Naaimachine kopen!?
woensdag 6 maart 2013 om 08:45
Hoihoi!
Ik lees al een tijdje mee op het forum, maar had zelf eigenlijk nooit echt iets om te plaatsen, maar nu heb ik dan toch een vraag!
Ik wil graag een naaimachine kopen en hier lekker mee gaan werken. Nu heb ik hier alleen helemaal geen verstand van.. dus ik hoop dat jullie me willen helpen! Ik kan er nog helemaal niks mee, (krijg les van mn moeder
) dus het hoeft geen heel ingewikkeld/ professioneel ding te zijn.
Ik kwam deze tegen op internet die me wel wat leken, iemand hier tips voor/ervaringen mee??
[linken naar MP verwijderd, niet toegestaan zie huisregels]
Alvast bedankt!!
Ik lees al een tijdje mee op het forum, maar had zelf eigenlijk nooit echt iets om te plaatsen, maar nu heb ik dan toch een vraag!
Ik wil graag een naaimachine kopen en hier lekker mee gaan werken. Nu heb ik hier alleen helemaal geen verstand van.. dus ik hoop dat jullie me willen helpen! Ik kan er nog helemaal niks mee, (krijg les van mn moeder
Ik kwam deze tegen op internet die me wel wat leken, iemand hier tips voor/ervaringen mee??
[linken naar MP verwijderd, niet toegestaan zie huisregels]
Alvast bedankt!!
juniormoderatorviva wijzigde dit bericht op 06-03-2013 08:56
Reden: Link naar MP verwijderd, niet toegestaan
Reden: Link naar MP verwijderd, niet toegestaan
% gewijzigd
woensdag 6 maart 2013 om 08:49
Zijn allemaal prima machines.
Wat wil je gaan maken ermee? In het begin gebruik de voornamelijk de rechte stiksteek, zigzagsteek en maak je knoopsgaten. Vooral dat laatste kan een kledingstuk nou juist afmaken of verpesten dus het is belangrijk dat daar een functie voor op de machine zit.
ik heb goede ervaringen met Singer en hun 4-fasen knoopsgaten.
Wat wil je gaan maken ermee? In het begin gebruik de voornamelijk de rechte stiksteek, zigzagsteek en maak je knoopsgaten. Vooral dat laatste kan een kledingstuk nou juist afmaken of verpesten dus het is belangrijk dat daar een functie voor op de machine zit.
ik heb goede ervaringen met Singer en hun 4-fasen knoopsgaten.
woensdag 6 maart 2013 om 08:54
woensdag 6 maart 2013 om 09:04
Ja ik dacht zelf ook aan de laatste!
Vond de brother er wel mooier (moderner) uitzien.. maarja van marktplaats weet je maar nooit wat je koopt (en moet ik helemaal naar het uiterste noorderlijkste puntje van nederland!)
en bij die andere inderdaad garantie..
Ik wil er gewoon simpele dingen mee maken Voordat ik aan colbertjes etc toe ben, ben ik denk ik jaaren verder haha! Nu gewoon kussentjes ed!
Vond de brother er wel mooier (moderner) uitzien.. maarja van marktplaats weet je maar nooit wat je koopt (en moet ik helemaal naar het uiterste noorderlijkste puntje van nederland!)
en bij die andere inderdaad garantie..
Ik wil er gewoon simpele dingen mee maken Voordat ik aan colbertjes etc toe ben, ben ik denk ik jaaren verder haha! Nu gewoon kussentjes ed!
woensdag 6 maart 2013 om 09:30
Ga naar een goede naaimachine winkel voor een tweedehands. Dan koop je er een die goed is nagekeken en goed is afgesteld. Ik zou er nooit een van een particulier kopen omdat je dan niet weet hoe het ding onderhouden is en voor een naaimachine luistert dat veel nauwer dan welk ander ding dan ook. Ik weet niet waar je woont maar in Leimuiden weet ik wel een zeer betrouwbaar adres.
woensdag 6 maart 2013 om 09:57
Ik ben het met Sandt eens. Bij een naaimachinewinkel kun je altijd terug voor service en onderhoud. En het maakt niet uit hoe oud een tweedehandsje is, die dingen zijn ijzersterk.
Ik zou wel kiezen voor een machine die in elk geval zigzag en knoopsgaten kan maken. Straks kun je weer wat meer en dan zit je met een machine waar je niets aan hebt. Terwijl de gemiddelde machine dertig (!) jaar meegaat.
Laat je verder niet verleiden door een machine met heel veel verschillende soorten steken. In de praktijk gebruik je die nooit.
Verder zie je nu veel aanbiedingen voor goedkope Singers. (Bij Blokker bijvoorbeeld, rond moederdag). Helaas is dit niet de ouderwetse degelijke Singer. Dat bedrijf is ermee gestopt en de naam is overgenomen door een ander bedrijf. Die machines zijn dus niet meer goed. Helaas.
Ik zou wel kiezen voor een machine die in elk geval zigzag en knoopsgaten kan maken. Straks kun je weer wat meer en dan zit je met een machine waar je niets aan hebt. Terwijl de gemiddelde machine dertig (!) jaar meegaat.
Laat je verder niet verleiden door een machine met heel veel verschillende soorten steken. In de praktijk gebruik je die nooit.
Verder zie je nu veel aanbiedingen voor goedkope Singers. (Bij Blokker bijvoorbeeld, rond moederdag). Helaas is dit niet de ouderwetse degelijke Singer. Dat bedrijf is ermee gestopt en de naam is overgenomen door een ander bedrijf. Die machines zijn dus niet meer goed. Helaas.
woensdag 6 maart 2013 om 10:39
quote:eliseem schreef op 06 maart 2013 @ 09:44:
Oh woon in Leiden dus dat is wel te doen!
Hebben ze ook een site?
geen spetterende site, gewoon degelijk, en zo is de winkel en de service ook.
http://www.losnaaimachines.nl/
Oh woon in Leiden dus dat is wel te doen!
Hebben ze ook een site?
geen spetterende site, gewoon degelijk, en zo is de winkel en de service ook.
http://www.losnaaimachines.nl/