Nieuwe wasmachine
maandag 26 februari 2018 om 14:20
Oude Miele wasmachine is het aan het begeven. Aan het oriënteren voor een nieuwe. Nu twijfel ik enorm tussen een nieuwe Miele of een Siemens. Bij een Siemens voor minder geld, meer opties terwijl de zelfde opties op een Miele dubbel zo duur kosten. Bij beide Machines moet uitgegaan worden van een levensduur van ongeveer 8 jaar.
Iemand ervaringen met een van deze 2 merken. Ben erg aan het twijfelen. De opties en het gemak van Siemens met goede service of toch het oude vertrouwde Miele.
Worden veel wassen gedraaid per week met een gezin van 4. Een snelfunctie wasprogramma is een absolute must aangezien een kort eco programma tegenwoordig nog makkelijk 2 uur duurt.
Iemand ervaringen met een van deze 2 merken. Ben erg aan het twijfelen. De opties en het gemak van Siemens met goede service of toch het oude vertrouwde Miele.
Worden veel wassen gedraaid per week met een gezin van 4. Een snelfunctie wasprogramma is een absolute must aangezien een kort eco programma tegenwoordig nog makkelijk 2 uur duurt.
dinsdag 27 februari 2018 om 20:16
Wij hebben een tweedehands Zanussi van zo'n 15 jaar oud. Er mankeert niets aan en hij wast goed schoon. Echt een perfect ding.
Ik overweeg echter een nieuw apparaat te kopen, omdat het uitgebreide voorwas-hoofdwas-extra spoelenprogramma bijna 3 uur duurt en dat vind ik lang. Als ik het zo lees hoef ik het om de tijdsbesparing dus niet te doen.
Ik overweeg echter een nieuw apparaat te kopen, omdat het uitgebreide voorwas-hoofdwas-extra spoelenprogramma bijna 3 uur duurt en dat vind ik lang. Als ik het zo lees hoef ik het om de tijdsbesparing dus niet te doen.
woensdag 28 februari 2018 om 17:49
Voor de snelheid hoef je het tegenwordig zeker niet te doen. Het wordt alleen maar langer en langer door de eco functieanna89 schreef: ↑27-02-2018 20:16Wij hebben een tweedehands Zanussi van zo'n 15 jaar oud. Er mankeert niets aan en hij wast goed schoon. Echt een perfect ding.
Hierdoor ga ik sowizo kiezen voor een machine met een speed functie
woensdag 28 februari 2018 om 19:06
Oude Miele was hier ook in uurtje klaar, heerlijk dat wasgoed door elkaar horen kletsen en trommel bijna halfvol met water. Nee die tijden zijn voorbij 3 uur wasprogramma met nouwelijks lauw water in de trommel.
donderdag 1 maart 2018 om 09:19
Dat gebeurde bij mijn Miele, na een jaar of 7, waarvan we het grootste deel van de tijd maar met z’n tweeën waren en helemaal niet zoveel wasten.slobberbone schreef: ↑27-02-2018 01:54Maar vergeet niet dat ook Miele last heeft van geplande ouderdom tegenwoordig door gebruik van mindere kwaliteiten van materialen bv lagerkruis is nu tegenwoordig door lagere temperaturen wassen wel aantasbaar en kan breken.Koop je nu een nieuwe Miele mag je blij zijn als die langer meegaat dan 10 jaar.
Vroeger ging bijna elke wasmachine wel mee tot 30 jaar.
Nu een Bosch, en die doet het nu 7 jaar prima.
donderdag 1 maart 2018 om 09:22
Allemaal voor de energiebesparing hè.. mensen kopen alleen nog maar A(+++) apparaten, want als er ergens B op staat is het niet goed (zonder dat ze weten watvoor consequenties dat heeft). En ze kunnen nou eenmaal niet alles tegelijk in zo'n apparaat stoppen: zuinig, weinig water, weinig sop, wel altijd schoon, goed gespoeld, snel klaar, heel droog uit de trommel, geen kreukels... De eerste fabrikant die met minimaal energie- en waterverbruik binnen een half uurtje een perfect schone, droge, ongekreukte was kan draaien, gaat een fortuin verdienen denk ik

Maar een was draaien na je werk kan nog wel natuurlijk. Als je hem om 19.00 erin stopt, is hij voor 22.00 klaar. En als je er meerder moet doen, kan het wel sneller met een speedfunctie of kort programma (maar dan minder energiezuinig, minder schoon of kleinere wasjes). Of je stopt de was er 's morgens in en stelt dmv startuitstel of een app op afstand ervoor dat het wasje klaar is als jij thuis komt.
donderdag 1 maart 2018 om 09:48
Of je moet zelf creatief zijn hier kost volledige 8 kilo was en droog programma 1:45 minuten dus ligt binnen 2 uur weer schoon opgevouwen in de kast.Flomo schreef: ↑01-03-2018 09:22Allemaal voor de energiebesparing hè.. mensen kopen alleen nog maar A(+++) apparaten, want als er ergens B op staat is het niet goed (zonder dat ze weten watvoor consequenties dat heeft). En ze kunnen nou eenmaal niet alles tegelijk in zo'n apparaat stoppen: zuinig, weinig water, weinig sop, wel altijd schoon, goed gespoeld, snel klaar, heel droog uit de trommel, geen kreukels... De eerste fabrikant die met minimaal energie- en waterverbruik binnen een half uurtje een perfect schone, droge, ongekreukte was kan draaien, gaat een fortuin verdienen denk ik
Maar een was draaien na je werk kan nog wel natuurlijk. Als je hem om 19.00 erin stopt, is hij voor 22.00 klaar. En als je er meerder moet doen, kan het wel sneller met een speedfunctie of kort programma (maar dan minder energiezuinig, minder schoon of kleinere wasjes). Of je stopt de was er 's morgens in en stelt dmv startuitstel of een app op afstand ervoor dat het wasje klaar is als jij thuis komt.
Was op extra kort programma maar wasmachine is op warm water aangesloten en compenseer weinig water gebruik door ook te spoelen met warm water, alles brandschoon en zuinig wassen binnen een nette tijdsduur.
donderdag 1 maart 2018 om 09:56
Warm water moet ook worden opgewarmd door je CV. Dat kost extra gas en is dus niet zuinig. Als je stadsverwarming hebt, is het al zuiniger, maar ook dan kost het wel energie.slobberbone schreef: ↑01-03-2018 09:48Of je moet zelf creatief zijn hier kost volledige 8 kilo was en droog programma 1:45 minuten dus ligt binnen 2 uur weer schoon opgevouwen in de kast.
Was op extra kort programma maar wasmachine is op warm water aangesloten en compenseer weinig water gebruik door ook te spoelen met warm water, alles brandschoon en zuinig wassen binnen een nette tijdsduur.
donderdag 1 maart 2018 om 09:58
Wij hebben vorig jaar, na 20 jaar Miele, een Siemens gekocht. Het type dat (toen) als beste uit de test van de Consumentenbond kwam. Erg tevreden over, ik merk weinig verschil met mijn oude Miele.
Deze Siemens was ongeveer de helft van de prijs van een vergelijkbare Miele. Er zullen mensen zijn die zeggen dat een Miele langer meegaat. Dat kan, maar door de lagere aanschafprijs van een Siemens vind ik dat niet erg. Daarnaast ga ik ervan uit dat over een jaar of 8 de wastechnieken weer beter zijn en het apparaat weer energiezuiniger is. Dus snellere vervanging kan ook voordelen hebben.
Deze Siemens was ongeveer de helft van de prijs van een vergelijkbare Miele. Er zullen mensen zijn die zeggen dat een Miele langer meegaat. Dat kan, maar door de lagere aanschafprijs van een Siemens vind ik dat niet erg. Daarnaast ga ik ervan uit dat over een jaar of 8 de wastechnieken weer beter zijn en het apparaat weer energiezuiniger is. Dus snellere vervanging kan ook voordelen hebben.
donderdag 1 maart 2018 om 11:13
Zeker wel gas is in verhouding veel goedkoper dan stroom.
Alles wordt hier nauwkeurig bijgehouden en ondanks was en vaatwasser gas verbruiken behoord ons gasverbruik bij de laagste 2 procent van Nederland

donderdag 1 maart 2018 om 11:21
Apparaten worden niet meer beter. Laatste 50 jaar is wasmachine nauwelijks veranderd. Enkel zuiniger maar dat heeft ook gevolgen voor wasprestaties. Een Miele uit de W 700/ 800 series wast op alle fronten beter schoner dan welke Samsung eco bubbleeenhoorn schreef: ↑01-03-2018 09:58Wij hebben vorig jaar, na 20 jaar Miele, een Siemens gekocht. Het type dat (toen) als beste uit de test van de Consumentenbond kwam. Erg tevreden over, ik merk weinig verschil met mijn oude Miele.

donderdag 1 maart 2018 om 11:28
Dat is waar. Zuiniger qua geld inderdaad. Ik dacht meer in termen van duurzaamheid, maar dat ligt waarschijnlijk aan mijn interpretatie van zuinigslobberbone schreef: ↑01-03-2018 11:13Zeker wel gas is in verhouding veel goedkoper dan stroom.
Alles wordt hier nauwkeurig bijgehouden en ondanks was en vaatwasser gas verbruiken behoord ons gasverbruik bij de laagste 2 procent van Nederland![]()

donderdag 1 maart 2018 om 12:57
Verbruikcijfers:
Volle wasbeurt 8 kilo met kastdroogbeurt.
Verbruik stroom beide machines 0.67 kWh
Gasverbruik 75 liter
Water 50 liter
Als dit omrekent kom je aan nog geen 30 eurocent per was en droogbeurt.
Ook qua duurzaamheid komt ten goede was altijd op hogere temperaturen dus wasmachine blijft goed schoon en daarmee verkort je ook tijdsduur zeker bij droger scheelt dat bijna 30 minuten wat ook enorm scheelt qua levensduur van het apparaat.
donderdag 1 maart 2018 om 13:56
Duurzaamheid van de planeet, niet van de machinesslobberbone schreef: ↑01-03-2018 12:57Verbruikcijfers:
Volle wasbeurt 8 kilo met kastdroogbeurt.
Verbruik stroom beide machines 0.67 kWh
Gasverbruik 75 liter
Water 50 liter
Als dit omrekent kom je aan nog geen 30 eurocent per was en droogbeurt.
Ook qua duurzaamheid komt ten goede was altijd op hogere temperaturen dus wasmachine blijft goed schoon en daarmee verkort je ook tijdsduur zeker bij droger scheelt dat bijna 30 minuten wat ook enorm scheelt qua levensduur van het apparaat.

donderdag 1 maart 2018 om 15:21
Zoals iemand anders al zei, bepaal voor jezelf welke functies je wil hebben, en kijk dan bij 1 of 2 merken. Je zal zien dat er weinig keuze overblijft!
Zelf wilde ik o.a. een 'extra water' functie omdat die huidige machines echt te weinig water gebruiken om goed schoon te wassen, plus ik hou ervan als ik veel zelf kan instellen/bestaande programma's aanpassen.
Uiteindelijk had ik geloof ik de keuze uit 3 modellen bij 2 merken. Een daarvan kon ik met 25% korting krijgen (tweedekansje bij Coolblue) omdat er een lelijke kras aan de voor mij onzichtbare zijkant van de machine zit. Toen was de beslissing snel genomen, tot nu toe erg tevreden met mijn Bosch.
Zelf wilde ik o.a. een 'extra water' functie omdat die huidige machines echt te weinig water gebruiken om goed schoon te wassen, plus ik hou ervan als ik veel zelf kan instellen/bestaande programma's aanpassen.
Uiteindelijk had ik geloof ik de keuze uit 3 modellen bij 2 merken. Een daarvan kon ik met 25% korting krijgen (tweedekansje bij Coolblue) omdat er een lelijke kras aan de voor mij onzichtbare zijkant van de machine zit. Toen was de beslissing snel genomen, tot nu toe erg tevreden met mijn Bosch.
donderdag 1 maart 2018 om 17:11
Gas is een fossiele brandstof. Met gebruik van gas ipv (groene) stroom, verhoog je de CO2-uitstoot en veroorzaak je dus meer klimaatverandering. Bovendien zijn fossiele brandstoffen (zoals gas, maar ook aardolie) niet hernieuwbaar. Er wordt wel constant nieuwe fossiele brandstof aangemaakt, maar dit gaat heel langzaam en wij verbruiken heel veel heel snel. Kortom: als we zo doorgaan met gasverbruik zoals nu is er over 50-100 jaar geen gas meer. Precies de reden dat de overheid af wil van cv-ketels en koken op gas.
Het gebruiken van warm water in je wasmachine levert jou misschien nu in je maandelijkse energiekosten iets op, maar is niet duurzaam voor de wereld. Overigens is maar de vraag hoeveel je uiteindelijk bespaart, want zoals ik gelezen heb (heb even research gedaan) haal je de investering in een (apparaat met een) hotfill-aansluiting er nauwelijks uit.
donderdag 1 maart 2018 om 20:42
Aha op die manier. Ach er komt altijd wat nieuws vroeger was er steenkool en daar zijn we ook bijna vanaf en die wereldvoorraad is ook nog ruim genoeg voor meer dan 150 jaar en meest gunstige scenario wel ruim 500 jaarFlomo schreef: ↑01-03-2018 17:11Gas is een fossiele brandstof. Met gebruik van gas ipv (groene) stroom, verhoog je de CO2-uitstoot en veroorzaak je dus meer klimaatverandering. Bovendien zijn fossiele brandstoffen (zoals gas, maar ook aardolie) niet hernieuwbaar. Er wordt wel constant nieuwe fossiele brandstof aangemaakt, maar dit gaat heel langzaam en wij verbruiken heel veel heel snel. Kortom: als we zo doorgaan met gasverbruik zoals nu is er over 50-100 jaar geen gas meer. Precies de reden dat de overheid af wil van cv-ketels en koken op gas.
Het gebruiken van warm water in je wasmachine levert jou misschien nu in je maandelijkse energiekosten iets op, maar is niet duurzaam voor de wereld. Overigens is maar de vraag hoeveel je uiteindelijk bespaart, want zoals ik gelezen heb (heb even research gedaan) haal je de investering in een (apparaat met een) hotfill-aansluiting er nauwelijks uit.

Gaf al aan dat ons verbruik bij de laagste behoord in Nederland en zijn zeer bewust van energie maar als iets goedkoper is gaan wij daar uiteraard ook voor, water verwarmen is op gas nu eenmaal goedkoper dan electrisch.
Hier werkt wasmachine en vaatwasser gewoon op een kraan aangesloten, dus geen dure hotfill oplossingen.