Nieuw kat en voeding

05-12-2013 08:03 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Misschien kunnen de katten dames mij advies geven.

Ik heb een kater overnomen hij is van mei 2012.

Het is een exotic of exotic mix.Hij eet heel erg veel zei de vorige eigenaar en heeft altijd honger.

Ik heb hem gewogen en hij weegt 3,2 kilo.Dit is te licht voor een kater van dit ras dus de dierenarts zei dat ik hem meer voer mag geven.

Hij kreeg gewoon supermarkt voer, ik had snel bij de supermarkt perfect fit indoor gekocht en wat brokjes in saus gekocht maar wilde hem beter voer geven, dus heb ook een zakje royal canon indoor gekocht.Nou had hij de eerste drie dagen gewoon geode poep.maar daarna nu eigenlijk diarree.

Ik heb hem vrijdag ontvlooid met advantage en maandag ontwormt.

Ook heeft hij gisteren een inenting gehad. zou die diaree door alles komen? Wat is nu slim, qua voer, gewoon de perfect fit mengen met Royal canin zodat ik daarop kan overgaan of de perfect fit weer geven want de eerst dagen had hij geen diarree. Ik geef hem nu sinds 1 dag morgens 30 grm en savonds ook 30 grm en dan om elf uur half twaalf iets van 10 grm.Nu miauw hij een stuk minder, dus volgens mij had hij ook echt honger.

graag jullie advies.. bedankt.
Waar heb je mee ontwormd? Advantage icm Drontal is echt geen probleem, ook niet icm een enting. Allemaal compleet verschillende stoffen zonder bijwerkingen op de kat.

Het zou gewoon stress kunnen zijn van de gang naar de DA icm met ander voer. Blijf niet te veel wisselen.
Dank...ja advantage.. Nu twee weken terug..hij heeft geen diarre meer.. Ik had perfect fit indore en royal canin indoor brokjes die at hij prima..nu ben ik overgegaan deze te mengen met applaws..goed voer zonder graan en 80%vlees..maar helaas hij laat ze merendeel liggen en vist de driehoek brokjes eruit..nu weet ik nieta welke het zijn die hij heel lekker vind want ik heb allles bijmekaar gegooid..het waren bolle driehoekjes en en wat puntige driehoek brokjes... Omdat hij de applaws niet echt at en de perfect fit mengeling met rc indoor bijna op was heb ik rc persian gekocht,,ronde brokjes.. Deze spuugt hij zelfs uit wat een kieskeurig beest zeg.. Wat adviseren jullie.. Gewoon even doorzetten en applews blijven mengen met de rc persian...want stond alweer op het punt om perfect fit te gaan halen bij de super.. Hij krijgt ook 100grm blikvoer van animonda carny per dag. Hij eet niet meer alle brokjes op(70)grm per dag.. Misschien is zijn honger weg...nu hij genoeg eten krijgt..
Kan je niet een klein schaaltje/bakje met brokjes altijd gevuld

neerzetten? Of eet hij alles in 1x op?

Ik zou blijven mengen wat je nu in huis hebt en later als alles bijna op is geven wat hij lekker vind bv Rc indoor...

Ik heb 2 katjes van 1 jaar en had bijna alle goeie brokjes en natvoer besteld en uitgeprobeerd.

Meeste eten ze wel maar met tegenzin,nu geef ik ze Rc indoor dat vinden ze beide toch het lekkerst en 2x per dag natvoer.

Ik vind dat je jouw kat echt lekker veel eten moet geven want hij is toch veelste licht en moet zwaarder worden (niet dik)

Verwen hem maar lekker volgens mij is het een vreetzakkie ;)

Ps. Mijn kat van 1 jaar weegt ongeveer 6 kilo

Hij is lang en gespiert.

Mijn poes van 1 jaar weegt ongeveer 3,5

Zij is echt klein maar ja een meisje denk ik dan....
Prrrr, mauw miawwwww.
Hier een foto.

Ik heb nu hele dag brokjes staan en hij eet niet alles op..zijn buikje lijkt dik maar hij heeft een dikke vacht.. En is heel fluffy..
Het is wel een kleine kater... Nu 18 mnd zou hij nog groeien?.ik geef hem nu zoveel eten als hij wilt.. Hij kwam vanmorgen weer on vijf uur..:(.. Echt irritant..wil dan spelen...blijft miauwen komt op bed gaat liggen en dan paar min later gaat hij weer naar beneden...en weer hard miauwen...
mooi beestje Vivameid! Ik denk wel dat hij nog groeit.

Maar kijk even uit met je foto-link: ik kom rechtstreeks op je facebookpagina uit. Weg privacy!!
Mijn kat kreeg ik ook toen hij anderhalf was, hij is in het half jaar dat ik hem heb ook echt nog wel gegroeid.

Is jouw kater gecastreerd? Daar kunnen ze ook dikker van worden.

De voermerken die je noemt zijn wel goed, zit veel vlees in en weinig granen / koolhydraten. Maar applaws at de mijne ook niet graag. Ze moeten trouwens ook vaak wennen aan voer met minder koolhydraten; vergelijk het met dat je zelf minder suikers gaat eten, da's ook wennen.
Mijn kleine kater is ook 1,5 en ik vind hem toch nog wel forser worden. Een half jaar geleden was hij 3,8 en bij de laatste vaccinatie drie weken geleden 4,3 kilo. Dat wordt nog wat

We hebben er nu ook een poes bij die vreselijk slecht eet. Tenminste in vergelijking met kater. Ze gaat wel af en toe naar haar voerbakje en neemt dan een paar brokjes. Ik ben daarom maar overgestapt van de Felix naar een graanvrij voer met wat meer calorieën (Canagan). Ze woog bij de dierenarts ook maar 3,7 kg. en ik had het idee dat ze was afgevallen sinds we haar uit het asiel hebben. Kijken of er nu weer wat bij komt met het nieuwe voer. Van het halve kuipje blikvoer 's avonds laat ze ook de helft staan.
Ja ik weet het heb de links weer weggehaald....
Ik ging net naast hem zitten want hij zat brokjes te eten..ik denk dat hij het lastig vind de ronde brokjes te pakken want als ik ze met mijn vinger aangeef eet hij ze gretig op..ook de applaws..zo heb ik heel zijn schoteltje gevoerd..over twee weken moet ik voor een enting en dan zal ik het de dierenarts wel vragen..hij heeft wel zijn gebit gechecked vorige keer... Misschien toch lastig eten door zijn platte gezicht ofzo

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven