nieuwbouwhuis

12-12-2014 23:12 2859 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend en ik zijn misschien van plan om een nieuwbouw huis te kopen.

Ik ben mij aan het verdiepen in kosten, dingen waar je rekening mee moet houden enz.

Nu vraag ik mij af zijn er meer mensen die een nieuwbouw woning (redelijk recent) hebben gekocht? Zo ja op wat voor kosten kun je rekenen na het tekenen van de koopakte? Ik lees termen als bouwrente en depotrente.

Wat ik mij verder nog afvroeg was, Stel je ondertekend de koopakte in Maart. Je huis wordt opgeleverd in januari het jaar daarop. Moet je dan al betalen voor je hypotheek? Hoe gaat dit in zijn werk?

Hopelijk zijn er mensen hier op het viva forum die wat ervaringen willen delen.
Alle reacties Link kopieren
bij keramisch parket heb je geen last van scheurvorming, wel belangrijk om de vloer goed te behandelen ( bij ons moet hij geschuurt worden ivm anhydriet vloer) en de vloerverwarming al een dag of 2 voor het leggen uit te zetten en pas weer aan na min 6 weken.
Alle reacties Link kopieren
Interessante discussie over de vloeren. Ik volg het.
We zitten nu nog in he badkamerstadium. Man wat ben ik me rot geschrokken van de offerte. Zo'n 11.000 euro voor een niet ingewikkelde badkamer: vloerverwarming, dubbele wastafel met spiegelkast, inloopdouche en toilet. En ja, vooral de manuren tikken aan. Maar wij hebben echt twee linkerhanden.
Inmiddels wat geïnformeerd in de vriendenkring en nu merk ik dat onze offerte redelijk normaal is.
Wat een geld!
Alle reacties Link kopieren
das echt geen dure badkamer. Onze badkamer van huidige huis (zonder vloerverwarming, met bad en douche in bad, wc, enkele wastafel en hoge kast, kostte destijds €12500,00
Ik ben hier al sinds 2003, maar dat schijnt Viva niet te kunnen weergeven
Over de badkamer: Mijn man heeft twee keer een badkamer zelf gemaakt. Wat erg scheelde was de spullen vanuit duitsland te bestellen.
Kun je niet met zo iemand die het komt bouwen afspreken dat je bepaalde zaken zelf besteld? En dan alleen de manuren betalen?
Onze buren doen dat zo met hun aannemer, die kijkt dan mee met wat ze bestellen zodat ze de juiste hoeveelheid bestellen en passende spullen enzo.
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn ook van plan zelf de badkamers te maken.

Overigens: we zijn gestart! Vandaag alles laten uitgraven.
Tot nu toe hebben we alleen nog maar financiele meevallers. Uitgraven was 6000 minder dan begroot, materiaalkosten 4000 minder dan begroot. Maar wij doen veel zelf en kennen mensen uit het wereldje.
Zo spannend! Ik vind tot nu toe alles mooier dan verwacht:).
Het-groepje schreef:
30-07-2017 11:20
Ikzelf vind deze kleur inderdaad wat trendgevoelig maar een visgraatvloer op zich heel tijdloos.
Ik had als ik een grotere ruimte had dit graag gewild (maar man keek al moeilijk)

Afbeelding
De tweede foto hebben wij. Hij is erg mooi vinden wij. Alleen ziet je met licht inval er alles op
Alle reacties Link kopieren
Heel mooi!
Ik ben hier al sinds 2003, maar dat schijnt Viva niet te kunnen weergeven
Wij hebben eindelijk het koopcontract getekend en de aanvraag voor de hypotheek gaat deze week de deur uit. Voorbehoud van financiering is 8 weken en ze hopen begin november te beginnen met bouwen. :blob:
Alle reacties Link kopieren
Whoopwhoop
Gefeliciteerd!
Gefeliciteerd inkie!
Spannend julia.
Zo Julia goedkoper dan verwacht is echt fijn. Meestal is het duurder dan verwacht ;)
Alle reacties Link kopieren
Bouwvak is afgelopen en bij de eerste twee blokken zijn al casco's neergezet van de begane grond en eerste verdieping. Mijn blok zit daar nog niet bij. Vrijdag weer even kijken. Ik denk dat voor de kerst het dak er wel op zit
Ik heb het hele topic doorgelezen, nou ja je kan maar niks te doen hebben verder :biggrin:

We zitten te wachten op de hypotheekofferte dan kunnen we eindelijk op vakantie, ben er aan toe na deze drukke tijd. We zijn ondertussen verhuisd en hebben alles uitgezocht voor de nieuwbouw. Dus badkamer, keuken, de indeling, de leidingen en stopcontacten. Nu dus achterover gaan zitten en wachten tot ze gaan bouwen en dan volgend jaar maar eens serieus gaan nadenken over vloeren en muren.

Maar wat komen er toch veel kosten bij allemaal zeg, hoewel we daar wel op gerekend hadden maar stiekem hoop je dat het nog meevalt. Wat wel fijn is is de hypotheekrente voor 30 jaar vast op 2.89% (volgens de adviseur) :cheer2:

De bouwvak is over denk ik dus er zal wel weer overal gewerkt worden. Wonen de mensen in de nieuw opgeleverde huizen allemaal naar hun zin?
Alle reacties Link kopieren
Deze week getekend voor de hypotheek- en leveringsakte. De bouw gaat binnenkort beginnen!
Het tekenmoment bij de notaris was tegelijk met meerdere nieuwe bewoners, het was wel leuk om alvast een aantal nieuwe buren te leren kennen.
essychan schreef:
31-08-2017 10:56
Deze week getekend voor de hypotheek- en leveringsakte. De bouw gaat binnenkort beginnen!
Het tekenmoment bij de notaris was tegelijk met meerdere nieuwe bewoners, het was wel leuk om alvast een aantal nieuwe buren te leren kennen.
Gefeliciteerd! Wat fijn dat ze gaan beginnen.
Staat er bij jullie ook een webcam op? Ik denk dat ik straks de hele dag ga zitten kijken :hihi:
Alle reacties Link kopieren
_Inkie_ schreef:
31-08-2017 22:32
Gefeliciteerd! Wat fijn dat ze gaan beginnen.
Staat er bij jullie ook een webcam op? Ik denk dat ik straks de hele dag ga zitten kijken :hihi:

Nee, helaas geen webcam. Hebben jullie dat wel? Dat is wel gaaf! Alles in de gaten houden hihi.
Alle reacties Link kopieren
Het is even stil geweest van mijn kant. Er gebeurde weinig. Inmiddels is de bouw begonnen en ligt de fundering erin.

Ik heb zojuist een offerte van een schilder ontvangen. 5800 euro om alle muren op de begane grond en eerste verdieping te schuren, egaliseren, vliesbehang erop en verven. Ik had het niet goedkoop verwacht, maar schrik wel van deze prijs. Ik ga nog maar wat offertes opvragen. Iemand ervaring met de prijs voor een schilder?
Alle reacties Link kopieren
@Zizo wij waren 3000,00 kwijt voor ons huis ( renovlies en latex, ook 4 accent kleuren en vernis in keuken.
Dit is incl zolder de 2 muren ( niet de schuine bruine platen)

Weet niet hoe groot je huis is, daar natuurlijk afhankelijk van.
Van ons zo'n 254 m3 volgens factuur.
( 135 m2)
Alle reacties Link kopieren
Dat is nog een flink verschil vergeleken met jullie. Onze woning is 160 m2, maar het muuroppervlak weet ik zo gauw niet. Zit er bij jullie ook het schuren en egaliseren van de wanden bij in?
Ik merk dat de laatste maanden de prijzen qua manuren flink stijgen. Ze hebben werk zat, dus kunnen het blijkbaar vragen.
Alle reacties Link kopieren
Jua zijn ze direct na oplevering begonnen met de muren? Ik lees dat je ivm bouwvocht eerst een aantal weken moet opstoken volgens een protocol om de kans op bouwscheuren te verkleinen. Tsja, wat kan dan wel gedaan worden in een pas opgeleverd huis. Hoe hebben jullie dat gedaan?
Alle reacties Link kopieren
Rustig hier! Weinig nieuws?

Hier gaat het best hard qua bouw. Bij de eerste huizen zit het dak er al op en zijn ze aan het metselen. Bij mijn huis zijn ze nog niet zo ver. Wel alweer 3 rekeningen om te betalen.
Ben me al voorzichtig aan het oriënteren op aankleding etc. Maar blijf het lastig vinden omdat de planning zo vaag is: tweede kwartaal.
Alle reacties Link kopieren
@ Zizo: Ik begin me inderdaad ook ernstig af te vragen wat je nu eigenlijk wel snel na oplevering kunt doen. Want eigenlijk staan de muren toch vrij hoog op de prioriteitenlijst qua volgorde.

@ Standjutter: Ik was het topic eigenlijk vergeten. Maar bij ons is de bouw nu in volle gang. Een groot deel van de begane grond en eerste verdieping staat, dus nu wordt ons huis eindelijk drie-dimensionaal :). Leuk om een keer meer dan een tekening te kunnen zien.
Over aankleding denk ik nu even niet na; ik heb mezelf even pauze gegeven. En ook onze planning is nog altijd vaag, ze geven geen enkele prognose.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben nu een half jaar de sleutel van ons nieuwbouwhuis en wonen er nu een paar weken in.

Wij zijn gelijk begonnen met de muren hoor. Scheuren ga je niet tegen, dat heeft ook te maken met het werken van her huis. Bovendien heb je het vocht er niet zomaar uit. De bouwer heeft hier trouwens tijdens de bouw wel een aantal keer zo'n opstartprotocol gevolgd. Ik vond het alles meevallen hoe vochtig het was. Bij ons was het juist weer te warm om te behangen/verven Haha.

Voor de vloer is het wel belangrijk om die zo droog mogelijk te krijgen voordat je m laat leggen.

Wat een geld en geregel allemaal he. Ben blij dat wij alles gehad hebben... en dan nog verzin je van alles (tuin, zonwering, aankleding, op maat gemaakte kasten etc).

Maar als je er eenmaal zit: heerlijk genieten!
Alle reacties Link kopieren
Ja we zijn vrijwel meteen met de muren begonnen zoals iedereen.

Tijdens de bouw, zeker de laatste weken hebben ze sowieso al blazers staan en ook de vloerverwarming is opgestookt door aannemer.

Scheurvorming is bij nieuwbouw aktijd risico.
Wij hebben bewust voor renovlies gekozen om die reden.
ik weet van onze buren die het beneden hebben laten stuccen dat die al her en der scheuren hebben.
Wij hebben na ruim half jaar nog steeds strakke muren.
Plafonds zijn gespoten tijdens bouw en daar 2 a 3 lelijke plekken door uitzetting.
Zie je vooral als je er op Let.

We hebben wel advies ivm vocht gekregen op zolder achter de knie - Schotten nog niks te leggen/ zetten maar dat echt alle seizoenen ( dus een jaar) door te laten maken en goed te ventileren.

Ook niet gekit op zolder om die reden.
Wel de platen geschilderd ( en wij hebben een vliering en kamers gemaakt)

Voor de vloer beneden hebben we vloerverwarming wel paar dagen voor het leggen moeten uitzetten en ook min 6 weken uit laten ( keramisch parket)
Boven laminaat hebben we pas na zo'n 4 a 5 weken na oplevering gelegd.
Tijdens klussen goed gelucht en niet echt vochtig. Goede ondervloer geschikt voor nieuwbouw.

Leuk dat het opschiet bij jullie.
Wij wonen dus al ruim een half jaar in ons huis. Vergeet af en toe dat het jaar geleden nog amper een huis was
Het gaat zo snel!!
Vind nieuwbouw heerlijk wonen
Alle reacties Link kopieren
Het is al weer even geleden, dus even bij gelezen.

@ zizo, ik schrik enorm van de prijs! Wij hebben gelukkig een kennis die schilder is. Dat scheeld een hoop.

@ strandjutter2 & elliefiederellie, wat fijn dat ze bij jullie al begonnen zijn met de bouw. Ik vind het wel vreemd dat je nog geen indicatie van de oplever datum hebt gekregen.

Bij ons verloopt het traject erg moeizaam tot nu toe. Gelukkig hebben we ondertussen wel duidelijkheid over start bouw en verwachte oplevering.

Over 3 maanden moeten we uit ons huis en naar een tijdelijke woonruimte. Hier zie ik wel tegen op, 2x verhuizen in 2018.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven