Nieuwe eettafel, welke???
maandag 13 februari 2012 om 17:23
Binnenkort gaan we verhuizen. Onze oude eettafel gaat dan hopelijk heel snel weg. De grootste eis voor een nieuwe eettafel is dat deze kleuter en peuterbestendig is. Ik wil niet continu bang zijn dat er misschien wel eens een beker drinken over tafel gaat of dat mijn peuter een pen te pakken krijgt waarmee hij de tafel verpest. Kortom, er moet mee en op geleefd kunnen worden. Houten tafels vind ik het mooist. De tafel mag best groot zijn, minimaal twee meter.
Heeft er iemand tips? Alvast bedankt!
Heeft er iemand tips? Alvast bedankt!
maandag 13 februari 2012 om 17:38
maandag 13 februari 2012 om 17:39
Als je een houten tafel wilt en de wens hebt dat er mee en op geleefd wordt, dan dien je ook te accepteren dat die tafel sporen gaat dragen van dat leven. Hout en spoor-vrij gaan gewoon niet samen.
Heb je dat geaccepteerd en wil je nog steeds hout, dan vind je die tafel vrij makkelijk als je weet wat je wilt aan kleur en stijl.
Ik vond eetstoelen dan weer moeilijker, persoonlijk
Heb je dat geaccepteerd en wil je nog steeds hout, dan vind je die tafel vrij makkelijk als je weet wat je wilt aan kleur en stijl.
Ik vond eetstoelen dan weer moeilijker, persoonlijk
maandag 13 februari 2012 om 17:42
Ik heb een vierkante teakhouten tafel. Glas oppervlak. Deze is geolied. Ik heb 3 kinderen en er wordt wat afgekliederd. Elke dag wel even goed afnemen met een doekje. En als er veel krasjes opzitten dan weer eens opnieuw in de olie zetten. Is zo gebeurd. Doe ik eens in de paar maanden. En als hij echt heel lelijk wordt dan zet ik er de schuurmachine op. Maar dat is nog echt niet nodig (we hebben hem nu 4 jaar).
maandag 13 februari 2012 om 17:45
Hier een walnotenhouten tafel. Ook geolied. Olien en goed afnemen helpt zeker. Maar uiteindelijk ga je het wel zien hoor. en zometeen met koter#2 ben ik benieuwd of ie helemaal ongeschonden blijft. Maar wij hebben vantevoren gezegd dat dat nou juist niet erg is. Niet doelbewust watervlekken laten zitten en goed onderhouden, maar een kras gaat geen zeer doen.
maandag 13 februari 2012 om 17:53
Hier speciaal voor peuter en kleuter (inmiddels groot) een aparte keukentafel. Je hoeft niet eens je best te doen om huiswerk, diverse tekeningen en schrijfsels te ontdekken. Zo lief.
Woonkamertafel is voor de groten. Ook hout. Maar niet kleuterbestendig dus daar wordt wel gegeten enzo, maar niet gekleid, gekleurd of geschreven.
Woonkamertafel is voor de groten. Ook hout. Maar niet kleuterbestendig dus daar wordt wel gegeten enzo, maar niet gekleid, gekleurd of geschreven.
maandag 13 februari 2012 om 18:23
Ik heb de Lundia-eettafel van mijn Grootmoe ooit geërfd. Prachtig brok hout. Ik heb eraan gekliederd als 3-jarige, mijn broertjes. Nu mijn kind, ikzelf. Het hele gezin. Man, als die tafel kon praten.
Het mooiste vind ik nog dat je mijn houtsnijwerk dat ik als kleintje maakte erop terugvindt, en de plek waar mijn Oma altijd zat nog kunt zien. Net als de plekjes waar er ooit nagellak op is gekomen of de nagels aan de poot van de hond.
Hout moet leven.
Succes met vinden van een toffe tafel.
Het mooiste vind ik nog dat je mijn houtsnijwerk dat ik als kleintje maakte erop terugvindt, en de plek waar mijn Oma altijd zat nog kunt zien. Net als de plekjes waar er ooit nagellak op is gekomen of de nagels aan de poot van de hond.
Hout moet leven.
maandag 13 februari 2012 om 18:38
Ikea tafel kopen, een paar jaar gebruiken en als 'ie er echt niet meer uitziet haal je gewoon een nieuwe
Serieus, wij hebben er 1 die ingeschoven geschikt is voor 6 personen, half uitgeschoven uitgeschoven passen er 8 aan en helemaal uitgeschoven 12. En hij ziet er na 4 jaar kinderen nog prima uit. Supertafel. Ik heb 'm destijds voor 50 euro uit de koopjeshoek gehaald.
Serieus, wij hebben er 1 die ingeschoven geschikt is voor 6 personen, half uitgeschoven uitgeschoven passen er 8 aan en helemaal uitgeschoven 12. En hij ziet er na 4 jaar kinderen nog prima uit. Supertafel. Ik heb 'm destijds voor 50 euro uit de koopjeshoek gehaald.
maandag 13 februari 2012 om 18:42
Op marktplaats staan diverse meubelmakers die voor niet al te veel geld een tafel van steigerhout op maat kunnen maken incl. beitsen/verven. Ik heb toevallig net 2 offertes binnen voor een tafel van 160x80 en beiden maar rond de 150euro + 50euro beitsen! En dan wordt het nog 'gratis' thuisbezorgd ook.
maandag 13 februari 2012 om 19:37
Zorg dat je een model kiest dat uitgeklapt kan worden! Ik koos ooit voor een apart model, mooi, maar totaal onpraktisch doordat er maar 4 mensen aan konden zitten.
Bepaal ook eerst of je rond, vierkant, rechthoekig of een ander model wil hebben.
Peuter/kleuter-bestendig: stuk tafelzeil, met daaroverheen een stuk transparant zeil. Dat beschermt je tafel wel!
Bepaal ook eerst of je rond, vierkant, rechthoekig of een ander model wil hebben.
Peuter/kleuter-bestendig: stuk tafelzeil, met daaroverheen een stuk transparant zeil. Dat beschermt je tafel wel!
maandag 13 februari 2012 om 19:47
quote:Nastik schreef op 13 februari 2012 @ 18:23:
Ik heb de Lundia-eettafel van mijn Grootmoe ooit geërfd. Prachtig brok hout. Ik heb eraan gekliederd als 3-jarige, mijn broertjes. Nu mijn kind, ikzelf. Het hele gezin. Man, als die tafel kon praten.
Geweldig zo'n tafel!!!
Hout moet leven.
Geweldig zo'n tafel!!!
Hout moet leven.
maandag 13 februari 2012 om 19:56
wij hebben een grote, massief kersenhouten tafel in de olie. ideaal, vooral met kinderen. de eerste maanden even regelmatig goed in oliën en daarna is hij nagenoeg onderhoudsvrij. We hebben hem nu 12 jaar. twee kleine kinderen hebben er aan zitten verven, kleien, kleuren, eten en knoeien, echt alles. We hebben hem vorig jaar een keer opgeschuurd en daarna weer in de olie gezet.
Natuurlijk zie je hier en daar een klein putje, maar ik weet hoe het is ontstaan en de tafel wordt er alleen maar mooier van. ik denk dat deze tafel nog -tig jaren mee zal gaan.
in de studeerkamer hebben we een ikea tafel, de Norden van 220cm. Die was heel mooi maar na een paar maanden zag je al zo veel gebruiks- en slijtplekken. ondanks dat we die lang niet zo intensief gebruiken, is hij nu na 3 jaar al echt af. hij is lang niet zo goed schoon te krijgen ondanks dat ie gelakt is, krassen blijf je zien en als er een keer stift op komt krijg je de kleur er moeilijk af. een gelakte tafel zou ik niet meer doen.
Natuurlijk zie je hier en daar een klein putje, maar ik weet hoe het is ontstaan en de tafel wordt er alleen maar mooier van. ik denk dat deze tafel nog -tig jaren mee zal gaan.
in de studeerkamer hebben we een ikea tafel, de Norden van 220cm. Die was heel mooi maar na een paar maanden zag je al zo veel gebruiks- en slijtplekken. ondanks dat we die lang niet zo intensief gebruiken, is hij nu na 3 jaar al echt af. hij is lang niet zo goed schoon te krijgen ondanks dat ie gelakt is, krassen blijf je zien en als er een keer stift op komt krijg je de kleur er moeilijk af. een gelakte tafel zou ik niet meer doen.
The past may be in tatters
But today is all that matters
But today is all that matters
maandag 13 februari 2012 om 20:34
quote:cellista schreef op 13 februari 2012 @ 18:38:
Ikea tafel kopen, een paar jaar gebruiken en als 'ie er echt niet meer uitziet haal je gewoon een nieuwe
Haha, dat hebbben we nu al. Tafel is zeven jaar oud en ziet er nu niet meer uit .
Wat leuk, al zoveel reacties! Ik ga de genoemde merken zo opzoeken
Natuurlijk kun je een tafel beschermen met zeil, en tijdens verf en kliederpartijen zal ik dat ook zeker doen, maar de hele dag een zeil op tafel vind ik dan weer zonde als je een mooie tafel hebt.
Haha, dat hebbben we nu al. Tafel is zeven jaar oud en ziet er nu niet meer uit .
Wat leuk, al zoveel reacties! Ik ga de genoemde merken zo opzoeken
Natuurlijk kun je een tafel beschermen met zeil, en tijdens verf en kliederpartijen zal ik dat ook zeker doen, maar de hele dag een zeil op tafel vind ik dan weer zonde als je een mooie tafel hebt.
maandag 13 februari 2012 om 20:37
Nastik, wat mooi, zo'n echte familie tafel!
Misschien had ik wat concreter moeten zijn in mijn vraagstelling. Ik zoek een lichte houten, rechthoekige eettafel die tegen een stootje kan en waarop geleefd kan worden. Juist omdat het aanbod zo overweldigend is zie ik door de bomen de tafels niet meer .
Misschien had ik wat concreter moeten zijn in mijn vraagstelling. Ik zoek een lichte houten, rechthoekige eettafel die tegen een stootje kan en waarop geleefd kan worden. Juist omdat het aanbod zo overweldigend is zie ik door de bomen de tafels niet meer .
maandag 13 februari 2012 om 20:38