nieuwe dwerghamster
woensdag 21 januari 2009 om 08:15
Hoi iedereen,
sinds gisteren heb ik een nieuwe dwerghamster, een witte russische.
ik ben alleen nog niet uit welke naam ik haar ga geven
ik heb er een paar, maar weet iemand een leuke naam? andere suggesties zijn ook welkom!
Binkie
Knabbel
Tess
Daisy
snowy
En heeft iemand nog tips voor me wat betreft verzorging/omgang? dit is nl de eerste keer dat ik en dwerghamster heb
ik heb er een paar, maar weet iemand een leuke naam? andere suggesties zijn ook welkom!
Binkie
Knabbel
Tess
Daisy
snowy
En heeft iemand nog tips voor me wat betreft verzorging/omgang? dit is nl de eerste keer dat ik en dwerghamster heb
woensdag 21 januari 2009 om 10:10
Leuk een hamster, mijn kids hebben er sinds kort elk eentje, we hebben er allemaal plezier van, zo leuk!
Wat ze ook leuk vinden is zo'n bal waain je ze kunt doen dan kan je ze gewoon door de kamer laten lopen zonder dat je ze kwijt raakt of dat ze onder of achter een kastje kruipen.
zo krijgen ze extra beweging. Veel plezier er mee.
Wat ze ook leuk vinden is zo'n bal waain je ze kunt doen dan kan je ze gewoon door de kamer laten lopen zonder dat je ze kwijt raakt of dat ze onder of achter een kastje kruipen.
zo krijgen ze extra beweging. Veel plezier er mee.
woensdag 21 januari 2009 om 10:22
quote:Very Cherry schreef op 21 januari 2009 @ 09:39:
Of Smirnoff.
Wist je dat hamsters echte drankliefhebbers zijn? Ze kunnen 3x hun lichaamsgewicht aan drank opnemen. Daarom worden ze helaas ook als proefdieren gebruikt voor medicijnen tegen alcohollisme.
Mijn hamsters vonden af en toe een (hard) kattenbrokje ook heel lekker. Ja wat vinden ze eigenlijk niet lekker. Qua eten zijn ze zo makkelijk.
Ze hebben meestal 1 hoekje waar ze plassen. Daar zette ik een laag (planten) schaaltje neer met zaagsel erin. Elke dag dat kleine schaaltje even leegkieperen en nieuw zaagsel en het hok stink ook niet zo.
Of Smirnoff.
Wist je dat hamsters echte drankliefhebbers zijn? Ze kunnen 3x hun lichaamsgewicht aan drank opnemen. Daarom worden ze helaas ook als proefdieren gebruikt voor medicijnen tegen alcohollisme.
Mijn hamsters vonden af en toe een (hard) kattenbrokje ook heel lekker. Ja wat vinden ze eigenlijk niet lekker. Qua eten zijn ze zo makkelijk.
Ze hebben meestal 1 hoekje waar ze plassen. Daar zette ik een laag (planten) schaaltje neer met zaagsel erin. Elke dag dat kleine schaaltje even leegkieperen en nieuw zaagsel en het hok stink ook niet zo.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
woensdag 21 januari 2009 om 10:25
ik heb ook rusjes gehad... 4 stuks in totaal..
2 vrouwtjes en 2 mannetjes.
de mannetjes heetten: Kruimel en lucky
de vrouwtjes heetten: Dot en Mormeltje
Kruimeltje is 4 geworden.. hij was op t eind zo oud dat hij geen tandjes meer in zijn bekkie had, hij was helemaal uitgemergeld en ik moest hem broodballetjes voeren omdat hij het gewone voer niet meer op kreeg. Echt t waren allemaal zulke schatjes...
2 vrouwtjes en 2 mannetjes.
de mannetjes heetten: Kruimel en lucky
de vrouwtjes heetten: Dot en Mormeltje
Kruimeltje is 4 geworden.. hij was op t eind zo oud dat hij geen tandjes meer in zijn bekkie had, hij was helemaal uitgemergeld en ik moest hem broodballetjes voeren omdat hij het gewone voer niet meer op kreeg. Echt t waren allemaal zulke schatjes...
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
woensdag 21 januari 2009 om 10:34
Toen ik destijds die dwerghamstertjes had, had ik ook 2 katten. Op een nacht is er een van die hamsters ontsnapt, en ik word wakker van een gekrijs, echt niet normaal. Ik naar de kamer gerend en daar had mijn kat die hamster in haar bek. Gelukkig had ze hem alleen vast aan het nekvelletje. Van schrik dat ze mij zag laat ze die hamster los op de grond en die hamster valt de kat aan, echt vastbijten in de poot. Hij wilde niet loslaten. Afijn, hamster in hok, kat in haar mandje. Vanaf die tijd kon ik de hamsters los in de kamer laten lopen als ik erbij was, de hamsters bleven de kat aanvallen, dus de katten zorgden altijd dat ze de kamer uitrende met een overmoedigde hamster op hun hielen. Of ze sprongen snel op een stoel waar de hamsters niet bij konden.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
woensdag 21 januari 2009 om 13:37
Wat je beter kunt geven:
een ''peul'' van de katoenplant, die zijn keigroot. Die breek je aan 1 kant open en er komt een hele berg katoenvezels uit met zaadjes. Mijn hammies werden hier altijd erg blij van, ze aten de zaadjes op en de vezels werd een mooi nestje van gebouwd.
Kosten iets van 3 euro per 2 peulen.
een ''peul'' van de katoenplant, die zijn keigroot. Die breek je aan 1 kant open en er komt een hele berg katoenvezels uit met zaadjes. Mijn hammies werden hier altijd erg blij van, ze aten de zaadjes op en de vezels werd een mooi nestje van gebouwd.
Kosten iets van 3 euro per 2 peulen.
woensdag 21 januari 2009 om 13:44
woensdag 21 januari 2009 om 21:43
ik heb al diverse hamsters (dwerg) gehad, mijn omaatje is laatst overleden. Nu even geen.
Ze hebben allerlei namen gehad die niet echt normaal zijn
Ik noem: Swiffer en Dusty
Salt & Vinegar
ik had meestal dus 2 hamsters tegelijk.
Chocolat vind ik persoonlijk ook nog steeds leuk, of lekker Hollands Flip
Ik vind ze ongelooflijk gaaf, heel eigen karakter.
Lekker grote kooi, eten en chinchilla zand in een bakje zodat ze lekker kunnen rollen (en sommige gebruiken dat als toilet)
Tevens gebruikte ik nooit zaagsel maar korrels, dat gaat veel langer mee, stinkt beduidend minder!!
Ze hebben allerlei namen gehad die niet echt normaal zijn
Ik noem: Swiffer en Dusty
Salt & Vinegar
ik had meestal dus 2 hamsters tegelijk.
Chocolat vind ik persoonlijk ook nog steeds leuk, of lekker Hollands Flip
Ik vind ze ongelooflijk gaaf, heel eigen karakter.
Lekker grote kooi, eten en chinchilla zand in een bakje zodat ze lekker kunnen rollen (en sommige gebruiken dat als toilet)
Tevens gebruikte ik nooit zaagsel maar korrels, dat gaat veel langer mee, stinkt beduidend minder!!
woensdag 21 januari 2009 om 21:46
ze likt wellicht het zout van je hand en je hebt duidelijk een Pearl Rus (al mijn pearls waren DRUK!, drukker dan de rest)t
Om haar trouwens het beste te laten wennen is gewoon je hand eerst tegen de kooi, daarna in de kooi (persoonlijk zou ik het doen zonder snoepje, vals lokmiddel en daar raken ze dan ook aan gewend).
Af en toe oppakken kan wel, al deed ik het de eerste week eigenlijk nooit.
Op zonnebloempitten zijn ze ook verzot natuurlijk (pijnboom ook maar er was iets met geroosterd... was niet zo goed geloof ik)
Een loopbal is ook leuk voor ze, maar niet te lang er in laten. Die beesten kunnen zich dood rennen als je ze er te lang in laat.
Om haar trouwens het beste te laten wennen is gewoon je hand eerst tegen de kooi, daarna in de kooi (persoonlijk zou ik het doen zonder snoepje, vals lokmiddel en daar raken ze dan ook aan gewend).
Af en toe oppakken kan wel, al deed ik het de eerste week eigenlijk nooit.
Op zonnebloempitten zijn ze ook verzot natuurlijk (pijnboom ook maar er was iets met geroosterd... was niet zo goed geloof ik)
Een loopbal is ook leuk voor ze, maar niet te lang er in laten. Die beesten kunnen zich dood rennen als je ze er te lang in laat.
anoniem_11384 wijzigde dit bericht op 21-01-2009 21:47
Reden: toevoeging :)
Reden: toevoeging :)
% gewijzigd
woensdag 21 januari 2009 om 22:25
Ik heb een aantal namen bedacht samen met een vriendin, maar ik kwam er nog niet echt uit...
Hope
Bindy
Pearl
Alyssa
Bubbles
Cloe
Isabella
Lily
Zoe
Lyla
Vanilla
Esmee
Lizzie
Star
Annabel
Jody
Aisha
Ik heb trouwens 2 cavia's die luna en misty heten.
als ik mijn hand in de kooi doe komt ze aangelopen en snuffelen en dan erop... als ik aan kom lopen of iets dergelijks dan blijft ze gewoon doen waar ze mee bezig is, bijvoorbeeld eten, rondlopen, in het loopradje... ze schrikt niet of duikt niet weg ofzo
Hope
Bindy
Pearl
Alyssa
Bubbles
Cloe
Isabella
Lily
Zoe
Lyla
Vanilla
Esmee
Lizzie
Star
Annabel
Jody
Aisha
Ik heb trouwens 2 cavia's die luna en misty heten.
als ik mijn hand in de kooi doe komt ze aangelopen en snuffelen en dan erop... als ik aan kom lopen of iets dergelijks dan blijft ze gewoon doen waar ze mee bezig is, bijvoorbeeld eten, rondlopen, in het loopradje... ze schrikt niet of duikt niet weg ofzo
woensdag 21 januari 2009 om 23:22
quote:MiracleGirl schreef op 21 januari 2009 @ 08:15:
Hoi iedereen,
Binkie
Knabbel
Tess
Daisy
snowy
ben ik dan de enige die het debiel vindt om eerst een dier te kopen en daarna pas deze vraag te stellen? onbegrijpelijk. Lees je in, haal een boekie uit de bieb, google is ook jouw vriend.
En DAN pas koop je een kwetsbaar, afhankelijk diertje.
Hoi iedereen,
Binkie
Knabbel
Tess
Daisy
snowy
ben ik dan de enige die het debiel vindt om eerst een dier te kopen en daarna pas deze vraag te stellen? onbegrijpelijk. Lees je in, haal een boekie uit de bieb, google is ook jouw vriend.
donderdag 22 januari 2009 om 04:48
quote:RosieRo schreef op 21 januari 2009 @ 23:22:
[...]
En DAN pas koop je een kwetsbaar, afhankelijk diertje.wat denk je dat ik heb gedaan :s:S ik HEB op GOOGLE gekeken hoor, en ja ik had een vriendin die ook een dwerghamstertje had, die wist mij ook het een en ander te vertellen, en is het zo abnormaal dat ik het hier ook nog vraag?? misschien hebben mensen tips die NIET op GOOGLE staan??!?!?
[...]
En DAN pas koop je een kwetsbaar, afhankelijk diertje.wat denk je dat ik heb gedaan :s:S ik HEB op GOOGLE gekeken hoor, en ja ik had een vriendin die ook een dwerghamstertje had, die wist mij ook het een en ander te vertellen, en is het zo abnormaal dat ik het hier ook nog vraag?? misschien hebben mensen tips die NIET op GOOGLE staan??!?!?
donderdag 22 januari 2009 om 13:34
@ miraclegirl waarschijnelijk heeft ze/hij dan net een voorraadje in zijn mond gestopt
Zo een heb ik ook gehad, ze was een felle tante genaamd Shelly
Ik heb vele hamsters gehad maar geef toch de voorkeur aan de goud of syrische hamster
Goud
Syrische
Die hamsters heette:
Pluizerd, Frits, Chip, Elvis. Shelly, Bryan, Bert.
Zo een heb ik ook gehad, ze was een felle tante genaamd Shelly
Ik heb vele hamsters gehad maar geef toch de voorkeur aan de goud of syrische hamster
Goud
Syrische
Die hamsters heette:
Pluizerd, Frits, Chip, Elvis. Shelly, Bryan, Bert.
donderdag 22 januari 2009 om 18:17
quote:RosieRo schreef op 21 januari 2009 @ 23:22:
[...]
Er zijn er meer hoor.
Mijn vriend bijv heeft een kat en is zelfs een flink aantal keer boos op haar geworden, toen ze bleef jammeren wanneer ze krols was.
Ze is bijna 1 jaar en had dus allang geholpen kunnen worden! Viel me nog mee dat ie een beetje wist wat krols zijn was!
Maar hij had DUIDELIJK geen idee dat dat echt niet fijn is voor een kat en dat je dan zeker niet boos moet worden.
[...]
Er zijn er meer hoor.
Mijn vriend bijv heeft een kat en is zelfs een flink aantal keer boos op haar geworden, toen ze bleef jammeren wanneer ze krols was.
Ze is bijna 1 jaar en had dus allang geholpen kunnen worden! Viel me nog mee dat ie een beetje wist wat krols zijn was!
Maar hij had DUIDELIJK geen idee dat dat echt niet fijn is voor een kat en dat je dan zeker niet boos moet worden.