nieuwe dwerghamster

21-01-2009 08:15 81 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi iedereen,

sinds gisteren heb ik een nieuwe dwerghamster, een witte russische.

ik ben alleen nog niet uit welke naam ik haar ga geven

ik heb er een paar, maar weet iemand een leuke naam? andere suggesties zijn ook welkom!

Binkie

Knabbel

Tess

Daisy

snowy

En heeft iemand nog tips voor me wat betreft verzorging/omgang? dit is nl de eerste keer dat ik en dwerghamster heb
Het kan een rusje zijn hoor.

Waar heb je het beestje vandaan?
Ik denk dat je dan een wildkleur Rusje hebt.

Robo's zijn echt superklein. Die hebben een wit buikje, een lichtbruine kleur een een donkere streep op de rug. En heel veel lange witte snorharen.
ik heb haar uit een dierenwinkel

ze was de laatste in de bak en vond haar zo schattig en lief

ze is alleen wel erg druk, ze loopt heel de tijd als ze uit haar kooi is en zit geen moment stil:O
http://94.100.115.133/468...400/468097316_6_7sVH.jpeg

hij is niet duidelijk, maar ze zat gewoon niet stil gisteren:O
Tis een Rusje.

En een hele schattige!
ja ze is heel lief....:D

vooral die pootjes vind ik zo schattig, als ze op der achterpootjes zit, maar ze is niet bang ofzo, gisteren trilde ze soms, maar ze komt gewoon op mijn hand zitten:O
ik heb een filmpje op mn hyves staan, dat ze in der looprandje rent... daar is ze ook gek op:D echt zo leuk om te zien:D
veel plezier met haar. En ja die handjes zijn supercute!

En dat ze niet stilzit, komt omdat ze nieuwsgierig is en dingen wil onderzoeken (dat is goed!)
klopt, ik zette haar in de kooi, en ze liep als een gek rond en snuffelde aan alles en klom overal op:D
Ja een rusje.....en wat een schatje!!

dit is 1 van onze schatjes:

wat lief is ze/hij:D
Ja schatjes zijn het!!

(Dit is een "zij" trouwens)

Ze begint wel oud te worden, krijgt een hoog ruggetje en begint wat meer te bijten. Schijnt er bij te horen, maar ze blijft nog steeds heel actief en komt meteen op je af als je bij de kooi staat.
mij heeft ze nog nooit gebeten gelukkig, ik voelde wel een paar keer de tandjes tijdens het likken maar dat was heeeel zachtjes knagen... (deden mijn cavia's in het begin ook, nu niet meer)

maar worden dwerghamsters vaak 2 jaar? of meestal korter?
tussen de 1,5 en de 2,5 max. Dat is gemiddeld. Dus je hebt wel eens hammies die maar een jaar worden, en sommigen worden 3,5.

Mijn eerste syr is 3 geworden, mijn dwerghammies 2, en mijn andere syr maar 4 maanden. Hij had een hele grote inoperabele buiktumor.
Ik heb ook een rusje (wildkleur, maar hij krijgt een wintervacht dus is nu halfwit) en die heet gewoon Hammie. Enorm leuke beestjes hamsters!
dat is minder van die tumor:(

hammie is ook wel een leuke naam:D

mijn hamster is trouwens een maand of 3 oud zeiden ze
Komt dat nou door die hamsterweken van Appie dat die beestjes zo populair zijn?!
Everytime you make a typo, the errorists win.
haha infojunk ik zou het niet weten, maar ik heb ze altijd al leuk gevonden:D
Perry. Van Perestrojka.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Of Smirnoff.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Onze rus heet snowy,maar ja we noemen hem houdini! Hoe hij het doet,ik weet het niet,maar hij ontsnapt steeds uit zijn kooi.

En hij heeft nog wel een heel ruim hok!

Gelukkig vinden we hem altijd terug,hij is erg tam,en zit graag op je hand.

Onze vorige hamster,dat was een goudhamster die is bijna 3 geworden.Ook een prachtig lief beessie.

Deze rus is voorlopig de laatste hamster die we zullen aanschaffen.We hebben nu ook een hond die op zijn manier erg gek op hamsters is!

Daarom hamster boven,hond beneden.En aandacht komt de hamster niet te kort,hij staat bij mijn oudste op de kamer(18)

en die knuffelt hem veel.

En eten,tja gewoon goed hamstervoer,zo af en toe een takje gierst in zijn hok,kunnen ze heerlijk mee spelen.

Snoeptes en al dat spul is alleen maar voor de dierenwinkels uiitgevonden.Wel zijn hamsters alles eters,dus een keer een klein stukje hard gekookt ei,of een klein korstje brood,is allemaal prima.Maar het hoeft niet.Het is meer dat je het beessie eens wil verwennen,maar eigenlijk doe je jezelf er een groter plezier mee dan het hamstertje zelf.

veel hamster plezier!
waarom likken ze eigenlijk?? ik doe mijn hand in de kooi en ze likt eraan, en ook als ze op mijn hand zit
quote:infojunk schreef op 21 januari 2009 @ 09:36:

Komt dat nou door die hamsterweken van Appie dat die beestjes zo populair zijn?! Dat zijn goudhamsters toch? Nah, Hammie is nu mijn derde dwerghamster, vind die beestjes al leuk vanaf dat ik een jaar of 12 was denk ik. Heb ook nog gerbils gehad, die zijn ook leuk.
..
Ik zou hem Jochem (Myjer) noemen. Klein, druk en veel haar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven