieuwd.
Deentje, ik denk dat je beter af bent met een goede tweedehandse, dan een goedkope nieuwe.

Ik heb mijn goedkope weggedaan, omdat ie gewoon niet netjes naaide. Dus bijv. met lussen, of onregelmatig. Ik kreeg hem gewoon niet goed ingesteld, wat ik ook probeerde.

Nu heb ik een duurdere en die hoef ik eigenlijk nooit in te stellen ofzo. Doet het gewoon altijd goed.

Het loont wel echt de moeite om te vergelijken bij verschillende tweedehands zaken. Dat kan heel veel in aanbod en prijs verschillen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven