Nieuwbouw woning - tips badkamer?
woensdag 31 januari 2018 om 13:33
Hoi allemaal,
Wij hebben ja gezegd op een nieuwbouw woning! Onwijs leuk natuurlijk en we moeten nu al snel nadenken over de badkamer en keuken (tenminste waar het leidingwerk moet komen te liggen o.a.) Ons idee is om een inloop douche te nemen met toilet, dubbele wastafel, vloerverwarming en designradiator en daarbij nog een smalle hoge kast om handdoeken in te bewaren (ook al twijfel ik hier nog over aangezien ik soms lees dat de handdoeken nog vochtig worden ondanks dat het in een kast zit?). Genoeg vulling dacht ik zo. Betreft een badkamer van 2,4 bij 3,15m.
Zijn er nog andere tips waar ik rekening mee kan houden in de badkamer? We hebben zelf nu maar een minimalistische badkamer dus ik heb natuurlijk wel ideeën maar misschien zijn er mensen die ook zelf een badkamer hebben laten zetten en iets anders hadden willen laten doen?
Wij hebben ja gezegd op een nieuwbouw woning! Onwijs leuk natuurlijk en we moeten nu al snel nadenken over de badkamer en keuken (tenminste waar het leidingwerk moet komen te liggen o.a.) Ons idee is om een inloop douche te nemen met toilet, dubbele wastafel, vloerverwarming en designradiator en daarbij nog een smalle hoge kast om handdoeken in te bewaren (ook al twijfel ik hier nog over aangezien ik soms lees dat de handdoeken nog vochtig worden ondanks dat het in een kast zit?). Genoeg vulling dacht ik zo. Betreft een badkamer van 2,4 bij 3,15m.
Zijn er nog andere tips waar ik rekening mee kan houden in de badkamer? We hebben zelf nu maar een minimalistische badkamer dus ik heb natuurlijk wel ideeën maar misschien zijn er mensen die ook zelf een badkamer hebben laten zetten en iets anders hadden willen laten doen?
woensdag 31 januari 2018 om 13:41
woensdag 31 januari 2018 om 13:45

woensdag 31 januari 2018 om 13:45
Wij hebben wc niet in de badkamer maar in aparte ruimte. Echt ideaal, huis hebben we zo gekocht maar sinds bezichtiging van onze woning dus, werd dat een eis op ons eisenlijstje.
Als je de ruimte boven niet hebt (en aansluitingen weet ik het) dan houdt het op natuurlijk, maar yay.
O en de designer-radiator in de badkamer, lelijk ding, maar kunnen 2 handdoeken ophangen om te drogen (voor ze de wasmand ingaan enzo)
Vloerverwarming in badkamer is ook hemels. Regen/stortdouche.
Als je de ruimte boven niet hebt (en aansluitingen weet ik het) dan houdt het op natuurlijk, maar yay.
O en de designer-radiator in de badkamer, lelijk ding, maar kunnen 2 handdoeken ophangen om te drogen (voor ze de wasmand ingaan enzo)

Vloerverwarming in badkamer is ook hemels. Regen/stortdouche.

woensdag 31 januari 2018 om 13:53
https://www.mechanischeventilatie.net/a ... -badkamer/
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
woensdag 31 januari 2018 om 13:53
Ik zou absoluut je toilet niet in je badkamer laten plaatsen, maar in een eigen ruimte op de gang. Een tweede toilet is wel heerlijk dus zou hem niet helemaal weg laten.
Maar die tip had je al gehad. Wel een goeie tip
Verder vind ik het zelf prettig om twee douchekoppen te hebben die ook tegelijk aan kunnen staan. Ideaal als je met partner tegelijk doucht.
Maar die tip had je al gehad. Wel een goeie tip

Verder vind ik het zelf prettig om twee douchekoppen te hebben die ook tegelijk aan kunnen staan. Ideaal als je met partner tegelijk doucht.
suze27 wijzigde dit bericht op 31-01-2018 13:57
76.13% gewijzigd

woensdag 31 januari 2018 om 13:55
woensdag 31 januari 2018 om 13:57
goede tip!Kaaaaaaaatje schreef: ↑31-01-2018 13:44Ik ben altijd blij als ik de douche aan kan doen zonder er al onder te moeten staan. Dus dat de kraan aan de zijkant zit en niet aan de kant waar je tegen aan kijkt als je de douchen binnen wilt stappen.
woensdag 31 januari 2018 om 13:58
Ja zonde is dat he.
Wij wilden niet boren in onze mooie nieuwe tegelwand dus hebben zo'n doucherek aangeschaft met een vacuümsysteem. (Nis wilden we wel, maar werd praktisch wat lastiger)
woensdag 31 januari 2018 om 14:00
Ik heb een klein muurtje. Nis kon ook niet.
woensdag 31 januari 2018 om 14:09
Ik heb een prachtig rooster in de douche. Helaas is het afvoerputjedekseltje ( is dat een woord ) snel vol waardoor de boel dan overloopt. Na elke douche/scheer/lange haren wasbeurt moet dit roostertje schoongemaakt worden Misschien ook iets om erg in te houden.
woensdag 31 januari 2018 om 14:11
woensdag 31 januari 2018 om 14:18
woensdag 31 januari 2018 om 14:19
blijfgewoonbianca schreef: ↑31-01-2018 14:18Als je een kastje met spiegel koopt ; diep genoeg voor je oplader van de tandenborstel. En natuurlijk met een stopcontact er in gemaakt. En met verlichting. Zorg voor een handig stopcontact zodat je voor de spiegel je haar kunt fohnen oid
woensdag 31 januari 2018 om 14:22
Wij hebben nu ook een regendouche.
Let er op dat je een geschikte afvoer plaatst die de grote hoeveelheid water kan afvoeren.
Ik heb ook een gewone douchekop naast de regendouche.
Vind ik ook erg fijn.
Idd iets om je flessen in of op te zetten.
Ik heb ze nu nog op de grond staan, naast dat het rommelig staat ( al ruim ik ze na het douchen wel trouw op) is het gewoon super onhandig dat gebuk onder de douche om je fles te pakken.
Ik zoek er nog iets moois voor zonder in de muur te moeten boren.
Die plastic rekken met zuignappen vind ik afschuwelijk.
Let er op dat je een geschikte afvoer plaatst die de grote hoeveelheid water kan afvoeren.
Ik heb ook een gewone douchekop naast de regendouche.
Vind ik ook erg fijn.
Idd iets om je flessen in of op te zetten.
Ik heb ze nu nog op de grond staan, naast dat het rommelig staat ( al ruim ik ze na het douchen wel trouw op) is het gewoon super onhandig dat gebuk onder de douche om je fles te pakken.
Ik zoek er nog iets moois voor zonder in de muur te moeten boren.
Die plastic rekken met zuignappen vind ik afschuwelijk.