Nog een badkamervraag
maandag 4 november 2013 om 15:32
Ik twijfel tussen twee opties:
Ga ik voor een badkamer met tegels in lichtgrijs en paarstinten (vind ik zo'n mooie combinatie).
Of wat je nu ook overal ziet is tegels tegels in grijs/ antraciet, ook doorgetegeld op de muren (en vanaf 1.20 witte tegel) en de accentkleuren aanbrengen (de ene keer paars, dan een keer roze of groen) met de accessoires: handdoeken, potjes en andere 'prullaria'.
Die accentkleuren kun je dan beetje afwisselen.
Wat vinden jullie mooier of verstandig?
Ga ik voor een badkamer met tegels in lichtgrijs en paarstinten (vind ik zo'n mooie combinatie).
Of wat je nu ook overal ziet is tegels tegels in grijs/ antraciet, ook doorgetegeld op de muren (en vanaf 1.20 witte tegel) en de accentkleuren aanbrengen (de ene keer paars, dan een keer roze of groen) met de accessoires: handdoeken, potjes en andere 'prullaria'.
Die accentkleuren kun je dan beetje afwisselen.
Wat vinden jullie mooier of verstandig?
maandag 4 november 2013 om 15:46
Lichtgrijze en paarse tinten klinkt mij verschrikkelijk in de oren...
Maar los daarvan, je huis zou veel beter verkopen als het neutraal is. Dus bijvoorbeeld antraciet op de vloer, wit op de muur.
Waarom zou je een stukje antraciet op de muur doortegelen? Dat lijkt me niks...
Maar goed, als je vastbesloten bent er 30 jaar te blijven wonen, moet je natuurlijk doen wat je zelf wil. Maar misschien word je dat ook wel weer snel zat.
Veranderingen kun je makkelijker aanbrengen in een neutrale badkamer (dmv acessoires etc.)
Maar los daarvan, je huis zou veel beter verkopen als het neutraal is. Dus bijvoorbeeld antraciet op de vloer, wit op de muur.
Waarom zou je een stukje antraciet op de muur doortegelen? Dat lijkt me niks...
Maar goed, als je vastbesloten bent er 30 jaar te blijven wonen, moet je natuurlijk doen wat je zelf wil. Maar misschien word je dat ook wel weer snel zat.
Veranderingen kun je makkelijker aanbrengen in een neutrale badkamer (dmv acessoires etc.)
maandag 4 november 2013 om 15:50
Neutraal is altijd goed maar persoonlijk vind ik zachtpaars ook vrij neutraal... zeker in combinatie met lichtgrijs. Ik zou dat zeker aandurven maar zou wel voor de kleur misty purple gaan. Daar zit wat warmte in. Licht paars met veel blauw erin kan hard overkomen.
Ik bedoel deze kleur (kan helaas niet plakken)
http://www.google.nl/imgr ... 14,s:300,i:46&tx=52&ty=49
... en verder ... absoluut WEL doortegelen. Half tegelen is niet mooi.
Ik bedoel deze kleur (kan helaas niet plakken)
http://www.google.nl/imgr ... 14,s:300,i:46&tx=52&ty=49
... en verder ... absoluut WEL doortegelen. Half tegelen is niet mooi.
maandag 4 november 2013 om 15:59
quote:elfje26 schreef op 04 november 2013 @ 15:56:
[...]
Oh ik had dat in mijn vorige huis. Op aanbeveling van de tegelzetter en het effect was veel ruimtelijker. Waarom vind je het niet mooi?
Ja, dat wordt gezegd, maar ik vind het altijd een beetje goedkoop overkomen. Wil er niemand mee beledigen, het is een persoonlijke allergie.
En wat Bergje zegt, inderdaad. Out of date.
[...]
Oh ik had dat in mijn vorige huis. Op aanbeveling van de tegelzetter en het effect was veel ruimtelijker. Waarom vind je het niet mooi?
Ja, dat wordt gezegd, maar ik vind het altijd een beetje goedkoop overkomen. Wil er niemand mee beledigen, het is een persoonlijke allergie.
En wat Bergje zegt, inderdaad. Out of date.
maandag 4 november 2013 om 16:27
Mijn vriend en ik hebben gekozen voor het antraciet en wit, en dan kleur geven met accessoires. Maar ik zou kiezen voor iets wat jij mooi vind en niet wat mensen over weet ik hoeveel jaar mooi vinden als je het huis zou willen verkopen. Paars klinkt leuk! Vind het wel een mooie kleur voor de badkamer.
maandag 4 november 2013 om 16:59
3 x 3 is nogal vierkant Je zou dat effect een beetje kunnen verbreken door langwerpige vloertegels te gebruiken (keramisch parket). http://gevelaar.com/badkamer-voorbeelden/ Deze site (geen aandelen) heeft wat badkamer voorbeelden.
maandag 4 november 2013 om 17:36
Zelf vind ik grijs-bruin net iets warmer aandoen dan antraciet.
Paars zou je ook kunnen gebruiken voor de accessoires die je in de badkamer gebruikt. Neutraal is makkelijker als je er op uit gekeken bent. En dat gebeurt na een paar jaar al. Vooral als er weer een nieuwe trend is.
Wit is echt koud en roomwit is al wat minder koud.
Ik houd wel van strakke lijnen, maar ik vind heel veel badkamers nogal weinig uitstraling hebben. Zijn wel mooi, maar net iets te zakelijk, maar dat is mijn idee.
Ik heb veel hout en dat is eventueel altijd nog over te schilderen. En dan bedoel ik de losse meubels die je er ook in zet.
Maar.... dat was niet jouw vraag. Maar de kleuren en het soort van meubels en de accessoires bepalen ook hoe mooi het wordt.
Paars zou je ook kunnen gebruiken voor de accessoires die je in de badkamer gebruikt. Neutraal is makkelijker als je er op uit gekeken bent. En dat gebeurt na een paar jaar al. Vooral als er weer een nieuwe trend is.
Wit is echt koud en roomwit is al wat minder koud.
Ik houd wel van strakke lijnen, maar ik vind heel veel badkamers nogal weinig uitstraling hebben. Zijn wel mooi, maar net iets te zakelijk, maar dat is mijn idee.
Ik heb veel hout en dat is eventueel altijd nog over te schilderen. En dan bedoel ik de losse meubels die je er ook in zet.
Maar.... dat was niet jouw vraag. Maar de kleuren en het soort van meubels en de accessoires bepalen ook hoe mooi het wordt.
maandag 4 november 2013 om 17:40
O en hier zijn badkamer-voorbeelden. Hoe groot je badkamer is.... Is ook bepalend voor hoe leuk het staat.
http://www.hajiumrohtour. ... rs-voorbeelden-tegels-63/
http://www.hajiumrohtour. ... rs-voorbeelden-tegels-63/
maandag 4 november 2013 om 18:16
In bijna ieder nieuw huis dat vriend en ik bekeken zagen we zwart/antraciet en wit. Ik vond het erg saai. Wij kozen voor heel donkerbruin en gebroken wit op de muur. Kunnen veel kleuren bij en ik vond het minder gangbaar maar wel neutraal genoeg.
Before you assume, there is this thing called asking.
maandag 4 november 2013 om 18:28
Het "verstandigst" is zo neutraal mogelijk tegelen. Daarbij is zwart-wit en idd antraciet-wit momenteel het populairst ( volgens de diverse bouwmarktketens, maar ook de verschillende tegelhandels en tegelleggers).
Persoonlijk vind IK het fijn om met accessoires accenten aan te brengen, maar het paars wat ik net langs zag komen was ook niet verkeerd
Ik ken mezelf echter en ben snel op kleuren uitgekeken...
Maar je moet voor alles kijken naar wat JIJ wil, want JIJ betaalt de rekening. Of nie dan?
Persoonlijk vind IK het fijn om met accessoires accenten aan te brengen, maar het paars wat ik net langs zag komen was ook niet verkeerd
Ik ken mezelf echter en ben snel op kleuren uitgekeken...
Maar je moet voor alles kijken naar wat JIJ wil, want JIJ betaalt de rekening. Of nie dan?
Adem in, adem uit