Niezende kat
donderdag 1 januari 2015 om 15:25
Onze kat (2,5 jaar) is sinds gisteren aan het niezen. Niet de hele dag en er komt ook geen snot, maar toch wel regelmatig terwijl hij dat normaal nooit doet. Kater heeft ernstige HCM dus we zijn al heel blij dat hij zo 'oud' is geworden, maar natuurlijk hopen we dat hij desondanks bejaard wordt. Ik zit dus erg in dubio of ik morgen met hem naar de dierenarts zal gaan. Dat levert hem altijd belachelijk veel stress op, hij plast altijd het mandje onder, en dat is natuurlijk ook niet goed voor zijn hart.
Kunnen katten ook 'gewoon een verkoudheidje' krijgen? Hij heeft het hele scala aan inentingen gehad dus het kan geen katten- of niesziekte zijn.
En net braakt kleine kater (8 mnd) de keuken onder, dus misschien hebben beide wel last van de kerstvakantiegriep
Kunnen katten ook 'gewoon een verkoudheidje' krijgen? Hij heeft het hele scala aan inentingen gehad dus het kan geen katten- of niesziekte zijn.
En net braakt kleine kater (8 mnd) de keuken onder, dus misschien hebben beide wel last van de kerstvakantiegriep
donderdag 1 januari 2015 om 15:35
donderdag 1 januari 2015 om 15:42
Met spoed naar de dierenarts lijkt me nog niet nodig. Ze doen verder vrij normaal. Grote kater is altijd rustig en kleine kater breekt het huis af. Ze zijn ook normaal op de bak geweest. Ik kan niet meten of grote kater koorts heeft want dan verandert hij van lieve knuffelschat in een bloeddorstig monster (en ik ben alleen thuis, dus dat ga ik niet redden).
donderdag 1 januari 2015 om 15:50
Hier ook eentje die een tijdje heeft lopen niezen. Is vanzelf weer over gegaan. Ik ga zelf ook niet bij elke snuf richting huisarts, kijk het meestal even aan. Alleen als je kat ander gedrag dan normaal vertoont, moeten er 100 alarmbellen gaan rinkelen.
Overgeven doet er hier ook eentje regelmatig. Dan is het eten erg lekker en eet ze te snel. Dat gaat vaak fout.
Overgeven doet er hier ook eentje regelmatig. Dan is het eten erg lekker en eet ze te snel. Dat gaat vaak fout.
donderdag 1 januari 2015 om 15:52
vrijdag 2 januari 2015 om 13:11
Inmiddels heeft hij al sinds gisteravond niet meer geniest. Zijn ademhaling in rust is ook goed (minder dan 30 per minuut) en hij is lekker bezig. Het is gewoon rot dat we weten van zijn hart want nu schieten we bij ieder signaal in de stress. Afgelopen zomer was hij ineens aangekomen in gewicht, dus waren we bang voor vocht vasthouden. Bleek dus dat hij gewoon dikker was geworden omdat we kittenvoer in huis hadden en hij dat erg lekker vond