Nieuwe wasmachine

26-02-2018 14:20 45 berichten
Alle reacties Link kopieren
Oude Miele wasmachine is het aan het begeven. Aan het oriënteren voor een nieuwe. Nu twijfel ik enorm tussen een nieuwe Miele of een Siemens. Bij een Siemens voor minder geld, meer opties terwijl de zelfde opties op een Miele dubbel zo duur kosten. Bij beide Machines moet uitgegaan worden van een levensduur van ongeveer 8 jaar.
Iemand ervaringen met een van deze 2 merken. Ben erg aan het twijfelen. De opties en het gemak van Siemens met goede service of toch het oude vertrouwde Miele.
Worden veel wassen gedraaid per week met een gezin van 4. Een snelfunctie wasprogramma is een absolute must aangezien een kort eco programma tegenwoordig nog makkelijk 2 uur duurt.
Alle reacties Link kopieren
Om het nog makkelijker te maken, al een Samsung overwogen?

Ben mij ook aan het oriënteren en ga denk ik voor een Samsung. Goed qua techniek en vriendelijk wat betreft de prijs.
Alle reacties Link kopieren
Siemens
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Ik heb deze (https://www.wasmachinestore.nl/product/ ... tspecified). Ik ben er tevreden over, er kan veel was in en hij heeft het soort programma's dat jij zoekt. Wat de levensduur is weet ik nog niet, want ik heb 'm niet zo lang.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Ik heb nu 7 jaar een Siemens en ben zeer tevreden.
Alle reacties Link kopieren
Heb dit vorig jaar aan de orde gehad. Toch maar weer gekozen voor de MIELE. Tot nu toe geen spijt van. De tijd zal het vervolgens moeten uitwijzen. Degene die de wasmachine kwam installeren gaf wel weer aan dat MIELE toch nog steeds van beduidend betere kwaliteit is dan andere wasmachines (die hij overigens ook kon leveren)
Alle reacties Link kopieren
Heb met de vorige Miele trouwens ruim 20 jaar gedaan; eigenlijk nooit iets aan gehad (1 x de monteur erbij; was voor €25,00 opgelost)
Alle reacties Link kopieren
Blijf het lastig vinden ga ik voor een veel goedkopere Siemens of ga ik voor een dure Miele die overigens 300 euro goedkoper te koop is via Coolblue
Alle reacties Link kopieren
Ik zou voor de Miele via Coolblue gaan. De service is super, en de Miele is top qua merk.
Adem in, adem uit, en herhaal indien nodig ;)
Alle reacties Link kopieren
Zou gaan voor een Beko is prijs/kwaliteit beter, ja beter dan een Miele
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij is Miele hardstikke goed, maar de afweging is of die kwaliteit zo merkbaar is dat het het prijsverschil rechtvaardigt. Voor ons is dat voor ons gevoel niet zo.

Wij zijn toevallig ook aan het kijken voor een nieuwe wasmachine en twijfelen tussen een Bosch en Siemens. Die merken komen uit dezelfde fabriek, dus qua kwaliteit gelijkwaardig aan elkaar. Als je een wat duurder model koopt, kom je in de hoge middenklasse. Daarmee heb je gewoon wat meer opties dan wanneer je voor een goedkoper Miele gaat (lage topklasse).

Mag ik trouwens even je topic kapen (en wellicht heb je er zelf ook wat aan) om te vragen of er forummers zijn die een wasmachine hebben met een app (grootste verschil tussen de twee + dat de een al 3 jaar op de markt is en de ander net nieuw uitgebracht)? Ik denk dat het handig is, vooral om van m’n luie reet op de bank te checken of de machine al (bijna) klaar is, zodat ik niet voor niks 2 trappen omhoog loop. Maaaaar de vraag is: in hoeverre gebruik je dat in de praktijk of is een eindsignaal dusdanig hard, zodat je het beneden sowieso wel hoort?
Alle reacties Link kopieren
Wij twijfelen trouwens tussen deze 2 (als je daar iets aan hebt):

https://www.wasmachinestore.nl/product/ ... ifications

Of

https://www.wasmachinestore.nl/product/ ... 742nl.html

Ik zou t dus meer zoeken in opties dan in merk.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb 6 jaar geleden voor 50 euro een tweedehands Zanker van iemand overgekocht. Ik dacht bij mezelf, als ik er een jaartje plezier van heb vind ik het best. Beste wasmachine die ik ooit heb gehad, maakt geen herrie en zitten veel programma's op. Het ding werkt nog altijd perfect.
Alle reacties Link kopieren
Flomo schreef:
26-02-2018 20:41
Volgens mij is Miele hardstikke goed, maar de afweging is of die kwaliteit zo merkbaar is dat het het prijsverschil rechtvaardigt. Voor ons is dat voor ons gevoel niet zo.

Wij zijn toevallig ook aan het kijken voor een nieuwe wasmachine en twijfelen tussen een Bosch en Siemens. Die merken komen uit dezelfde fabriek, dus qua kwaliteit gelijkwaardig aan elkaar. Als je een wat duurder model koopt, kom je in de hoge middenklasse. Daarmee heb je gewoon wat meer opties dan wanneer je voor een goedkoper Miele gaat (lage topklasse).

Mag ik trouwens even je topic kapen (en wellicht heb je er zelf ook wat aan) om te vragen of er forummers zijn die een wasmachine hebben met een app (grootste verschil tussen de twee + dat de een al 3 jaar op de markt is en de ander net nieuw uitgebracht)? Ik denk dat het handig is, vooral om van m’n luie reet op de bank te checken of de machine al (bijna) klaar is, zodat ik niet voor niks 2 trappen omhoog loop. Maaaaar de vraag is: in hoeverre gebruik je dat in de praktijk of is een eindsignaal dusdanig hard, zodat je het beneden sowieso wel hoort?
Mijn Dealer vertelde dat ze qua kwaliteit beide evengoed zijn maar de siemens service toch net even wat extra’s heeft
Alle reacties Link kopieren
slobberbone schreef:
26-02-2018 20:06
Zou gaan voor een Beko is prijs/kwaliteit beter, ja beter dan een Miele
Heb ik ook, doet het prima maar ik ben geen waswonder...
Maar als je Miele bent gewend bent dan ik me voorstellen dat je dat liever hebt.
Alle reacties Link kopieren
Heb hier 18 jaar een Miele gehad op het laatst draaide die nog wel maar de was werd niet meer goed schoon.
Vroeger was het Miele er is geen betere,maar dat geldt tegenwoordig niet meer.
Ze gaan ook geen eeuwigheid meer mee.
Heb een tijd terug een andere aangeschaft en dat is een AEG en een fantastische machine. Doet wat die moet doen grote trommel voor 9 kg wasgoed. Programma's met verkorte tijd om in te stellen ,een stoomfunctie.
14 jaar geleden een Siemens gekocht, zelfde overweging als TO. In vijf jaar tijd drie keer de monteur erbij gehad, twee keer een gebroken veer (waar de trommel aan hangt.) die te vervangen was, derde keer printplaat doorgebrand, niet te repareren, geen garantie meer. Toen een Miele gekocht, al negen jaar zonder problemen aan het draaien.
Mijn moeder is aan haar tweede Miele bezig, de eerste heeft 24 jaar gedraaid, één keer een monteur voor gewees, haar tweede draait al 18 jaar zonder problemen.
Mocht ik een nieuwe moeten dan wordt het hier weer een Miele.
Alle reacties Link kopieren
siska74 schreef:
26-02-2018 23:33
14 jaar geleden een Siemens gekocht, zelfde overweging als TO. In vijf jaar tijd drie keer de monteur erbij gehad, twee keer een gebroken veer (waar de trommel aan hangt.) die te vervangen was, derde keer printplaat doorgebrand, niet te repareren, geen garantie meer. Toen een Miele gekocht, al negen jaar zonder problemen aan het draaien.
Mijn moeder is aan haar tweede Miele bezig, de eerste heeft 24 jaar gedraaid, één keer een monteur voor gewees, haar tweede draait al 18 jaar zonder problemen.
Mocht ik een nieuwe moeten dan wordt het hier weer een Miele.
Maar vergeet niet dat ook Miele last heeft van geplande ouderdom tegenwoordig door gebruik van mindere kwaliteiten van materialen bv lagerkruis is nu tegenwoordig door lagere temperaturen wassen wel aantasbaar en kan breken.Koop je nu een nieuwe Miele mag je blij zijn als die langer meegaat dan 10 jaar.

Vroeger ging bijna elke wasmachine wel mee tot 30 jaar.
Hier komt niks anders in huis dan Miele qua wasmachine en droger. Al jaren zonder klachten in gebruik en vind het fijne machines. Schoonouders doen er ook al ruim 20 jaar mee. Voor ons is er nog steeds geen betere.
Alle reacties Link kopieren
Hier een Siemens. Wat een ellende. De was ruikt al sinds de eerste wasbeurt onfris (dus geen wolluis neem ik aan). Ik heb inmiddels al m’n handdoeken vervangen omdat er een ‘natte hond’ lucht in bleef, zelfs bij hoge temperaturen, maar inmiddels beginnen m’n nieuwe handdoeken ook al te stinken.
Ik was inmiddels wekelijks een 90 graden was en handdoeken worden appart op 60 graden gewassen en gaan nu altijd droog de vuile-was wasmand in (dus na het afdrogen eerst laten opdrogen en dan pas de wasmand in). Echt, wat een werk dankzij m’n Siemens.

Ook kleding wordt niet schoon (zweetlucht onder de oksel blijft) of ruikt net zo muf als m’n handdoeken.

Er blijft na het wassen schuim achter en 1 kledingstuk is blijkbaar ergens achter blijven hangen en kwam uit elkaar getrokken de machine uit... kon gebeuren volgens de monteur :O
En verder was er volgens de monteur ook niks mis met de machine.

Dus zowel apparaat als service bevallen hier niet zo @(
Wij hebben een Elektrolux, die wast 7 kilo en centrifugeert op 1600 toeren (we hebben geen droger). Prima ding, gaat al bijna 8 jaar mee. Geen schermpje, weegsysteem of andere toeters en bellen. We gebruiken toch alleen maar het korte programma (60 min) op 40 of 60 graden met een volle trommel. Deze machine was destijds het advies van de verkoper.
Alle reacties Link kopieren
ippy schreef:
27-02-2018 10:05
handdoeken worden appart op 60 graden gewassen en gaan nu altijd droog de vuile-was wasmand in (dus na het afdrogen eerst laten opdrogen en dan pas de wasmand in). Echt, wat een werk dankzij m’n Siemens.
Ik gooi nooit natte spullen in de wasmand. Dan komt 'het weer' erin. Dus handdoeken, sportkleding, vaatdoeken, etc. eerst laten drogen. Handdoeken op 60 graden wassen lijkt me ook normaal. Ik lees wat dat betreft dus niks vreemds.

Ik lees trouwens wel vaker dat hele zuinige wasmachines die er tegenwoordig zijn daardoor vaak te weinig water pakken. Dat kan resulteren in wasgoed dat niet helemaal schoon wordt of wasmiddel dat niet volledig schoon spoelt. Kan je voorkomen door een extra spoelbeurt in te stellen. Heeft volgens mij niks met het merk te maken.

Overigens vind ik het lastig om puur op merk te vergelijken. Iedereen heeft goede en slechte ervaringen met een bepaald merk, maar het type, de functies en het prijsniveau van de machine maken daarin nogal uit. Huidige wasmachine is een Siemens uit de jaren 90. Doet het al dik 25 jaar (wij hebben hem tweedehands), maar dat wil niet zeggen dat we bij een nieuwe Siemens hetzelfde verwachten. Bovendien kun je de goedkoopste en de duurste Siemens in kwaliteit ook niet met elkaar vergelijken.

Heb het al eerder gezegd TO, maar ik zou dus kijken naar welke opties je belangrijk vindt: wil je een app, wil je startuitstel, wil je zelf doseren of een doseersysteem, hoeven toeren, hoeveel kilo, etc. Op basis van die kenmerken kun je op bv. kieskeurig een selectie maken en dan nog de merken eruit filteren die je wel of juist niet zou willen. Dan kan je daarna de machines die overblijven vergelijken.
regenworm schreef:
27-02-2018 10:06
Wij hebben een Elektrolux, die wast 7 kilo en centrifugeert op 1600 toeren (we hebben geen droger). Prima ding, gaat al bijna 8 jaar mee. Geen schermpje, weegsysteem of andere toeters en bellen. We gebruiken toch alleen maar het korte programma (60 min) op 40 of 60 graden met een volle trommel. Deze machine was destijds het advies van de verkoper.
60 minuten is een kort programma? Ik heb hier de snelwas van 31 minuten. De gewone 40 graden was is 57 minuten. 60 Graden duurt 1 uur en 7 minuten en een kookwas is 1 uur en 31 minuten.

Ik hoop echt dat mijn machine nog heel lang mee gaat, want al die nieuwe machines doen er een eeuwigheid over.
Whomi schreef:
27-02-2018 16:33
60 minuten is een kort programma? Ik heb hier de snelwas van 31 minuten.
Die heb ik er ook op ja, maar die gebruik ik niet.
Alle reacties Link kopieren
Superhuisvrouw schreef:
26-02-2018 21:55
Heb hier 18 jaar een Miele gehad op het laatst draaide die nog wel maar de was werd niet meer goed schoon.
Vroeger was het Miele er is geen betere,maar dat geldt tegenwoordig niet meer.
Ze gaan ook geen eeuwigheid meer mee.
Heb een tijd terug een andere aangeschaft en dat is een AEG en een fantastische machine. Doet wat die moet doen grote trommel voor 9 kg wasgoed. Programma's met verkorte tijd om in te stellen ,een stoomfunctie.
Paar jaar terug een wasmachine en een warmtepompdroger van AEG gekocht. Forse investering en alleen maar ellende met beide apparaten. Droger heeft zelfs in de fik gestaan doordat een stekker was doorgebrand. Gelukkig was ik thuis en rook ik een brandlucht. Voor de wasmachine is ook al twee keer een monteur geweest. Droger is vervangen door een Miele en wat een verademing. Was is gewoon droog binnen een uur. Wasmachine heeft nu weer kuren en daar laat ik ook geen monteur meer voor komen. Heeft me al ontzettend veel geld gekost. Ik kijk daar nu ook voor een Miele. Met een gezin van vijf personen heb ik echt een betrouwbaar apparaat nodig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven