Nare luchtjes van konijnen

23-05-2010 11:16 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik heb in mijn berging 2 konijntjes die geven echter wel iets aan overlast qua geur (muf)

We hebben er eerst toilet blokjes neergezet maar die geur hangt ook in het toilet dus dat was niet zon geslaagd idee

weet iemand een oplossing?

Is een geurvreter misschien een oplossing en zo ja welke is dan het beste aan te raden heeft iemand ervaring hiermee ???

Groetjes Lourens
In de berging ?!? Misschien kan je de konijnen beter buiten zetten. Dan heb je ook geen last meer van de geur.
Vaker het hok verschonen?

Ruik je de konijnen of ruik je het voer/hooi? anders kun je daar misschien iets in veranderen.

Misschien moet je proberen je er minder aan te storen. Het blijven dieren en die hebben een geur.
Beetje flauw:

Maar verschoon je het hok wel es???

Waarom heb je ze niet gewoon buiten staan?

T is mooi weer. T vriest niet meer of zo.
Konijnen in de berging? Misschien een fatsoenlijk huis voor de diertjes zoeken? Ben je ook meteen van de lucht af.
MILF in the making ;-)
Wij hebben boven de kattenbak zo'n ambi-pur stopcontactding zitten. Ja wij verschonen de kattenbak wel (1 a 2 keer per week),

maar die geur als de katten zijn geweest is niet te harden!

Met die luchtverfrisser wordt het er wel beter op!
drp, je weet niet eens hoe hun berging eruit ziet. Misschien hebben ze er een konijnenparadijs in gebouwd..
ambi-pure hangt hier ook gewoon in huis:)

Heb niet eens huisdieren.

Wel heb ik GEEN afzuigkap in mijn keuken (huurwoning).
Konijnen ruik je pas wanneer je ze niet vaak genoeg verschoond, de urine laat een nare geur achter.

De echte konijnengeur ( dus het voer, hooi en de konijntjes zelf ) stinkt toch niet?

Ik vind de manier hoe je het hier neer zet niet echt diervriendelijk overkomen. Denk je echt dat een konijn het leuk vindt om in toiletblokjeslucht te moeten leven?
quote:stukje_cake schreef op 23 mei 2010 @ 11:30:

Wij hebben boven de kattenbak zo'n ambi-pur stopcontactding zitten. Ja wij verschonen de kattenbak wel (1 a 2 keer per week),

Met die luchtverfrisser wordt het er wel beter op!Als ik heel eerlijk ben vind ik 1 a 2x per week schoonmaken niet heel veel. Toen mijn kat nog leefde haalde ik 2x per dag alle drollen en klonten eruit (klontvormig kattenbakgrit) en ging er ongeveer om de dag nieuw grit in. 1x per week ging de bak ook nog even in een sopje. Geen geurtjes van gehad, en ook echt niet zoveel werk als dat het nu misschien lijkt.
Mijn konijnen staan in de huiskamer en ik ruik helemaal niks. Ik ruik het nieuwe kruidenhooi wel als ik het in de kooi (of eigenlijk villa ) stop, maar dat vind ik wel lekker ruiken.

Het is gewoon een kwestie van goed schoonhouden. Ik verschoon elke dag de wc, en elke week al het stro en hooi (terwijl dat nog niet nodig is).

Een konijn in de berging lijkt me erg zielig om eerlijk te zijn.
quote:stukje_cake schreef op 23 mei 2010 @ 11:30:

Met die luchtverfrisser wordt het er wel beter op!nou ja zeg, mijn bek valt open, je verschoont je kattenbak 1 of 2 keer per week?? Ja natuurlijk heb je dan ambipur nodig, maar het zal hooguit wat verdoezelen. Kattenbakken moet je dagelijks verschonen. Konijnenhokken sop je elke week uit. En konijnen horen echt niet in een berging. Ze horen buiten met een flinke ren
Hmm ik heb ook geen last van een muffe geur. Overdags lopen onze konijntjes vrij in de tuin (rondom schuttingen) dus dat scheelt natuurlijk ook wel een berg. Als het straks 's nachts ook wat warmer is (ze zijn pas 2 mnd oud) gaan ze in een mooi ruim buitenhok. Maar ik heb al vaker konijnen gehad, en het is handig als je zo'n konijnenwc bak hebt. Daar doen ze dan hun behoefte in, en als je die regelmatig schoonmaakt heb je er geen last van hoor! En hooi/stro vind ik persoonlijk niet stinken! Lopen ze wel eens vrij rond? Ik persoonlijk vind het altijd zielig als zo'n konijn alleen maar in een bak zit weg te kwijnen..
Wat bizar, maar 1-2 keer per week je kattenbak schoonmaken. Ik doe dat ook elke dag en zeker als mijn kat heeft gepoept direct als ik het merk. Denk je dat het voor je kat leuk is om een gore kattenbak te moeten met een of andere vies chemisch 'parfum'. Trek voortaan je wc ook maar 1-2 keer per week door, eens kijken of je het dan nog steeds een goed idee vindt.
Konijnen zijn idd hele zindelijke dieren. Ze doen hun behoefte vaak op 1 plek in het hok. Zo moeilijk schoonmaken is het dus niet.

En die berging schrik ik wel van. Heb je daar uberhaupt ventilatie, of licht? Of is het meer een bijkeuken achtig iets?
Zielig voor de konijnen, in de berging. Heb ze in de woonkeuken en verschoon de (konijnen)wc elke dag, gewoon eruit scheppen en nieuw zaagsel erin. Hok staat open en ze lopen regelmatig in en uit en piesen of poepen nooit in huis. Als ze willen slapen gaan ze in het hok liggen.
quote:dolphin71 schreef op 23 mei 2010 @ 11:57:

Hmm ik heb ook geen last van een muffe geur. Overdags lopen onze konijntjes vrij in de tuin (rondom schuttingen) dus dat scheelt natuurlijk ook wel een berg. Als het straks 's nachts ook wat warmer is (ze zijn pas 2 mnd oud) gaan ze in een mooi ruim buitenhok. Maar ik heb al vaker konijnen gehad, en het is handig als je zo'n konijnenwc bak hebt. Daar doen ze dan hun behoefte in, en als je die regelmatig schoonmaakt heb je er geen last van hoor! En hooi/stro vind ik persoonlijk niet stinken! Lopen ze wel eens vrij rond? Ik persoonlijk vind het altijd zielig als zo'n konijn alleen maar in een bak zit weg te kwijnen..Je kent het risico van de roofvogel? Die zijn dol op tamme konijnen in afgeschermde tuinen. Makkelijke prooi!
Waar is de TO.

Wij hebben nog maar 1,5 week konijen en die plassen op één plaats (scheelt weer schoonmaken). Maar één keer in de week word die plaats en de konijnenkorrels opgeruimd.

Voer kan niet stinken, brokken en wortels stinken niet. Zelfs niet in de volle zon. (wel handdoek ervoor hangen). Verder rennen die van ons ook in de hele tuin. Maar plassen in de kooi.
quote:meds schreef op 23 mei 2010 @ 12:58:

[...]

Je kent het risico van de roofvogel? Die zijn dol op tamme konijnen in afgeschermde tuinen. Makkelijke prooi!Meds, die van ons zijn al bang van een merel die overvliegt. Is ook een roofvogel overgevlogen maar ze zochten direkt dekking (plus er hangt anti-reigerdraad over de tuin).
hmm raar ik heb m,n konijn ook in de woonkamer staan en ik ruik echt totaal niks en ik verschoon de bak 1x per week maar wat voor voeding geef je hem dan droge brokken? want het kan ook daar aan liggen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven