Nieuwe witte broek.
dinsdag 15 juni 2010 om 20:57
Dag allemaal,
Ik heb vandaag een witte broek gekocht.
Nu heb ik weleens gehoord dat je die eerst altijd een keer moet wassen voordat je hem aandoet. Zodat, als er vlekken op komen, je er die makkelijker uit krijgt.
Is dit ook zo, of is het een fabeltje?
Zouden jullie hem voor de zekerheid eerst een keer wassen?
Of maakt het niet uit ?
Bedankt alvast !
Ik heb vandaag een witte broek gekocht.
Nu heb ik weleens gehoord dat je die eerst altijd een keer moet wassen voordat je hem aandoet. Zodat, als er vlekken op komen, je er die makkelijker uit krijgt.
Is dit ook zo, of is het een fabeltje?
Zouden jullie hem voor de zekerheid eerst een keer wassen?
Of maakt het niet uit ?
Bedankt alvast !
dinsdag 15 juni 2010 om 21:41
dinsdag 15 juni 2010 om 21:44
quote:Wintermuts schreef op 15 juni 2010 @ 21:43:
Ik ben allergisch voor textiel verf en ook het spul wat ze vaak op nieuweu kleren spuiten om het kreukvrij te maken. Daar krijg ik jeuk en rode plekken van. Dus ja, ik was eerst. Maar vroeger deed ik het nooit, ben niet zo smetvrezererig...
Wel dieronvriendelijk!
Foei, die muts! Dat kan toch niet?
Ik ben allergisch voor textiel verf en ook het spul wat ze vaak op nieuweu kleren spuiten om het kreukvrij te maken. Daar krijg ik jeuk en rode plekken van. Dus ja, ik was eerst. Maar vroeger deed ik het nooit, ben niet zo smetvrezererig...
Wel dieronvriendelijk!
Foei, die muts! Dat kan toch niet?
dinsdag 15 juni 2010 om 21:45
Ik had laatst op mijn nieuwe witte spijkerbroek een enorme vogelpoep vlek.
Direct gewassen op 40 graden met wasmiddel voor witte was.en "vlekkenspul"
De vlek was er natuurlijk niet uit.
Meteen nog een keer gewassen en extra wasmiddel op de vlek.
Ook toen was de vlek er niet uit.
Broek te drogen gehangen in de zon, en nu lijkt de vlek wel weg te zijn.
(Mss had ik de broek toch eerst moeten wassen voor ik hem ging dragen?, Vraag me trouwens af of ik de broek nog pas na wassen op 40 graden )
Nu hoorde ik van mijn zus dat je vlekken uit witte was wegkrijgt door glansspoelmiddel voor de vaatwasse op de vlek te spuiten en dan te wassen. Wellicht een tip?
Direct gewassen op 40 graden met wasmiddel voor witte was.en "vlekkenspul"
De vlek was er natuurlijk niet uit.
Meteen nog een keer gewassen en extra wasmiddel op de vlek.
Ook toen was de vlek er niet uit.
Broek te drogen gehangen in de zon, en nu lijkt de vlek wel weg te zijn.
(Mss had ik de broek toch eerst moeten wassen voor ik hem ging dragen?, Vraag me trouwens af of ik de broek nog pas na wassen op 40 graden )
Nu hoorde ik van mijn zus dat je vlekken uit witte was wegkrijgt door glansspoelmiddel voor de vaatwasse op de vlek te spuiten en dan te wassen. Wellicht een tip?