Nieuwbouw woning - tips badkamer?

31-01-2018 13:33 65 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,
Wij hebben ja gezegd op een nieuwbouw woning! Onwijs leuk natuurlijk en we moeten nu al snel nadenken over de badkamer en keuken (tenminste waar het leidingwerk moet komen te liggen o.a.) Ons idee is om een inloop douche te nemen met toilet, dubbele wastafel, vloerverwarming en designradiator en daarbij nog een smalle hoge kast om handdoeken in te bewaren (ook al twijfel ik hier nog over aangezien ik soms lees dat de handdoeken nog vochtig worden ondanks dat het in een kast zit?). Genoeg vulling dacht ik zo. Betreft een badkamer van 2,4 bij 3,15m.

Zijn er nog andere tips waar ik rekening mee kan houden in de badkamer? We hebben zelf nu maar een minimalistische badkamer dus ik heb natuurlijk wel ideeën maar misschien zijn er mensen die ook zelf een badkamer hebben laten zetten en iets anders hadden willen laten doen?
Een spiegel met verwarming tegen condens!
ik heb de handdoeken ook gewoon in een kast in de badkamer (wel met deurtje ervoor ;-) en nooit problemen mee gehad,onze badkamer is oud en heeft slechte ventilatie dus in een moderne lijkt het me helemaal geen probleem.

Die spiegel zou ik ook doen!
Ik ben altijd blij als ik de douche aan kan doen zonder er al onder te moeten staan. Dus dat de kraan aan de zijkant zit en niet aan de kant waar je tegen aan kijkt als je de douchen binnen wilt stappen.
Laat je de vloer doortegelen in de inloopdouche ?
Kies dan zorgvuldig tegels uit met een hoge antislip waarde.

Ik heb tegels die echt stroef blijven, ook als ze nat zijn.
Echt de perfecte tegel.
Voorheen had ik gladde tegels, en ging ik nogal eens bijna in een spagaat.
Wij hebben wc niet in de badkamer maar in aparte ruimte. Echt ideaal, huis hebben we zo gekocht maar sinds bezichtiging van onze woning dus, werd dat een eis op ons eisenlijstje.
Als je de ruimte boven niet hebt (en aansluitingen weet ik het) dan houdt het op natuurlijk, maar yay.

O en de designer-radiator in de badkamer, lelijk ding, maar kunnen 2 handdoeken ophangen om te drogen (voor ze de wasmand ingaan enzo) :proud:

Vloerverwarming in badkamer is ook hemels. Regen/stortdouche.
Ik heb de handdoeken in een open kast, in een oude badkamer zonder ventilatie, en nog niets gemerkt van vochtige handdoeken om eerlijk te zijn..
Automatische afzuiger .
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Douchetegels onlangs vervangen door prachtige platen zonder naden die vies worden en niet schoon te maken zijn meer! :heart:
blijfgewoonbianca schreef:
31-01-2018 13:47
Automatische afzuiger .
https://www.mechanischeventilatie.net/a ... -badkamer/
Als het kan idd de wc apart. Handdoeken kunnen gewoon in de badkamer. En als je geen ruimte hebt om bad en douche apart te doen, dan zou ik kiezen voor alleen een douche (maar die keus heb je al gemaakt).
Ik zou absoluut je toilet niet in je badkamer laten plaatsen, maar in een eigen ruimte op de gang. Een tweede toilet is wel heerlijk dus zou hem niet helemaal weg laten.

Maar die tip had je al gehad. Wel een goeie tip :mrgreen:

Verder vind ik het zelf prettig om twee douchekoppen te hebben die ook tegelijk aan kunnen staan. Ideaal als je met partner tegelijk doucht.
suze27 wijzigde dit bericht op 31-01-2018 13:57
76.13% gewijzigd
Zorg voor een nisje / rand waar je shampoo etc op kan staan in de douche.
Zorg voor ventilatie-systeem met genoeg standen, ook compleet uit.
Mijn ouders woning heeft ook ventilatie-systeem maar geen stand nul/0/uit, die hebben wij wel. Erg fijn dat dat ding niet hele dag aan het zuigen is hoor, ook niet op zachte stand als er geen gebruik van ruimte word gemaakt.
Afbeelding

Prachtig; maar al je spullen staan op de grond.
Kaaaaaaaatje schreef:
31-01-2018 13:44
Ik ben altijd blij als ik de douche aan kan doen zonder er al onder te moeten staan. Dus dat de kraan aan de zijkant zit en niet aan de kant waar je tegen aan kijkt als je de douchen binnen wilt stappen.
goede tip!
31-01-2018 13:56
Afbeelding

Prachtig; maar al je spullen staan op de grond.

Ja zonde is dat he.

Wij wilden niet boren in onze mooie nieuwe tegelwand dus hebben zo'n doucherek aangeschaft met een vacuümsysteem. (Nis wilden we wel, maar werd praktisch wat lastiger)
Afbeelding

Regendouche is tegenwoordig je-van-het, maar soms wil je ook douchen zonder dat je haar nat wordt. Ik heb dus zowel een regendouche als een " gewone " .
Suze27 schreef:
31-01-2018 13:58
Ja zonde is dat he.

Wij wilden niet boren in onze mooie nieuwe tegelwand dus hebben zo'n doucherek aangeschaft met een vacuümsysteem. (Nis wilden we wel, maar werd praktisch wat lastiger)
Ik heb een klein muurtje. Nis kon ook niet.
Je bent een bad vergeten :lol:
Ik heb een prachtig rooster in de douche. Helaas is het afvoerputjedekseltje ( is dat een woord ) snel vol waardoor de boel dan overloopt. Na elke douche/scheer/lange haren wasbeurt moet dit roostertje schoongemaakt worden Misschien ook iets om erg in te houden.
Als je kinderen hebt of hoopt te krijgen: een bad. Ik ben toch gaan verbouwen uiteindelijk zodat we lekker in bad kunnen.

Zo min mogelijk voegen scheelt schoonmaakwerk.

Handdoeken over je desigradiator kost veel energie (en op een gewoon rek drogen ze ook).

Investeer in goede verlichting.
Als je een kastje met spiegel koopt ; diep genoeg voor je oplader van de tandenborstel. En met verlichting. Zorg voor een handig stopcontact zodat je voor de spiegel je haar kunt fohnen oid
31-01-2018 14:18
Als je een kastje met spiegel koopt ; diep genoeg voor je oplader van de tandenborstel. En natuurlijk met een stopcontact er in gemaakt. En met verlichting. Zorg voor een handig stopcontact zodat je voor de spiegel je haar kunt fohnen oid
Wij hebben nu ook een regendouche.
Let er op dat je een geschikte afvoer plaatst die de grote hoeveelheid water kan afvoeren.

Ik heb ook een gewone douchekop naast de regendouche.
Vind ik ook erg fijn.

Idd iets om je flessen in of op te zetten.
Ik heb ze nu nog op de grond staan, naast dat het rommelig staat ( al ruim ik ze na het douchen wel trouw op) is het gewoon super onhandig dat gebuk onder de douche om je fles te pakken.
Ik zoek er nog iets moois voor zonder in de muur te moeten boren.
Die plastic rekken met zuignappen vind ik afschuwelijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven