Niet fris ruikend wasgoed uit de wasmachine

16-08-2010 21:14 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allen..

Mijn/ons wasgoed komt na het wassen niet fris uit de wasmachine.

En dat is eigenlijk sinds ik een nieuwe heb, nu 2 maanden oud,.

Iemand een idee hoe dat kan?

Kan het zijn dat de machine te vol is? Dat zou ik nog kunnen bedenken..

Ik heb dit nooit eerder gehad.,

Gr v Jilzz
Hallo Jillz,

Was je op lagere temperatuur alleen want dan krijg je ook de je wasgoed op den duur gaat ruiken.

Omdat te voorkomen kan je 1 keer per week op 90 graden wassen met soda in de trommel gooien is ook goed voor de kalk.

succes
Wasluis! Trommel leeg laten draaien op 90 graden met een schep soda lost het probleem op.
Wasluis??

Nog nooit van gehoord. Wat is dat? Zal wel even google'n.

Ik was idd niet op hoge graden. Meestal op 30 of 40 graden..

Bednkt voor de tips betreft de soda..
Ik had dat in het begin ook, en heb de tips hierboven eerder gelezen en ook uitgeprobeerd. Dat werkte redelijk. Maar wat je zelf al suggereert, een te volle wasmachine, kan ook de boosdoener zijn. Bij mij rook alleen de handdoekenwas, en sinds ik die in tweeën heb opgesplitst is het probleem voorbij. Daarbij doe ik regelmatig azijn als wasverzachter gebruiken, goed voor de slangen en leidingen, en laat ik af en toe de witte handdoeken op 95graden draaien.
Hier zijn trouwens een hoop topics over, zoek even op wasluis in het Viva zoekvenster
quote:Xander68 schreef op 16 augustus 2010 @ 21:32:

Hier zijn trouwens een hoop topics over, zoek even op wasluis in het Viva zoekvenster Wat Xander zegt. (gaat niet alleen over wasluis)
Bij lage temperaturen worden de bacteriën in het wasgoed niet gedood (was laatst op tv bij Kassa geloof ik), dus ik was handdoeken, ondergoed en beddengoed tegenwoordig weer op 60 of 95 graden.
* Eens in de 2 weken een was op 95 graden draaien, bijvoorbeeld je vieze vaatdoekjes.

* liefst op 60 graden wassen, kleding die echt niet kan opsparen en dan op 40 graden wassen.

* gebruik geen vloeibaar wasmiddel maar poeder

* niet teveel poeder, wasmachines van tegenwoordig verbruiken weinig water. Met handdoeken etc kan je meer wasmiddel gebruiken als bv een syntetische of fijne was, dat neemt het wasmiddel niet goed op.

* filter regelmatig schoonmaken.

* eens per kwartaal onderhoudsmonteurtje oid van HG gebruiken om je machine te reinigen

Helaas door schade en schande wijs geworden.
Komt er wel voldoende water in je wasmachine?

Ik had laatst het zelfde probleem, er een monteur bij gehaald, bleek dat de wasmachinekraan nogal verouderd was en door verkalking niet meer ver genoeg open kon, waardoor er nog maar heel weinig water in mijn wasmachine kwam.

Nieuwe kraan erop en ik was van mijn probleem af.
quote:soessa schreef op 16 augustus 2010 @ 21:22:

Hallo Jillz,

Was je op lagere temperatuur alleen want dan krijg je ook de je wasgoed op den duur gaat ruiken.

Omdat te voorkomen kan je 1 keer per week op 90 graden wassen met soda in de trommel gooien is ook goed voor de kalk.

succesIk ga 't ook eens proberen.. Maar kan je je volgende was dan gewoon veilig wassen? Is de soda er dan voldoende uit gespoeld? Denk het wel eigenlijk, maar vraag het toch maar even na
quote:BrambleIcefilter schreef op 16 augustus 2010 @ 21:43:

[...]

Ik ga 't ook eens proberen.. Maar kan je je volgende was dan gewoon veilig wassen? Is de soda er dan voldoende uit gespoeld? Denk het wel eigenlijk, maar vraag het toch maar even na Het is de bedoeling dat je een mengsel gebruikt van soda en azijn, succes.
ik doe altijd een schep soda bij mn witte was blijft hij veel witter van dus het zal geen kwaad kunnen
Ik dacht dat het vetluis heette ipv wasluis hoor>?En daar zijn al heeeeeeeeel veeeeeeeeeeeeel topics over..
Maar wasluis/ vetluis onstaat toch na een tijdje als er steeds meer aangekoekte resten in de wasmachine zitten?

TO heeft het probleem al sinds ze een nieuwe wasmachine heeft, dan lijkt het me toch ergens anders aan te liggen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven