nieuwe wasmachine

10-11-2013 21:54 47 berichten
Vandaag is (waarschijnlijk) mijn wasmachine doorgebrand

Hij doet niks meer en er komt een stank uit, bah.

Nu ben ik dus aan het kijken naar een nieuwe wasmachine. Niet echt een leuk klusje vlak voor 5 december. Op de site van de consumentenbond staat dat de beste koop van een wasmachine al vanaf 305 euro is. Maar ik ben geen lid van de consumentenbond dus kan niet kijken welke dat is.

Iemand tips voor een goede, niet al te dure wasmachine? Er wordt hier veel gewassen. Ik gok zo'n 14 machines per week.

Alvast bedankt!
Alle reacties Link kopieren
14? Wat was je dan? Was voor een heel weeshuis? (bedoel dit niet lullig)
Wat goed is tegen de kou, is ook goed tegen de warmte
Wij hebben naar alle tevredenheid een LG met een trommel voor 7 kg. Als je nu 5kg hebt, scheelt dat alweer een paar wassen per week.

En ja, ben ook nieuwsgierig. 14 wassen?
Ik zweer bij Miele! Er is geen betere
quote:woepsie schreef op 10 november 2013 @ 21:56:

14? Wat was je dan? Was voor een heel weeshuis? (bedoel dit niet lullig)

Ja, waarschijnlijk wel

3 kinderen, elke dag schone kleren aan (ja, is echt nodig), veel handdoeken door douche en sport, dus ook veel sportkleren, 4 bedden (helaas plast er 1 nog met enige regelmaat in bed) En dan zit ik zo aan die 14 machines.
14 wassen???
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Ik heb even gekeken bij de consumentenbond. De beste koop is de Whirlpool Nevada 1400. Kost 364 euro....
Wauw ik wil jouw elektriciteitsrekening niet zien

Volgens mij kun je het beste een echt goede kopen of gewoon één van tweehonderd euro. Die doet het voorlopig wel.
Dit zeggen ze erover:

De Whirlpool Nevada1400 biedt plaats aan 7 kilo wasgoed. Hij heeft diverse speciale wasprogramma's, onder andere voor eco katoen en voor lingerie. De wasresultaten zijn voor een machine in de goedkopere prijscategorie prima. Als het om schone was gaat scoort hij zelfs beter dan vrijwel alle goedkopere en zelfs iets duurdere modellen in onze uitgebreide test. Ook qua energieverbruik behoort hij tot de beter scorende machines. Wel hangt dit erg af van het gekozen programma en de belading. Tijdens onze tests onderzoeken we ook diverse aspecten die met het gebruiksgemak te maken hebben. Hierop scoort de Nevada1400 lager dan veel van zijn concurrenten. De overall score op dit gebied is redelijk, maar er zitten enkele uitschieters tussen. Zo noemen onze onderzoekers de bediening lastig, en gooit ook het onderhoud geen hoge ogen. Aan de andere kant scoort deze machine weer goed op andere aspecten rond het gebruiksgemak, dus het hangt er maar net van af wat je belangrijk vindt.
Ik sta daar niet zo versteld van hoor, van die 14 wassen met een paar kinderen.

Maar een tip daarnaast is dan ook net zo handig misschien; wij hebben pas een wasmachine aangeschaft die op een nieuwe manier werkt, zonder koolborstels. Dus dan kunnen die ook niet kapot. Wij hebben onze machine met extra garantie gekocht en daar ben ik wel blij mee aangezien we nogal wat wassen.
pffff.. Mag hopen dat je niet alles strijkt! :-D

Hier een zanussi. Niet duur en simpel ding, maar werkt prima. Nu 4,5 jaar in gebruik.
Die van mij van tweehonderd euro doet het na vijf jaar nog steeds dus..
Vlak voor 5 dec?

Heb ik een winterslaap gehouden ofzo, dat is nog een kleine 4 weken
quote:Noerie schreef op 10 november 2013 @ 22:01:

Ik heb even gekeken bij de consumentenbond. De beste koop is de Whirlpool Nevada 1400. Kost 364 euro....Dankje!
Strijken is voor mensen met teveel tijd woepsie
quote:Captain_Obvious schreef op 10 november 2013 @ 22:01:

Wauw ik wil jouw elektriciteitsrekening niet zien

Volgens mij kun je het beste een echt goede kopen of gewoon één van tweehonderd euro. Die doet het voorlopig wel.Die valt gelukkig mee. We hebben dan weer geen droger
En wat is er wastechnisch zo speciaal aan vijf december?
Ik zou in jullie geval wel kijken voor n grote trommel en t verbruik vh ding
Hier ook een whirlpool trouwens, maar je moet gewoon geluk hebben.
quote:woepsie schreef op 10 november 2013 @ 22:02:

pffff.. Mag hopen dat je niet alles strijkt! :-D

Hier een zanussi. Niet duur en simpel ding, maar werkt prima. Nu 4,5 jaar in gebruik.Nee strijken doe ik niet meer, alleen het hoognodige. En in mijn ogen zijn dat alleen de blousjes
quote:Captain_Obvious schreef op 10 november 2013 @ 22:04:

En wat is er wastechnisch zo speciaal aan vijf december?Niks, maar die is al duur genoeg Vind het jammer dat ik nu mijn spaarrekening moet gaan aanspreken waar ik zo mijn best op heb gedaan
Oh, op die manier! Ik dacht dat webshops niet meer bezorgden of zo, ha ha. Koop je toch gewoon de goedkoopste die je kan vinden?
quote:Noerie schreef op 10 november 2013 @ 22:01:

Ik heb even gekeken bij de consumentenbond. De beste koop is de Whirlpool Nevada 1400. Kost 364 euro....

Maar de beste uit de test zijn:

Siemens

WM16Y541NL

¤949,-

Bosch

WAY32541NL

¤879,-

Miele

W 5929 WPS

¤1697,-

Die scoren allemaal een 7.2

De beste koop scoort een 6.6
“Don’t look back – you’re not going that way.”
samsung eco bubble , geweldig apparaat
14 wassen per week? Echt?

Een wasmachine gaat denk ik tig wassen mee, de hoeveelheid hangt af van de machine/merk

14 wassen is 2 per dag. Hoeveel kinderen heb je? Wat en hoevaak gooi je dingen in de was?

Ik heb op mijn 20ste een Miele gekregen van mijn ouders . Na 20 jaar en 4 verhuizingen was die machine op, de verhuizingen waren denk ik de bottleneck

Ik heb nu weer een Miele. Duur, absoluut

Maar als je 2 wassen per dag draait is de vraag naar een goedkope machine een contradictio interminis.
Je bent zelf een theepot

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven