nieuwe kat nemen?

15-05-2012 10:21 51 berichten
Alle reacties Link kopieren
alweer 2 maanden geleden is mijn lieve monster overleden. 19 jaar is hij geworden.

Eigenlijk hadden man en ik besloten voorlopig geen nieuwe kat te nemen maar ja het is toch wel erg stil in huis, erg ongezellig.

Oftewel we willen graag een nieuwe kat!

Maar waar kunnen we nu het beste op letten? We wonen niet in NL en de asiels hier spreken mij niet ontzettend aan. Als je daar een kat haalt mag hij niet naar buiten, ze plaatsen ze liever niet bij kleine kinderen (wij hebben een dochter van 5 maanden) en zo zijn er nog wat regels. Onze kat kon altijd naar buiten maar onze tuin niet uit, dus verder niemand die er last van heeft. Ik gun het een nieuwe kat ook om lekker buiten in het zonnetje te kunnen liggen, vogeltjes te kunnen kijken, wind door zijn vacht etc etc.

Nu heb ik bij de dierenarts een advertentie gezien voor een gecastreerde kater van 1 jaar. Een noorse boskat, super mooi beest. Maar is een kat van 1 jaar verstandig bij een baby? Of kan je beter een wat oudere kat nemen? Waar moeten we nog meer op letten?

Bedankt voor de tips alvast!
Alle reacties Link kopieren
Zondag komt de nieuwe kat!!!

Een hele mooie en lieve Noorse boskat van 8 jaar oud. Hij moet een nieuw huisje hebben omdat zijn baasjes (een kat heeft eigenlijk personeel toch ) gaan scheiden en beide naar een flat gaan. Kat is heel graag buiten dus dat vinden ze zielig voor hem. Groot voordeel is dat hij is opgegroeid met kinderen, die mensen hebben 3 kinderen en daar is hij heel lief mee. Dat vind ik echt een heel fijn idee! Hij was echt heel lief, nieuwsgierig, knuffelig, komt vast helemaal goed. Hij is wel groot, 7,5 kilo maar niet dik ofzo vorige kat was krap 4 kilo hihi.

iemand nog tips om hem wat sneller te laten wennen hier, arm beestje zal er wel weinig van snappen... Hij krijgt uiteraard eigen mandje mee, eigen bak, zelfde voer etc etc.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven