nieuwe kat nemen?

15-05-2012 10:21 51 berichten
Alle reacties Link kopieren
alweer 2 maanden geleden is mijn lieve monster overleden. 19 jaar is hij geworden.

Eigenlijk hadden man en ik besloten voorlopig geen nieuwe kat te nemen maar ja het is toch wel erg stil in huis, erg ongezellig.

Oftewel we willen graag een nieuwe kat!

Maar waar kunnen we nu het beste op letten? We wonen niet in NL en de asiels hier spreken mij niet ontzettend aan. Als je daar een kat haalt mag hij niet naar buiten, ze plaatsen ze liever niet bij kleine kinderen (wij hebben een dochter van 5 maanden) en zo zijn er nog wat regels. Onze kat kon altijd naar buiten maar onze tuin niet uit, dus verder niemand die er last van heeft. Ik gun het een nieuwe kat ook om lekker buiten in het zonnetje te kunnen liggen, vogeltjes te kunnen kijken, wind door zijn vacht etc etc.

Nu heb ik bij de dierenarts een advertentie gezien voor een gecastreerde kater van 1 jaar. Een noorse boskat, super mooi beest. Maar is een kat van 1 jaar verstandig bij een baby? Of kan je beter een wat oudere kat nemen? Waar moeten we nog meer op letten?

Bedankt voor de tips alvast!
Waarom zou een kat van een jaar niet bij een baby kunnen, ik zou kijken wat de achtergrond is van de kat.

Waar komt hij vandaan? Uit een liefdevol gezin, of is het een weggehaalde kat, of ...?

Ga langs, zoek de karaktereigenschappen op die bij dat soort katten past.
Tegen de tijd dat jouw dochtertje oud genoeg is om achter de kat an te gaan ben je al gauw zo'n half jaar tot een jaar verder en is de kat min of meer volwassen. Daarnaast is zo'n jonge kat natuurlijk nog een stuk flexibeler dan bijvoorbeeld een bejaard beestje. Volgens mij zijn Noorse Bokatten trouwens heel vriendelijk. Ik zou het doen!

(Maar ik ben dol op noorse boskatten, dus misschien ben ik bevooroordeeld )
ik heb ook gelezen dat Noorse boskatten idd heel vriendelijk en lief zijn. De kat komt uit een gezin, is gewend aan andere dieren en kinderen. Hij moet weg omdat het gezin gaat emigreren...

(wij hebben onze kat meegenomen toen we gingen emigreren)

hoe erg moet je een kat van 1 nog opvoeden, hoeveel slopen die nog? Want we willen geen kitten om die reden zeg maar.
Met 1 jaar is hij nog een kleuter. Hij kent dus de beginselen goed, maar heeft nog wel een stevige hand (ic plantenspuit) nodig om de regels in jouw huis te leren. En hij moet nog flink geknuffeld worden om zekerheid te krijgen.

Noorse boskatten zijn pas rond 2,5 - 3 jaar oud volwassen.
WTF?
Nou, in huis nemen.

Krijg hij iig. een goed huis.

Ze zijn zooo lief, erg aanhalig.

(ik heb een halve Noorse boskat)

En de eerste tijd de boel goed in de gaten houden.
ohh ik word al helemaal enthousiast!!!!

Heb de mensen net gemaild, dat ik interesse heb. Ben benieuwd. Kat zou alleen nog 3 weken moeten wachten want we gaan nog op vakantie eerst en dat kan je een kat niet aannemen, verhuizen en dan gelijk baasjes weg..

De eerste 7 maanden zal er altijd iemand thuis zijn vanwege onze dochter die mag pas met 12 maanden naar het KDV hier dus of pappa of mamma is thuis, ook fijn voor de kat lijkt me!
dat is em...
Wat een plaatje.
wat een mooie!
WTF?
ja mooi he, onze oude kat had ook zulke mooie blauwe ogen. Was een mix tussen een birmaan en een siamees.

Oh ik krijg tranen in mijn ogen als ik aan hem denk, arme lief monstertje van me.
met blauwe ogen en witte vacht heb je wel de kans dat hij (half) doof is. Vraag daar even naar!

Mijn jongste (Maine Coon) is even oud en even groot als dit dotje. Zo leuk!
WTF?
Mooi kat! Ik zou het gewoon doen hoor!

Maarre, wat is er mis met de asiels daar? Gewoon even nieuwsgierig want ik ben ook aan het overwegen om een poes in huis te nemen en weet niet zo goed hoe ik dat hier het beste moet aanpakken.
birmaan/siamees zijn ook erg op mensen gericht (die ideaale kinderkat) Noorse boskat lijkt me ook heelleuk, maar moet je die vacht niet vaak kammen e.d.?

Maar On topic: ik zou het doen!
Oh wauw, geen tips verder maar wat een mooi beest!
Hallon hier in de regio vinden ze dus dat katten niet naar buiten mogen. Je moet er meestal 2 nemen. Ik snap dat dat leuker is maar onze oude kat deed je geen plezier hoor met een andere kat (geprobeerd en werkte echt niet). Het asiel waar ik was vond ik heel sneu, kleine hokjes, geen buiten mogelijkheid, personeel wat nauwelijks iets van de kat wist.

Misschien verkeerde asiel getroffen maar goed mijn gevoel was niet goed...
Wat een mooierd!

Wij hebben een Maine Coon, ook zo'n boskat achtige en die is heel lief met onze jongste (baby/dreumes)
Stressed is just desserts spelled backwards
Ah op die manier, dan is het inderdaad beter denk ik om het zo via de dierenarts te doen. Misschien ook wel eens goed om daar te kijken of er niet nog een poes een huisje zoekt

Vind het trouwens een supermooie kat hoor! Bij kennissen in de buurt loopt ook een noorse boskat rond, maar dan een rode. Echt zo'n prachtig beest!
Wat een mooie kat. Hij kijkt ook heel lief, is vast een goeierd. Ik zou ervoor gaan!
Wat een mooierd zeg!!!
Wat een mooie kat Floortje.

Ga je, je ook aan de regel van het asiel houden, de kat niet naar buiten te laten gaan.

Want dat lijkt mij voor een N.B. wel héél moeilijk.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
eindeloos deze is niet via het asiel maar via de dierenarts. Eigenaren zoeken juist een plek waar hij naar buiten kan. Wil ook graag dat hij lekker in onze tuin kan, zonnetje, beetje spelen etc.

ik vind het sneu een boskat binnen houden... tenzij hij niet beter weet
Wat een scheet. Noorse Boskatten zijn echt de lieverds onder de poezen. Ik zou er niet over twijfelen. Een plaatje is het.

Mijn poezen gaan naar buiten maar nooit voor lang.
Pfff...belachelijk. Katten zijn solitair, waarom zou je er in vredesnaam 2 moeten nemen.

Ik zou deze niet laten schieten, prachtig beest! (natuurlijk moet hij vooral lief zijn, maar ik heb ook gehoord dat Noren heel leuk in de omgang zijn)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven