nieuwbouwhuis, tips?

17-10-2010 11:34 153 berichten
Het is zo goed als zeker, we gaan een nieuwbouwhuis kopen wat op dit moment gebouwd wordt! Dus we kunnen nu nog evt. wensen/veranderingen doorgeven.

We willen graag op elke (slaap)kamer een telefoon en sateliet aansluiting.

Extra wasmachine aansluiting op zolder (nu alleen in de badkamer).

Electriciteit in de garage.

Wie heeft er verder nog tips? Waar moeten we aan denken?
Alle reacties Link kopieren
Wij laten schoonvader de buitenkraan aanleggen, scheelt weer 600 euro :-D
Wij hebben niet echt een officiele hypotheek, hebben familie die ons het geld lenen, wij betalen dan daarover rente en aflossing, dus ik denk een soort van annuiteitenhypotheek. Maar ik heb me er dus absoluut niet in verdiept.

En we huren nu nog, zal zo blij hier weg te zijn, zitten nu 3 hoog zonder lift, ben het gesleep met kind behoorlijk zat.

We hebben straks (zou zo blij zijn als we straks bij de notaris ondertekend hebben) de helft van een 2 onder 1 kap, met kelder en zolder! Verheug me nu al op alle ruimte!
Kost een buitenkraan 600 euro bij jullie? Wat een afzetters!
Jeej mosterd 600 euro, die van ons was volgens mij 290 euro. Nog veel geld maar ok!

Waarom wij banksparen hebben gekozen. Lijkt ons een goed, duidelijk en veilig product zonder veel risico. Verder is de materie ook zo veel en ingewikkeld. Wij wilden sowieso niks met beleggen.

Stucen raden ze inderdaad niet aan i.v.m. de kans op scheuren. Maar wij willen ook absoluut geen behang dus zit er niets anders op. En ik vind stucwerk ook gewoon het mooist. Mijn ouders en nichtje hebben ook in een nieuwbouwhuis gestuct en weinig scheuren en niet opvallend dus ik hoop dat dat bij ons ook zo is! En anders ooit in de toekomst weer een keer over, maar dit zou dan alleen in de woonkamer zijn. Boven maakt mij niet zoveel uit.

Behang hou je ook niet voor altijd.

Wij hebben een hoekwoning met drie verdiepingen. 2 slaapkamers boven (was wel mogelijk drie maar willen lekker ruime kamers) en dakkapel op zolder en mogelijkheid tot derde slaapkamer.

Jullie huizen klinken ook goed!! Het duurt alleen allemaal zo lang he!!

Maar voor je het weet heb je de sleutel en slaat de stress toe dat je over een maand moet verhuizen hahaha dat is hier tenminste. Moet nog veel inpakken!!
Wij hebben de binnenmuren altijd geschilderd met een goede muurverf bij onze nieuwbouwwoningen en gaan dat bij de volgende weer doen. Het ziet er uit als glad gestuct. Als de muren een beetje netjes afgewerkt zijn en er is iemand die behendig is met afwerken enz, dan gaat dat prima.

We moeten nog wachten tot de zomer en dan is ons nieuwe huis klaar. Wij krijgen een 2-onder-1 kap met 4 (oeps) verdiepingen. Dat is best lekker, dan krijgen de kinderen een eigen verdieping.
Wij gaan nu overwegen of we de tegelvloer direct door de aannemer laten leggen of pas na oplevering. Lijkt me wel prettig als deze er al in ligt. Het is alleen wat duurder.

De keuken wordt pas na oplevering geplaatst en dan is het wel fijn als de vloer er in ligt.

We krijgen straks vloerverwarming, dat lijkt me erg fijn .

Bij ons zat er al een buitenkraan bij, we hebben die laten verplaatsen en er een putje onder laten maken. (ook makkelijk). Kosten 100 euro.

Wellicht nog een tip: kijk eens naar de ramen op de verdiepingen: als je hier overal draaikiepramen van laat maken, scheelt dat veel ongemak of kosten bij het ramen wassen. In onze huidige woning kunnen we niet alle ramen van binnen uit wassen en het is te hoog om met een ladder te doen. De 200 euro die we meer betalen hebben we er zo uit.
Ben benieuwd hoe het stucwerk wordt!

Wordt het met verfen niet erg hobbelig?
Als het goed is niet! We gaan zo kijken!!
Wij hebben 6 jaar geleden op de gehele benedenverdieping, de gang en het trappenhuis stucwerk laten aanbrengen in onze nieuwbouwwoning. Er is nog steeds geen scheur te bekennen, dus het kan ook heel goed gaan.
Ik ben ontzettend aan het schoonmaken (nou ja, zo dan, eerst even koffie en de laatste dingen inpakken) in ons nieuwe grote nieuwbouwhuis, morgen verhuizen!
Gaaf Mac!!! Heerlijk morgen verhuizen!! Hebben jullie lang geklust??

Meel fijn dat al jullie stucwerk nog helemaal goed is!! Ik hoop dat dat bij ons ook zo wordt!

Het stucwerk is al wel heeel mooi, ze gaan volgende week schilderen en dan is het klaar!!

Ben ook ook wel blij mee dan kunnen we verder, dit was toch wel even het grootste project en geeft ook veel rommel!

Hoe is het met jou mosterd al dingen besloten rondom de hypotheek?
Mac, gefeliciteerd met je huis! Ik hoop dat het verhuizen goed gaat met dit weer.

Miekie, fijn dat het stucwerk mooi is geworden, misschien dat wij het dan tegen die tijd ook wel laten doen. Ik vind dat strakke wel erg mooi,

We twijfelen nog steeds over de hypotheek, volgende week weer een gesprek met een adviseur, dus ik hoop dat we dan de knoop weten door te hakken!
Dank je! Ik ben toch een beetje blij zenuwachtig, het is nog erg vroeg.

We hebben alles laten doen, 5 weken in totaal en het is zo mooi geworden!
Gefeliciteerd Mac, lekker vanaf vandaag in je nieuwe huis!!!

Ben je ook vrij de komende weken.

Wij laten ook veel doen en ik denk dat het ook heel mooi wordt!! Bij ons nog een kleine 3 weken en we gaan verhuizen!!
Dat is een leuk vooruitzicht Miekie. Ga je zelf verhuizen of laat je het een verhuisbedrijf doen? Wij hebben het laatste gedaan en het is ontzettend goed bevallen, het is zo snel gegaan en geen enkele beschadiging.

En mijn huis is nu al helemaal thuis, ik vind het zo fijn hier!
Mac, wat hebben jullie ong. betaald voor het verhuisbedrijf? Ik overweeg het ook nog steeds, denk dat ik een aantal laat langskomen voor een prijsopgave.
Daar ben ik ook wel benieuwd naar Mac.

Wij gaan het zoals het er nu naar uit ziet zelf doen!
Ook ik ben benieuwd.

We overwegen een bedrijf in te schakelen voor onze verhuizing straks.
Wij wonen 3 hoog, zonder lift en ik zie er zo tegen op alles weer naar beneden te moeten slepen...
Kan ik me voorstellen: dan zou ik ook kiezen voor een verhuizer.

Wij wonen in een huis gewoon op de begane grond. Alleen hebben we binnen 4 verdiepingen. En natuurlijk geen lift ;)
Hier bieden zich in het huis aan huis blaadje verhuisbedrijven zich aan, 3 man, 3 uur en 1 vrachtwangen(tje) voor 100 euro! Dat vind ik wel heel goedkoop, in 6 uur zouden ze het dan toch wel moeten kunnen klaren, dus dan zou het maar 200 euro zijn?
En 4 verdiepingen in je huis? incl kelder dan?
200 euro vind ik onwaarschijnlijk weinig. Is dit wit?

Let op verantwoordelijkheid en zo voor als er eentje van de trap valt of zo.

Nee, niet eens een kelder. We hebben een heel hoog huis met een relatief klein oppervlak. Beneden een woonkeuken, daarboven woonkamer + studeerkamer en dan nog de slaapkamers over 2 verdiepingen. En ook nog een kleine bergzolder.
Geen idee of het wit of zwart is, ik denk eerlijk gezegd wel weet, er staan er meerdere in, en er is hier geen minimum loon.....

Ga er binnenkort wel achter aan bellen, want voor zo'n bedrag ga ik echt niet allemaal vrienden optrommelen
Dat klinkt goed inderdaad die prijs!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven