Nieuwe wasdroger: ervaringen?

10-08-2011 14:55 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn wasdroger heeft het begeven. Het is een oude met slang-afvoer en verbruikt veel energie. Nu lees ik dat er drogers zijn met een warmtepomp (b.v. Miele), die werkt tevens met een condensator waardoor je geen afvoer van lucht naar buiten nodig hebt. Qua energieverbruik is die een stuk zuiniger.

Wat zijn jullie ervaringen met dit soort wasdrogers? Komen er dan niet veel stof/pluizen en vochtige lucht in huis terecht?
Ik heb een Miele wasdroger, geen idee welk type maar ben er enorm blij mee.

Is aangesloten op de afvoer dus hoef de condensatiebak nooit te legen en stof en pluizen blijven goed in de pluizenfilter zitten (wel na elke beurt schoon maken) Vochtige lucht komt er ook niet uit (alleen als je hem vroegtijdig uit zet) maar hij geeft wel wat warme lucht af. Zo in de zomer is dat misschien niet wenselijk maar zet gewoon de deur open en dan heb ik er in huis helemaal geen last van.

Ook een voordeel is dat hij stops als je was droog is dus niet blijft draaien om zijn tijd vol te maken, droog is gewoon stoppen. Ik ben blij met de keuze die we toen gemaakt hebben al is het ding echt wel wat duurder en waren de bezorgers er niet blij mee hem naar de 2e verdieping te brengen zonder lift (ding is nogal zwaar). Maar ben er erg happy mee
Klinkt goed, ik had begrepen dat de Miele altijd erg zwaar is in tegenstelling tot andere drogers. Ik had er nu altijd een van "een paar tientjes", hij heeft het jarenlang goed gedaan.

Ik twijfel nog steeds wel wat over de condensatie versus afvoer. De onze staat op zolder in het berghok, en in de zomer is het daar al bloedheet, dus niet de bedoeling dat het ding het nog warmer maakt daar.

Wil in ieder geval een goede kopen nu en niet meer een goedkoop ding.
Ja dat si een afweging die je moet maken. Zeg niet dat hij heel veel warme lucht eruit blaast maar toch wel wat en als het dan al heet is zal het alleen nog maar heter worden inderdaad.

Succes met zoeken, en als hij op zolder staat lekker thuis laten bezorgen tot op locatie (niet tot aan de deur) want ze zijn inderdaad heel zwaar:D
Wat warmte betreft maakt het niet veel uit. Het apparaat wordt zelf ook warm dus dat straalt uit. Ik had een droger met afvoer, veel stof omdat die afvoer bij mij niet naar buiten kon. Zo'n bak erbij met water helpt nauwelijks. Na twintig jaar gaf ie de geest, nu heb ik al jaren een condensdroger, bijna geen stof meer en geen vochtige lucht in huis. De bak hoef ik bij een normale hoeveelheid wasgoed maar een keer per vier wassen leeg te maken, de pluizenzeef gewoon na iedere droogbeurt maar dat moet bij iedere droger.
verba volant, scripta manent.
Thx, ik ga nog even zoeken, kan niet zonder dat apparaat.

Wasmachine doet trouwens ook vreemd, sta er niet van te kijken dat die ook de geest gaat geven!
quote:christientjuh schreef op 10 augustus 2011 @ 15:10:

Klinkt goed, ik had begrepen dat de Miele altijd erg zwaar is in tegenstelling tot andere drogers. Ik had er nu altijd een van "een paar tientjes", hij heeft het jarenlang goed gedaan.

Ik twijfel nog steeds wel wat over de condensatie versus afvoer. De onze staat op zolder in het berghok, en in de zomer is het daar al bloedheet, dus niet de bedoeling dat het ding het nog warmer maakt daar.

Wil in ieder geval een goede kopen nu en niet meer een goedkoop ding.

In de zomer heb je toch helemaal geen droger nodig???

Gewoon gaan wassen als er geen regen verwacht wordt :-)))
Ik heb ook een Miele condensdroger, wel aangesloten op een afvoer, maar dat is een keuze. Er zit een sensor in voor de vochtigheid, na een paar minuten kan je tijd verspringen naar korter of langer drogen.(afhankelijk van de centrifugestand die je hebt gebruikt)

Hij stopt met drogen, maar draait nog wel door (kreukbeveiliging).
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Ik heb ook een condensdroger (want geen afvoer) en ben er er blij mee. Ja hij stoot warme lucht uit, maar volgens mij doet de afvierdroger van mijn ouders dat ook. En wat tickel noemt heeft de mijne ook allemaal (sensor en kreukbeveiliging).

Ik leeg de bak na iedere wasbeurt (maar draai vaak wasjes waarbij de wasmachine matig centrifugeert). Ook het pluizenfilter leeg ik iedere keer.

Mijn moeder gebruikt mijn condenswater voor haar stoomstrijkijzer: erg handig (voor haar!).

Mss kun je een was-droogcombi kopen als je wasmachine ook de geest eraan geeft (voortijdig)? Werkt blijkbaar ook prima!

Edit: heb zowel de wasmachine als de droger uit de AEG-lavamat serie en ben erg tevreden over. (Nee geen warmtepomp.) Prima prijs-kwaliteit verhouding.
De consumentenbond heeft net een test gedaan:

http://www.geldenrecht.nl/artikel/2011- ... wasdrogers

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven