nieuwe dwerghamster

21-01-2009 08:15 81 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi iedereen,

sinds gisteren heb ik een nieuwe dwerghamster, een witte russische.

ik ben alleen nog niet uit welke naam ik haar ga geven

ik heb er een paar, maar weet iemand een leuke naam? andere suggesties zijn ook welkom!

Binkie

Knabbel

Tess

Daisy

snowy

En heeft iemand nog tips voor me wat betreft verzorging/omgang? dit is nl de eerste keer dat ik en dwerghamster heb
1. Laat dwerghammies niet vallen, daar kunnen ze niet zo goed tegen.

2. Koop een ruime kooi (dus niet zo'n schattige kleine, het beestje is dan wel klein maar heeft toch wel veel ruimte nodig)

3. Laat haar/hem wennen aan je hand d.m.v. er snoepjes op te leggen die hij dan van je hand moet pakken.

4. Niet meteen je hand in die kooi en graaien naar het beestje, vinden ze eng.

5. Koop een loopwieltje, ze zijn heel erg actief.
Mijn rusje heette trouwens Igor maar werd later omgedoopt tot Vlad (de spieser) aangezien het een vals bijtertje was
zet m niet op je slaapkamer want ze zijn in tegenstelling tot jou wél wakker 's nachts
en vraag even bij de angel of ze je topic verhuizen naar "wonen"

daar horen de dierentopics .
Mijn chinese dweghamster was een zij en heette Trimmy, omdat ze erg slank was (alle chinese dwerghamsters) en hield van rennen in haar looprad!

(volgens zoon!)

De eerste heette Tommy (naar Tommie uit Sesamstraat;-))

Tip: ookal bijt zij de eerste paar keren, gewoon blijven doorzetten en haar blijven aaien/aanraken/pakken.

En je hand als een kommetje maken en dan je andere hand erboven op leggen, voelt ze zich geborgen.

Veel plezier ermee!!

Hamsters zijn zo lief!!

Hecht me er te veel aan, en dan is het best moeilijk als ze dood gaan.
Whoopie vind ik wel 'n leuke naam voor 'n vrouwtje
Ja de levensduur is niet echt mega uiteraard.

Ze zijn wel supercute!

Mijn dwergjes zijn nu allemaal dood helaas, Buffel en Buddha zijn afgelopen december doodgegaan vlak na elkaar. Ze waren ook al 2 dus....het waren trouwens Roborovski's dus nog kleiner dan Rusjes (ongeveer de helft)
Mijn russische dwerghamster heette Molly. En van die andere ben ik de naam vergeten. Ooit ook een keer een gewone hamster gehad, die heette Humpy.

Wat ook leuk is om op google even te kijken naar Russische namen.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Rusjes zijn leuk!!!

Wij hebben er ook 2, die heten Jip en Janneke.

Verder 1 roborovski, die heet Fokke. (Sukke is inmiddels overleden) En we hebben nog 3 syrtjes, Tara, Kaatje en Flurk. (dat laatste heeft zoonlief bedacht)

Onze dierentuin telt ook nog 2 konijnen, Snuf en Pipi, en een aquarium vol vis en die heten allemaal Sushi. ;)
Henk is een leuke naam.

Of Kees.
Truus, Beppie, Koos, Herman.
Hm, eens denken.

Het is klein. Het is Russisch. Het is lief. Het heeft mooie oogjes.

Hm....

Poetin!!!!

vladimir ....
ow het is een vrouwtje he!

- Miljuschka (millie)

- Svetlana (svetje)

- Anouschka (noekie)

-
Gorbi
Ik hou het bij nog steeds bij Hollands:

Klaas. Marie, Siepie (BzV), Piet, Hein, Sara, Klara, Hannie, Annie, Jopie, Bert, Gijs.
quote:kaatje_85 schreef op 21 januari 2009 @ 08:17:

1. Laat dwerghammies niet vallen, daar kunnen ze niet zo goed tegen.

2. Koop een ruime kooi (dus niet zo'n schattige kleine, het beestje is dan wel klein maar heeft toch wel veel ruimte nodig)

3. Laat haar/hem wennen aan je hand d.m.v. er snoepjes op te leggen die hij dan van je hand moet pakken.

4. Niet meteen je hand in die kooi en graaien naar het beestje, vinden ze eng.

5. Koop een loopwieltje, ze zijn heel erg actief.

1: ik hou haar altijd goed vast en tegen me aan

2. ik heb een ruime kooi

3. ik heb snoepjes gegeven, en ze snuffelde eraan maar at het niet. als ik mijn hand in de kooi hou komt ze snuffelen en likken.. en ze komt er ook op zitten en loopt via mn arm naar buiten...

4. ik krijp nooit meteen haar ze, ik ben zelf ook veel te bang om gebeten te worden dan;)

5, een looprekje zat er al bij toen ik de kooi kocht..

en e heeft 2 huisjes waar ze uit kan kiezen en van dat nestmateriaal, en dan zie je het haar in der wangzakken doen en dan loopt ze naar het huisje en gaat ze het helemaal *aankleden* ermee, echt leuk om te zien:D
Trouwens: hamsters zijn 's nachts actief en slapen overdag. Vroeger had ik ook een hamster en die rende 's nachts als een gek in z'n radje. Maakt teringveel lawaai!

Zet hem dus niet bij je slaapkamer in de buurt.
quote:Yamuna schreef op 21 januari 2009 @ 08:21:

zet m niet op je slaapkamer want ze zijn in tegenstelling tot jou wél wakker 's nachts

Ik wist niet waar het moest, vandaar in overige, sorry

en ze staat wel op mijn kamer maar heb er geen last van, ze loopt nu ook lekker rond de lopen en rennen enzo
Vrouwtje?

Putin(k)a!

Natalya. Olga. Natacha. Yelena. Katharina de Kleine

Of gewoon: Plompzak. Emmer. Appel. (categorie gekke namen)
Miraclegirl, je kan ze beter geen snoepjes geven hoor, dat is helemaal niet zo goed voor ze. Alleen goed voor de winkelier die jouw portemonee plundert.

Als je info wil over hamsters, dan raad ik je aan om eens te gaan lezen op forum.dehamster.nl, daar vind je echt heel veel informatie.

Groetjes,

NannieB
En volgens mij houden ze van een beetje yoghurt. Heb ik ooit in een boekje gelezen (maar misschien moet je dat even checken voordat ik iets dodelijks zeg).
quote:kaatje_85 schreef op 21 januari 2009 @ 08:46:

ow het is een vrouwtje he!

- Miljuschka (millie)

- Svetlana (svetje)

- Anouschka (noekie)

-hmmm, in het Engels betekent nookie (klinkt dus als noekie) neuken! Zou ik persoonlijk dus niet doen...
hmm.. ik zat net te kijken naar de roborovski (als ik het goed schrijf??) en campbelli en rus, maar nu twijfel ik welke ik heb eigenlijk :$

ze is wel erg klein vind ik zelf, en is helemaal wit met een lichte grijze streep op de rug.. hoe kan je het verschil zien??

ze is dus niet groter dan 7 cm(op de gok, want ze is niet langer dan mijn vingers..)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven