Nieuwe hypotheekregels??

05-04-2011 10:50 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

ik hoor zoveel verhalen dat het onmogelijk wordt om een huis te kopen met de nieuwe hypotheekregels. Ik raak daar lichtelijk door gestresst, omdat wij nu ongeveer anderhalf jaar in een apartement zitten met de bedoeling er nog 1,5 jaar te zitten om zo ongeveer 20000 bij elkaar te krijgen en een huis te kopen. Nu weet ik dat per augustus alleen nog maar de aankoopwaarde krijgt gefinancierd en de kk, dus verbouwingen dien je zelf te betalen. Daar valt op zich nog wel over heen te komen. Kan gewoon niet alles in 1 keer. Maar wat verandert er nog meer? Wordt het echt onmogelijk om een leuk huis te kopen? Ons spaargeld willen we gebruiken om dingen te kunnen verbouwen, maar nu zei een vriend van ons dat ze bezig zijn met een regel dat je 20% 25% zelf moet gaan betalen van het huis. Dus dag spaargeld voor verbouwingen. Of zie ik het allemaal nu te donker in? Wij dachten er verstandig aan te doen om eerst 4 a 5 jaar te gaan huren....

hadden we misschien toch beter al meteen een huis kunnen kopen?
Alle reacties Link kopieren
wel interessant om ervaringen van anderen te horen met de nieuwe regels, weet je tenminste hoe het er in de praktijk aan toe gaat. nog meer ervaringen, zijn natuurlijk welkom.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven