nieuwe wasmachine

10-11-2013 21:54 47 berichten
Vandaag is (waarschijnlijk) mijn wasmachine doorgebrand

Hij doet niks meer en er komt een stank uit, bah.

Nu ben ik dus aan het kijken naar een nieuwe wasmachine. Niet echt een leuk klusje vlak voor 5 december. Op de site van de consumentenbond staat dat de beste koop van een wasmachine al vanaf 305 euro is. Maar ik ben geen lid van de consumentenbond dus kan niet kijken welke dat is.

Iemand tips voor een goede, niet al te dure wasmachine? Er wordt hier veel gewassen. Ik gok zo'n 14 machines per week.

Alvast bedankt!
Alle reacties Link kopieren
quote:Tickel schreef op 10 november 2013 @ 22:15:

[...]

Maar de beste uit de test zijn:

Siemens

WM16Y541NL

¤949,-

Bosch

WAY32541NL

¤879,-

Miele

W 5929 WPS

¤1697,-

Die scoren allemaal een 7.2

De beste koop scoort een 6.6Gezien de prijsverschillen vind ik het halve punt dat de maschines uit de beste test dan hoger zijn te verwaarlozen
quote:shoplustige78 schreef op 10 november 2013 @ 22:21:

samsung eco bubble , geweldig apparaat

+ 1

Ik heb de mijne nu een jaar of 3 en ben er heel tevreden over. Omdat ik ook zoveel was heb ik er 1 met een 8kg inhoud, ideaal!
quote:Captain_Obvious schreef op 10 november 2013 @ 22:03:

Strijken is voor mensen met teveel tijd woepsie Lijkt me een ongelooflijk goed nieuw motto
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Ik heb al 17 jaar dezelfde Miele. Draai ook veel wassen per week, stuk of 10 (kinderen, veel sport in het gezin)

Hij is enkele malen meeverhuisd (4 of 5 keer) en draait nog als een zonnetje! Onverwoestbaar die dingen.
Voor niet al te veel geld zou ik een Beko aanraden in Duitsland zeer goed getest.

14 wassen !!! Hier met 4 kinderen die ook veel sporten is 4 ook genoeg in oude 5 kilo machine.
quote:slobberbone schreef op 11 november 2013 @ 05:55:

Voor niet al te veel geld zou ik een Beko aanraden in Duitsland zeer goed getest.

14 wassen !!! Hier met 4 kinderen die ook veel sporten is 4 ook genoeg in oude 5 kilo machine.

Met 4 kinderen 4 wassen per week?

Gooi je alle kleuren bij elkaar in?
quote:slobberbone schreef op 11 november 2013 @ 05:55:

14 wassen !!! Hier met 4 kinderen die ook veel sporten is 4 ook genoeg in oude 5 kilo machine.Daar kan ik me niks bij voorstellen, ik heb al 2-3 handdoekwassen per week. Ik draai bijna elke dag wel een was.
Wij zijn met zijn drieën, maar hebben bij lange na niet de helft van die 14 wassen. Dat is echt absurd veel. Nu heb ik ook zeker 30 handdoeken in de kast liggen, dus daar redden we het wel twee weken mee zonder wassen (de bonte gaan bij elkaar in 1 trommel, de witte bij de witte was).
quote:pearle schreef op 10 november 2013 @ 22:47:

[...]

Gezien de prijsverschillen vind ik het halve punt dat de maschines uit de beste test dan hoger zijn te verwaarlozenAls je de uitgebreide test leest dan kun je zien dat de 3 beste geen nadelen hebben, wel veel meer voordelen dan de goedkoopste.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
quote:Tickel schreef op 10 november 2013 @ 22:15:

[...]

Maar de beste uit de test zijn:

Siemens

WM16Y541NL

¤949,-

Bosch

WAY32541NL

¤879,-

Miele

W 5929 WPS

¤1697,-

Die scoren allemaal een 7.2

De beste koop scoort een 6.6Ja maar die testen van CB neem ik allang niet meer serieus en kijk liever naar meerdere landen en daar zijn zat goedkopere machines ook zeer goed getest.
quote:layla1969 schreef op 11 november 2013 @ 09:43:

[...]

Daar kan ik me niks bij voorstellen, ik heb al 2-3 handdoekwassen per week. Ik draai bijna elke dag wel een was.Waarom niet met een handdoek kan je zat 3/4 keer afdrogen dus heb je per persoon maar 2 in de week nodig totaal dus 12 nou dat gaat gemakkelijk in mijn kleine machine en gooi er nog ander spul bij
quote:sole-mare schreef op 11 november 2013 @ 07:42:

[...]

Met 4 kinderen 4 wassen per week?

Gooi je alle kleuren bij elkaar in?

Ja en ja

Een licht en 3 donker in de week, kleding wat vaker gedragen is kan zat bij elkaar.
quote:JoniJoni schreef op 10 november 2013 @ 22:02:

Ik sta daar niet zo versteld van hoor, van die 14 wassen met een paar kinderen.

Maar een tip daarnaast is dan ook net zo handig misschien; wij hebben pas een wasmachine aangeschaft die op een nieuwe manier werkt, zonder koolborstels. Dus dan kunnen die ook niet kapot. Wij hebben onze machine met extra garantie gekocht en daar ben ik wel blij mee aangezien we nogal wat wassen.Bij Miele werkt een koolborstelmotor ook zo 15/20 jaar en als zo,n inductiemotor kapot is ben je gelijk aan een nieuw motor toe en het geluid/energie verbruik is ook verwaarloosbaar, en die extra garantie is ook vaak sigaar uit eigen doos vaak moet er nog bijbetaald worden en dan heb je op een goed merk 5 jaar garantie terwijl hij pas in het 6,7 ....jaar defect gaat.
quote:ikdus2010 schreef op 10 november 2013 @ 21:58:

Wij hebben naar alle tevredenheid een LG met een trommel voor 7 kg. Als je nu 5kg hebt, scheelt dat alweer een paar wassen per week.

En ja, ben ook nieuwsgierig. 14 wassen?Dacht ik jaren geleden ook maar LG bleef niet op zijn plaats, bonkte alle kanten op zeer snel onbalans draak van machine was blij dat hij na aantal jaren defect was complete ophang versleten veel te licht voor een 7 kilo machine zelf mijn oude Miele heet een sterkere ophanging dubbel uitgevoerd dan maar een wasje extra maar wel centrifugeren met een euro op zijn kant op de wasmachine
quote:slobberbone schreef op 11 november 2013 @ 11:51:

[...]

Ja en ja

Een licht en 3 donker in de week, kleding wat vaker gedragen is kan zat bij elkaar.O o o slobbertje toch..
quote:slobberbone schreef op 11 november 2013 @ 11:47:

[...]

Ja maar die testen van CB neem ik allang niet meer serieus en kijk liever naar meerdere landen en daar zijn zat goedkopere machines ook zeer goed getest.Ja, ja, ik weet het, jij gaat naar Duitsland. Voor mij ligt dat nogal uit mijn buurt.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
poehee.. hier hetzelfde probleem. het is echt zoeken naar een speld in een hooiberg. ik snap niet waarom er zoveel wasmachines zijn

wij hebben/hadden een whirlpool omdat deze goedkoop was en goed uit de consumentenbondtest kwam. na 3 jaar kapot en met hetzelfde defect als vele andere whirlpools lees ik nu op andere websites.

mijn vriend roept nu dat het goedkoper is om 4 goedkope wasmachines te verslijten dan 1 miele aan te schaffen. al is het niet erg milieuvriendelijk..

wat een dilemma's;) ik lees mee!
Ik heb net een LG gekocht. Doet het prima en is stil.. Je moet em alleen wel goed laden, eerst de grote stukken en de kleinere er boven op. Ben er heel blij mee!
Drie maanden ging onze wasmachine kapot. Wij hebben toen via kieskeurig de goedkoopste, koolborstelloze wasmachine gezocht met goede recensies. Kwamen hierop uit: http://www.kieskeurig.nl/ ... /bezorgen/1033545#prijzen

Hebben hem nu drie maanden en heel blij mee, je hoort hem ook niet.

Wij geven geen geld meer uit aan een dure.
quote:layla1969 schreef op 10 november 2013 @ 23:36:

[...]

+ 1

Ik heb de mijne nu een jaar of 3 en ben er heel tevreden over. Omdat ik ook zoveel was heb ik er 1 met een 8kg inhoud, ideaal!Hier ook een eco bubble, ben ook erg tevreden.
quote:Tickel schreef op 11 november 2013 @ 20:35:

[...]

Ja, ja, ik weet het, jij gaat naar Duitsland. Voor mij ligt dat nogal uit mijn buurt.Nee, ik ga niet naar Duitsland maar lees wel de testen die daar vandaan komen net als uit Belgie en England
Voor de mensen die het echt niet weten en laag budget kan ik zeker een Beko of Zanussi aanraden zijn gewoon goede machines voor nette prijs.

Geen Samsung de eerste die 10 jaar meegaat moet ik nog ontdekken en veel daarvan de Eco Bubble zijn ook niet echt goedkoop.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven