Nieuw (T)huis

06-10-2010 10:28 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb mijn ideale huis toegewezen gekregen...........Maar kan het niet betalen. Ik heb momenteel een ww-uitkering en de huur van het huis is meer dan de helft van de uitkering. Ik baal hier enorm van en ik twijfel nog steeds. Wel of niet accepteren? Iedere maand mijn spaargeld aanspreken? Gatverdamme, wat een dilemma. Ik moet vóór vrijdag beslissen
Sja Twinkeling, je hebt helemaal gelijk. Je vraagt waarom dit huis zo belangrijk voor me is. Dit is al het tweede huis dat ik toegewezen heb gekregen in die straat. Het eerst bod heb ik afgeslagen omdat er een piepklein tuintje bij zat waar de hele dag schaduw is en als ik dan toch een tuintje krijg wil ik er ook lekker in de zon kunnen zitten. Er had een oude dame in gewoond die de boel behoorlijk had laten verslonzen en er moest echt heel veel aan gebeuren. Het huis wat ik nu kan krijgen voelde gewoon een thuis toen ik er ging kijken en er hoeft echt niks aan te gebeuren, alleen de vloerbedekking dan beneden. Ik kan alle verfkwasten lekker laten liggen en hoef er alleen een doek doorheen te halen en ik kan er in. Het grote voordeel is dan ook dat ik maar heel weinig tijd nodig heb om te verhuizen en dus ook korte tijd met dubbele huur zit. Als ik de sleutel krijg en mijn bed daarheen breng kan ik er al slapen en dan de vloerbedekking laten leggen en mijn spullen overbrengen. Dit moet haast in een week wel kunnen gebeuren. Ik denk er steeds aan en soms denk ik: Nee, niet doen, ff rustig afwachten op een andere kans. En soms denk ik: Ja doen!. Ik solliciteer veel maar in mijn branche is het nu erg rustig en het trekt pas in het voorjaar weer aan. Intussen solliciteer ik ook naar andere banen en ik wil echt alles aangrijpen om aan werk te komen. Ik heb rekening gehouden met stijgende kosten voor mijn berekening en een wasmachine of iets anders kan ik gelukkig nog wel betalen van mijn spaarcentjes. Maar het houdt inderdaad een keer op met die spaarrekening, daarin heb je helemaal gelijk. Ik ga maandag het gesprek aan, ga er nog een keer kijken en neem dan mijn besluit.

Bedankt voor je reactie die geen reactie is
Het is een huurhuis, mocht het financieel te hoog gegerepen zijn en vind je niet snel genoeg een nieuwe baan dan kun je zo weer vehuizen. Met een hypotheek zou ik je voor gek verklaren.
quote:sisisi schreef op 10 oktober 2010 @ 11:13:

Het is een huurhuis, mocht het financieel te hoog gegerepen zijn en vind je niet snel genoeg een nieuwe baan dan kun je zo weer vehuizen. Met een hypotheek zou ik je voor gek verklaren.Jij woont in zuidoost Groningen ofzo?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Is de belastingdienst wel de juiste instantie om na te gaan of je recht hebt op huurtoeslag o.i.d.? Nou ja, je hebt morgen al een gesprek met de woningbouwvereniging die je ook belangrijke informatie kan geven. Ik zou in ieder geval niet financieel krom gaan liggen voor deze perfecte woning. Verder zou je ook kunnen proberen om werk te vinden die misschien niet zo in jouw straatje ligt. Het hoeft niet voor de rest van je leven te zijn, je zult je er een stuk beter bij voelen en ben je ook financieel daadkrachtiger.
http://www.toeslagen.nl/reken/toeslagen/

Heb je dit zelf al geprobeerd!!??

En de woningbouw, heb je de woning toegewezen gekregen via woningnet of iets anders?

Op die site staan namelijk inkomsten tabellen

http://www.woningnet.nl/vragen_antwoord.asp

Dat geldt dan voor de woningen in de regio's die zij verhuren.

Succes
Als je het nu niet kunt betalen, dan kun je het niet betalen. Waarom dan niet gewoon wachten totdat er een nieuwe kans voorbij komt als je wel weer ruimer in je geld zit?

Ik begrijp niet zo goed waarom je je hoofd vrijwillig in een financiële strop steekt. Nu kun je je redden maar je iedere maand zorgen maken waar je de rekeningen van moet betalen is NIET fijn. Op zijn zachtst gezegd.
quote:himalaya schreef op 10 oktober 2010 @ 11:31:

[...]

Jij woont in zuidoost Groningen ofzo?Nee, randstad.
Klinkt stom, maar als ik in 2010 3000 euro minder inkomsten heb, heb ik al recht op 122 euro huurtoeslag per maand..................Zo vragen ze toch om maar een minder betaalde baan te nemen of in de ww te blijven of ben ik nou gek?
verkeerd topic
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ik ben er weg van, tot later

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven