Niet fris ruikend wasgoed uit de wasmachine
maandag 16 augustus 2010 om 21:14

maandag 16 augustus 2010 om 21:30
Ik had dat in het begin ook, en heb de tips hierboven eerder gelezen en ook uitgeprobeerd. Dat werkte redelijk. Maar wat je zelf al suggereert, een te volle wasmachine, kan ook de boosdoener zijn. Bij mij rook alleen de handdoekenwas, en sinds ik die in tweeën heb opgesplitst is het probleem voorbij. Daarbij doe ik regelmatig azijn als wasverzachter gebruiken, goed voor de slangen en leidingen, en laat ik af en toe de witte handdoeken op 95graden draaien.

maandag 16 augustus 2010 om 21:36
* Eens in de 2 weken een was op 95 graden draaien, bijvoorbeeld je vieze vaatdoekjes.
* liefst op 60 graden wassen, kleding die echt niet kan opsparen en dan op 40 graden wassen.
* gebruik geen vloeibaar wasmiddel maar poeder
* niet teveel poeder, wasmachines van tegenwoordig verbruiken weinig water. Met handdoeken etc kan je meer wasmiddel gebruiken als bv een syntetische of fijne was, dat neemt het wasmiddel niet goed op.
* filter regelmatig schoonmaken.
* eens per kwartaal onderhoudsmonteurtje oid van HG gebruiken om je machine te reinigen
Helaas door schade en schande wijs geworden.
* liefst op 60 graden wassen, kleding die echt niet kan opsparen en dan op 40 graden wassen.
* gebruik geen vloeibaar wasmiddel maar poeder
* niet teveel poeder, wasmachines van tegenwoordig verbruiken weinig water. Met handdoeken etc kan je meer wasmiddel gebruiken als bv een syntetische of fijne was, dat neemt het wasmiddel niet goed op.
* filter regelmatig schoonmaken.
* eens per kwartaal onderhoudsmonteurtje oid van HG gebruiken om je machine te reinigen
Helaas door schade en schande wijs geworden.
maandag 16 augustus 2010 om 21:41
Komt er wel voldoende water in je wasmachine?
Ik had laatst het zelfde probleem, er een monteur bij gehaald, bleek dat de wasmachinekraan nogal verouderd was en door verkalking niet meer ver genoeg open kon, waardoor er nog maar heel weinig water in mijn wasmachine kwam.
Nieuwe kraan erop en ik was van mijn probleem af.
Ik had laatst het zelfde probleem, er een monteur bij gehaald, bleek dat de wasmachinekraan nogal verouderd was en door verkalking niet meer ver genoeg open kon, waardoor er nog maar heel weinig water in mijn wasmachine kwam.
Nieuwe kraan erop en ik was van mijn probleem af.
maandag 16 augustus 2010 om 21:43
quote:soessa schreef op 16 augustus 2010 @ 21:22:
Hallo Jillz,
Was je op lagere temperatuur alleen want dan krijg je ook de je wasgoed op den duur gaat ruiken.
Omdat te voorkomen kan je 1 keer per week op 90 graden wassen met soda in de trommel gooien is ook goed voor de kalk.
succesIk ga 't ook eens proberen.. Maar kan je je volgende was dan gewoon veilig wassen? Is de soda er dan voldoende uit gespoeld? Denk het wel eigenlijk, maar vraag het toch maar even na
Hallo Jillz,
Was je op lagere temperatuur alleen want dan krijg je ook de je wasgoed op den duur gaat ruiken.
Omdat te voorkomen kan je 1 keer per week op 90 graden wassen met soda in de trommel gooien is ook goed voor de kalk.
succesIk ga 't ook eens proberen.. Maar kan je je volgende was dan gewoon veilig wassen? Is de soda er dan voldoende uit gespoeld? Denk het wel eigenlijk, maar vraag het toch maar even na

maandag 16 augustus 2010 om 21:48
quote:BrambleIcefilter schreef op 16 augustus 2010 @ 21:43:
[...]
Ik ga 't ook eens proberen.. Maar kan je je volgende was dan gewoon veilig wassen? Is de soda er dan voldoende uit gespoeld? Denk het wel eigenlijk, maar vraag het toch maar even na Het is de bedoeling dat je een mengsel gebruikt van soda en azijn, succes.
[...]
Ik ga 't ook eens proberen.. Maar kan je je volgende was dan gewoon veilig wassen? Is de soda er dan voldoende uit gespoeld? Denk het wel eigenlijk, maar vraag het toch maar even na Het is de bedoeling dat je een mengsel gebruikt van soda en azijn, succes.